• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2019 the tråd >>>>>

I.Love.Seiko

Breitling
Hoppas på mycket gosaker från Grand Seiko, Rolex klockor är ju ingen ide att suktas över då de ser man inte röken av på minst 5 år iallafall om man inte betalar överpriser. Kan titta om 5år på Rolexs Baselshow 2019 och se vad man är sugen på.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Tror att Rolex släpper en Explorer 2. Skulle visa den "nya" datejusten i tvåton med slimmad boett till en tjejkompis så när jag tryckte på all watches så låg den här bilden högst upp
Screenshot_20190317-191556_Samsung Internet.jpg
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Tror att Rolex släpper en Explorer 2. Skulle visa den "nya" datejusten i tvåton med slimmad boett till en tjejkompis så när jag tryckte på all watches så låg den här bilden högst upp
Screenshot_20190317-191556_Samsung Internet.jpg
Vet inte om jag bara är trött men på vilket sett indikerar bilden att det skulle komma en ny Explorer II? För det där är väl en vanlig 216570

Eller är bandhornen något mer slimmade?
Inte omöjligt att de uppdaterar expy 2:an med nya gmt kalibret och snyggar till boetten i samma veva
 

Ansgar

Cartier
2-Faktor
Vet inte om jag bara är trött men på vilket sett indikerar bilden att det skulle komma en ny Explorer II? För det där är väl en vanlig 216570

Eller är bandhornen något mer slimmade?
Inte omöjligt att de uppdaterar expy 2:an med nya gmt kalibret och snyggar till boetten i samma veva
Tycker inte boetten ser ut som den på 216570
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Oj då! Miss från deras sida eller medvetet? Bra storlek på bandhornen.

Boetten ser sönderpolerad ut.

Edit: Det är ju en rörlig bild på nuvarande 216270?

Vet inte om jag bara är trött men på vilket sett indikerar bilden att det skulle komma en ny Explorer II? För det där är väl en vanlig 216570

Eller är bandhornen något mer slimmade?
Inte omöjligt att de uppdaterar expy 2:an med nya gmt kalibret och snyggar till boetten i samma veva
Kanske är en 216570. Kollade snabbt men tycker mig inte känna igen bandhornen. Ser betydligt mer slimmade ut med en annan finish i mina ögon
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
VA!?! ska Rolex kopiera de alldeles för långa bandhornen från gamla Oris 65. Det ser dessutom inte klokt ut med så långa bandhorn, skitful klocka.
(OBS ironi)
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Jämför med t.ex de här bilderna från 216570 tråden. Svårt att få exakt samma vinkel men tycker de ser kortare och knubbigare ut än bilden jag posta där bandhornen ser längre ut och inte lika avrundade i slutet
Screenshot_20190318-082205_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20190318-082701_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20190318-082431_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20190318-082617_Samsung Internet.jpg
Jämför man bilderna så slutar ju bandhornets inre kant mellan 1 och O på den översta bilden medans den slutar mitt i 0 på 216570 vilket kan innebära mindre case eller mindre bezel. Spännande hursomhelst.
 
Topp