• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2018 the tråd >>>>>

Gillar den, men 41mm och integrerad länk innebär att den kommer bäras betydligt större.
Tydligen både länk, läder och gummi. Det som är intressant är urverket i en klocka som inte är limiterad och till ett överkomligt pris tycker jag. Skit snygg med länk, men gärna fler färger på tavlan att välja mellan...

Tyckte denna blev grymt bra!
560772CF-AA4A-48CC-B75F-7B3AE83B8A19.jpeg

Tydligen både länk, läder och gummi. Det som är intressant är urverket i en klocka som inte är limiterad och till ett överkomligt pris tycker jag. Skit snygg med länk, men gärna fler färger på tavlan att välja mellan...
Länkvarianten var den jag tyckte bäst om. Men kombinationen av storlek och länktyp gör att den inte kommer funka på min handled tyvärr. Provade IWC Genta Ingy på 40mm och den åt upp handleden...:(

Nej, är 100% säker på att det är Lapis. Står bland annat på Rolex egna hemsida. Sodalit är ljusare och spräckligare
20180321_202854.jpg

Edit: Apan, du är saknad här! Please gör en comeback!
I stand corrected! Visar hur dålig koll handlare har!
Comeback, vad betyder det? Har inga klockor att diskutera, men nyheter (som Basel) är ju alltid lite småkul!

Håller med, men det har som sagt en logisk funktionell förklaring. Lät på vissa som de trodde att Tudor klantat sig.
Intressant nog, kollar man på 6452 & 1675 med chapterring så går även pilen på dessa över ringen för att "nå" vridringen. Så man är faktiskt konsekventa. Personligen tycker jag den lösningen ser taffligare ut med den visare Tudor valt men.....

Gillar vridring, uppdaterad länk och datumplacering. Tavlan tror jag behöver upplevas innan åsikt. Har svart av nuvarande variant och den bläcksvarta tavlan gillas skarpt. Nytt bättre urverk.
Ogillar att den sväller på bredd och höjd. Att Omega på tavlan inte ser ut att vara applicerad och den koniska Heliumkronan. Glasbaksida ogillas även det.

Tillbaka
Topp