• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

Vad tycker ni spontant om nya Sea Dwellern? Jag menar, den är snygg men tycker tyvärr den röda texten dödar mystiken som finns på vintage :(
Nya sd tycker jag är bästa släppet. Älskar bubblan och tycker det hör till på en Rolex. Bra med lite större klockor för dom/oss med lite grövre handleder. Den röda texten är en rolig flört med det gamla

Nya sd tycker jag är bästa släppet. Älskar bubblan och tycker det hör till på en Rolex. Bra med lite större klockor för dom/oss med lite grövre handleder. Den röda texten är en rolig flört med det gamla
Bezeln ser off ut på alla bilder förutom rolex egna katalogbilder hittills. Jävligt jävla bred ser den ut att vara. Kanske bara är basellampor och mobilkamerors fel dock.

Hur faaan tänkte de????

Helt sjukt. Lär bli nörd-hajp på SD4000:n nu iaf. Även om den inte har varit någon försäljningssuccé. Även de äldre reffarna kommer väl få en liten skjuts kanske. Nu har man två fula grisar på 44mm i sortimentet, och en skum Submariner Date-hybrid med datumbubbla på alldeles för stora 43 mm...

Rätt smart av Rolex ändå. Vissa vill ha en Sub och tycker den är lite liten, och då kan de kika på nya sea-dwellern som varken är allt för tjock eller alldeles för stor (enligt många). SD4000 var onekligen en trevlig modell och det är synd att den inte fortfarande tillverkas, men jag tycker ändå Rolex gjorde rätt. Datumbubblan kunde de dock gärna skippat. Vill man ha en 40 mm SD får man väl köpa de modellerna som tillverkades förr. :)

haha, det kan verka så ibland men det är mest klocknördar jag tycker illa om.

Sen är det är med klockor som gräddtårta... man kan inte käka hur mycket som helst.
Så nu när man är lite mätt är det inte så trevlig att bli sondmatad med fejkpatina.
Du får väl börja köpa riktiga klockor i riktiga material?

Måste säga att jag diggar Tudors "nya" släpp. BB steel, grymt snygg! BB TT riktigt snygg den oxå men troligen inget för mig.

IMG_2478.JPG
IMG_2479.JPG

3 hands modul, tjatade till mig att få fota bara för er, lanseras imorgon.
Fan va ball gjort!

Du får väl börja köpa riktiga klockor i riktiga material?
Trolldeg?
Jag har en fin guldklocka från trettiotalet men den är hemma hos @eriksson850 .
Komposit står på inköpslistan, en DD platina moddad med svart tavla ska jag fixa till min 50-årspresent så det är på g. Måste nog sälja Saaben bara så det trillar in lite floos :D
IMG_7034.jpg

Bilagor

• IMG_7034.jpg
    IMG_7034.jpg
    75.3 KB · Visningar: 90
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp