ok..synd att de plockar bort den...trodde de skulle köra modellerna parallelltVad jag kan se så finns den inte kvar på Rolexs hemsida
https://www.rolex.com/watches/sea-dweller.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
ok..synd att de plockar bort den...trodde de skulle köra modellerna parallelltVad jag kan se så finns den inte kvar på Rolexs hemsida
https://www.rolex.com/watches/sea-dweller.html
haha, det kan verka så ibland men det är mest klocknördar jag tycker illa om.du tycker ju inte ens om klockor
Jojo, det är sen gammalt. Men jag menar bara att det kommer vara tråkigt att se folk med 0 klockintresse springandes på stan med en röd Sea Dweller som de fastnade för i butik.Dock så ger väl Rolex blanka fan i vintage?
Dom vill ju sälja nytt.
Jag måste erkänna att din avatar inte avslöjar, så jag måste fråga... är du tjej?Ja så är det verkligen. Tänk om dom släppt deras chrono, likadan men typ 33 mm..
haha, det kan verka så ibland men det är mest klocknördar jag tycker illa om.
Sen är det är med klockor som gräddtårta... man kan inte käka hur mycket som helst.
Så nu när man är lite mätt är det inte så trevlig att bli sondmatad med fejkpatina.

Dom utnyttjar ju dock vintage (sin egen) för att få sälja mer nytt.Dock så ger väl Rolex blanka fan i vintage?
Dom vill ju sälja nytt.
Korrekt! Med en handled på 14 cm..Jag måste erkänna att din avatar inte avslöjar, så jag måste fråga... är du tjej?
Så det är svältfött med klockor som passar mig storleksmässigt..Nya sd tycker jag är bästa släppet. Älskar bubblan och tycker det hör till på en Rolex. Bra med lite större klockor för dom/oss med lite grövre handleder. Den röda texten är en rolig flört med det gamlaVad tycker ni spontant om nya Sea Dwellern? Jag menar, den är snygg men tycker tyvärr den röda texten dödar mystiken som finns på vintage![]()
Tycker precis som du fast tvärt om. Nya SD är ett skämt. Extremt besviken då de verkligen lyckats förstöra en klassisk modellNya sd tycker jag är bästa släppet. Älskar bubblan och tycker det hör till på en Rolex. Bra med lite större klockor för dom/oss med lite grövre handleder. Den röda texten är en rolig flört med det gamla
Äsch! Sluta gnällKorrekt! Med en handled på 14 cm..Så det är svältfött med klockor som passar mig storleksmässigt..
Hur faaan tänkte de????Alltså. Det ser ut som att man behåller Deepsyn men stryker SD 4000 ur sortimentet... så två fula och stora klockor kvar, istället för en snygg... grattis Rolex...
Läge att köpa en SD4000 nu då kanske? Såldes i två år?
Bezeln ser off ut på alla bilder förutom rolex egna katalogbilder hittills. Jävligt jävla bred ser den ut att vara. Kanske bara är basellampor och mobilkamerors fel dock.Nya sd tycker jag är bästa släppet. Älskar bubblan och tycker det hör till på en Rolex. Bra med lite större klockor för dom/oss med lite grövre handleder. Den röda texten är en rolig flört med det gamla
Hur faaan tänkte de????
Du får väl börja köpa riktiga klockor i riktiga material?haha, det kan verka så ibland men det är mest klocknördar jag tycker illa om.
Sen är det är med klockor som gräddtårta... man kan inte käka hur mycket som helst.
Så nu när man är lite mätt är det inte så trevlig att bli sondmatad med fejkpatina.
Fan va ball gjort!![]()
![]()
3 hands modul, tjatade till mig att få fota bara för er, lanseras imorgon.
Trolldeg?Du får väl börja köpa riktiga klockor i riktiga material?
Automatiskt. Förmodligen inga större skillnader jämfört med 8800 vilket är verket som sitter i den mindre Planet Ocean (39,5mm).
Choklad tavlan smäller högre.Har jag missat något tidigare eller är inte denna ny? TT-YM med svart tavla.
![]()
Näää Rolex... då är jag mer sugen på den air-king som kom förra året![]()
Oooh! Den där på Postens gummisnoddar, sen är man hemmaTrolldeg?
Jag har en fin guldklocka från trettiotalet men den är hemma hos @eriksson850 .
Komposit står på inköpslistan, en DD platina moddad med svart tavla ska jag fixa till min 50-årspresent så det är på g. Måste nog sälja Saaben bara så det trillar in lite floos
![]()

SIHH var roligare än Basel detta år. Så sammanfattar jag det...
...liksom det var även förra året..SIHH var roligare än Basel detta år. Så sammanfattar jag det...
Blivande klassiker, Vart sugen på den, får se vad som händer. Svårflippad tro ? Om 40år är den nog inte det iaf.Rolex Cellin Moonphase var inte så dum.
Njaäe, inte helt hundra på det. Iallafall inte för min egen del.Choklad tavlan smäller högre.