• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2019 the tråd >>>>>

Finns bilder på hur en sådan skulle se ut. Blir inte så kul, inte på bild i alla fall.
81B8108A-5417-4B03-8A52-0DF8506398D6.jpeg

03998BD6-2329-40A2-BC0D-EEDC4D077EEC.jpeg

Oooh yes va nice, lite patina på den busen så är man hemma
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Finns bilder på hur en sådan skulle se ut. Blir inte så kul, inte på bild i alla fall.
81B8108A-5417-4B03-8A52-0DF8506398D6.jpeg

03998BD6-2329-40A2-BC0D-EEDC4D077EEC.jpeg
Finns ingen större anledning att släppa en 214270 med vit tavla. Expy 1 har alltid enbart erbjudits i ett utförande, (med undantag för nån enstaka albino).
Det är snarare OP eller DJ som gäller om man är sugen på flertalet olika taveldesign. Utöver det släppte Rolex dessutom en OP39 Med vit urtavla basel2018, som i princip är en 214270 (samma urverk, samma boett) fast utan 3-6-9, easy-link och annorlunda glasring m.m.

För att sammanfatta skulle det kännas mycket underligt om Rolex släppte en vit Explorer.
464C4585-8B3E-411F-B4DF-5B1D5AA25563.jpeg
 

DrDre

Patek
Finns ingen större anledning att släppa en 214270 med vit tavla. Expy 1 har alltid enbart erbjudits i ett utförande, (med undantag för nån enstaka albino).
Det är snarare OP eller DJ som gäller om man är sugen på flertalet olika taveldesign. Utöver det släppte Rolex dessutom en OP39 Med vit urtavla basel2018, som i princip är en 214270 (samma urverk, samma boett) fast utan 3-6-9, easy-link och annorlunda glasring m.m.

För att sammanfatta skulle det kännas mycket underligt om Rolex släppte en vit Explorer.
464C4585-8B3E-411F-B4DF-5B1D5AA25563.jpeg

Man kör ju med en svart OP39 och (en svart) Explorer parallellt, så det skulle nog funka med parallella vita också.
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Man kör ju med en svart OP39 och (en svart) Explorer parallellt, så det skulle nog funka med parallella vita också.
Ja det har du rätt i. Men det beror ju också på att OP-linjen erbjuder väldigt många färger redan vilket var min poäng.
OP och datejust är den modell där kunden har flest valmöjligheter när det kommer till olika tavel-alternativ. Explorer har aldrig varit en sådan slags modell.
Jag säger dock inte att en vit Explorer är en omöjlighet men det känns högst orimligt IMO.
 

Reko

Cartier
2-Faktor
Enligt Rolex hemsida så presenterar de sina nyheter, i morgon 20 mars.
Någon som vet eller har en känsla för vilken tid ? (morgon/dag/kväll?)

När släpper Tudor sina nyheter? (med risk för att svaret återfinns tidigare i tråden)

Spännande dagar nu hur som helst för den klockintresserade! :bookworm:
 

M.U

Rolex
Enligt Rolex hemsida så presenterar de sina nyheter, i morgon 20 mars.
Någon som vet eller har en känsla för vilken tid ? (morgon/dag/kväll?)

När släpper Tudor sina nyheter? (med risk för att svaret återfinns tidigare i tråden)

Spännande dagar nu hur som helst för den klockintresserade! :bookworm:
Runt lunch brukar det vara har jag för mig :)
 

BenD

Cartier
2-Faktor
Jag är mest taggad på vad Tag Heuer, Tudor och Rolex kommer att presentera.

Jag ville älska Tag Heuer Autavia Heuer Calibre 02 men den är för stor och har för tjock bezel i mina ögon. Det blir intressant att se vad de gör med Autavia i år med tanke på de teasers vi sett ovan.

Tudor Black Bay Chrono var ett missed opportunity tycker jag. Pushera och krona matchade inte, visare täckte sub dials och klockan var för tjock och stor. Igen, mina egna åsikter. Får vi se en uppdatering imorgon? Det tror jag tyvärr inte.

Rolex - jag ser gärna en Milgauss som lånar av originalet 6541 med en roterande bezel. Också vore det kul om Rolex fick flexa musklerna lite och ha ett svara mot Omega i det segmentet.
 
Senast ändrad:
Topp