• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2016-tråden

Inte alls hunnit igenom tråden än och ställer mig säkert (och gärna) i kören som ropar Tudor BB 36mm!! Riktigt riktigt rolig överraskning! Är det någon som sett något pris än? Såg något om $2500?

Nu ska jag börja läsa från sida 1 :)
image.jpg

Daytonan var fin men sen var det inte så mycket att hurra för från rolex känner jag.. Tycker faktiskt att de ska hålla det mer "classy" med färgerna, less is more som man brukar säga, den silvriga YM hade tilltalat mig mer om de skippat den turkosa texten och visaren.

Vet inte riktigt hur jag ställer mig till rolex användning av färg i senare modeller och på senare år (tänker först och främst på OP-modellerna med prickarna, nya YM och air-kingen). Känns lite experimentellt, föryngrat och kul på ett sätt men lite för spejsat och vågat på ett annat. Försöker de nå en ny målgrupp kanske? Vad tycker/tror ni andra om det? Pvd-tudorns länk var förövrigt horribel, känns som att de har slängt ihop den dagen före mässan...

Roger, löjligt feta index, bra glasring också för den delen.
Skärmavbild 2016-03-17 kl. 00.30.41.png
Skärmavbild 2016-03-17 kl. 00.28.39.png

Angelus, vad hände med läsbarheten?
Skärmavbild 2016-03-17 kl. 00.26.15.png

Omega, ännu en grey side, men med meteorit...
Skärmavbild 2016-03-17 kl. 00.27.16.png

Okey, vad fasen är det vi ser här? Jo en micro skulptur inne vid kl nio som genom ett förstorningsglas i sidan blir "läsbart"... WTF!?
greubel-forsey-art-piece-1-watch-face-view.jpg

maxresdefault.jpg

Greubel-Forsey-Art-Piece-1-Hommage-Robert-Filliou-2.jpg

ArtPiece1_-%20caseband.jpg
Greubel-Forsey-Art-Piece-1-Sketchup-2.jpg

Senast ändrad:
Inte alls hunnit igenom tråden än och ställer mig säkert (och gärna) i kören som ropar Tudor BB 36mm!! Riktigt riktigt rolig överraskning! Är det någon som sett något pris än? Såg något om $2500?

Nu ska jag börja läsa från sida 1 :)
image.jpg
Riktigt kul med en mindre smaskig klocka. Kan bli perfekt beater!

Det coola med BabyBay är att tim och minutvisarna kommer sticka ut på ett fränt sätt. Snowflake är ju snowflake :happyhappy:

En av årets mest spännande dagar :)

Mycket bra släppa av Rolex och Tudor. Dock funderar jag på nya Exploreren, jag kanske har blivit knäpp men ser inte visarna lite långa ut nu på den nya haha?
Faktum är att jag började fundera i samma banor... Det ska vara fanken att lyckas perfekt, vi talar tiondelar av en mm från att vara perfekt förmodligen :)

• Like
Reactions: joF
Roger, löjligt feta index, bra glasring också för den delen.
Skärmavbild 2016-03-17 kl. 00.30.41.png
Skärmavbild 2016-03-17 kl. 00.28.39.png

Angelus, vad hände med läsbarheten?
Skärmavbild 2016-03-17 kl. 00.26.15.png

Omega, ännu en grey side, men med meteorit...
Skärmavbild 2016-03-17 kl. 00.27.16.png

Okey, vad fasen är det vi ser här? Jo en micro skulptur inne vid kl nio som genom ett förstorningsglas i sidan blir "läsbart"... WTF!?
GF har haft Art Piece 1 i ett par år, men då var det ett pytte-pytte-pytte-litet skepp som visades. Intressant idé är det ju... ser ut lite grand som om Bertil Vallien hade varit i farten.

Fantastisk tavla på Dubuis-klockan. Synd att visarna inte riktigt gifter sig med tavlan och har bättre läsbarhet. Men man köper nog inte en sådan klocka för att kolla tiden...

Tillbaka
Topp