• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2017 the tråd >>>>>

Såg ju inte lika bra ut på livebild, kasst ljus iofs.

IMG_9621.PNG

Jo, den har väl funnits i stål. Som jag förstår det är det bara en ny tavla i form av en lume triangel kl 12 och en rektangel vid kl 6 istället för några mindre kvadrater. Väldigt stor skillnad... not.
Tillräckligt stor för att teasa folk i en veckas tid med titeln "unveiling march 22nd". Årets bästa!

Tudor släppte lite kul grejer ändå, även om jag tycker de kunde skippat datum på alla modeller. Chronon växer på mig, men jag kan ännu inte avgöra om jag hatar eller gillar den.

Men Rolex? Kom dom på förra veckan att det var Baselworld eller?
"Boys! Basel nästa vecka, slänger ni ihop något!"
- "Jag har ett par idéer! En till daytona i gulguld, en Seadweller med röd text och datumbubbla! Och så slänger vi på stenar på vår YM Everose! :woot:"

Lite övrigt från Patek Philippe:

5320G; vitt guld och evighetskalender i 40mm.
5320G_001.png

5178G; vitt guld och minutrepetition. Finns även 5078 som är 38mm.
5178G_001.png

5178 ser brutalt bra och tyvärr äckligt dyr ut.
Hade gärna sett samma boettform och storlek på ex 5396 eller calatravaserien. Patek hänger på storlekshetsen 5 år efter alla andra? Va hände med alla deras fina 33-36mm dressklockor liksom. Nu är allt 38-42mm

Jag kan inte släppa den här..
Undrar hur den ser ut irl.. men varför inte alternativet med länk?!? Idioti..
IMG_8019.PNG

@Molle & @yonsson ? :angel:

Edit: ok efter googling verkar den visst finnas med stållänk! Inget dock jag hittade på Heuers egna sida.. nu blev den ännu mer intressant..
IMG_8020.PNG

Och om man tycker det är för lite bling finns alternativet:
IMG_8021.PNG

Senast ändrad:
Tudor släppte lite kul grejer ändå, även om jag tycker de kunde skippat datum på alla modeller. Chronon växer på mig, men jag kan ännu inte avgöra om jag hatar eller gillar den.

Men Rolex? Kom dom på förra veckan att det var Baselworld eller?
"Boys! Basel nästa vecka, slänger ni ihop något!"
- "Jag har ett par idéer! En till daytona i gulguld, en Seadweller med röd text och datumbubbla! Och så slänger vi på stenar på vår YM Everose! :woot:"
Det fanns väl iofs ingen daytona i guld med ceramiska bezeln före idag? Det var ju en bra update. Men i övrigt känns det jävligt snabbt igenomtänkt. Skydweller i TT och stål är ett jävla skämt. Likaså den där förvuxna submarinern dom släppte.

Det fanns väl iofs ingen daytona i guld med ceramiska bezeln före idag? Det var ju en bra update. Men i övrigt känns det jävligt snabbt igenomtänkt. Skydweller i TT och stål är ett jävla skämt. Likaså den där förvuxna submarinern dom släppte.
Jo men tyckte Daytonan var ful och kommer dessutom inte på länk.

Tavlan känns för klen (liten) i förhållande till boetten.. Annars så växer den faktiskt, fimpa bara bubblan. Enkelt. Sabrera.
Håller med om tavlan. Alltså, tavlan är typ inte större än på föregående variant om jag såg rätt på jämförelsen någon postade. Det är bara resten som har växt, dvs typ bezel och case = skevt AF i min bok. Hade vart kul att se den irl dock.

Det finns alltid två sidor av ett mynt, det positiva med de nya SD släppet är att gamla SD4000 nu blev mer intressant. Börja hamstra gott folk. :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp