• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2019 the tråd >>>>>

acce1999

Patek
2-Faktor
Alltså om det här är resultatet av vad som teasats av Tudor med målade index så är det fan pinsamt
Screenshot_20190319-122051_Instagram.jpg
Om det stämmer och den kommer, så skulle det vara en väldigt tydlig signal om att Tudor 7206 inte är något påhitt. Inte heller Rolex 1690. Coolt, enligt min mening. Sedan är det en annan sak om jag överhuvudtaget skulle köpa en.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Stahl har alltså fått rolex/tudor materialet skickat till sig, av okänd avsändare. Full pott om det är rolex som har skickat till honom, eftersom att de vet att han är störst på rolex predictions och sen släpper totalt raka motsatsen till det han har postat nöjt idag dagen före släppet.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Såg att ni skrev om nya Omega 50 års versionen (även om det inte är Basel)

Seiko Astron släpptes väl för 50år sen? Seiko kanske gör nån quartz-special eller släpper en ny utgåva av Astron, även den i guld. Vad tror ni?
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Stahl har alltså fått rolex/tudor materialet skickat till sig, av okänd avsändare. Full pott om det är rolex som har skickat till honom, eftersom att de vet att han är störst på rolex predictions och sen släpper totalt raka motsatsen till det han har postat nöjt idag dagen före släppet.
Hade varit en homerun utan dess like. #långnäsa
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Ser inte den här bilden redigt photoshoppad ut? Skuggorna kring vridningen och finish på boetten är ju extremt dåligt utfört. Kan iofs vara en mock up innan pressbilder är tillgängliga.
Den är ju så jävla ful så man baxnar. Jag säger fake, enbart baserat på det. Inte fasen kan de släppa en sådan horribel skapelse.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Vitgulds Gmt ovan är lite lurig. 116719 är ju inte i produktion längre om jag förstått det rätt. Dvs om den släpps BÖR det vara nya verket och ”nya caset” med 1mm skillnad. Och därmed 126719. Men sjukt bra tavla till den ifall det sker.

Är fortfarande nyfiken på om det är ny datejust eller daydate i guld som kommer.
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Sea-dweller i TT är en brott mot mänskligheten. Tydligen ska BLNR få en mörkare nyans på det blåa i bezeln så det där kan potentiellt bli en enorm uppgradering.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Sea-dweller i TT är en brott mot mänskligheten. Tydligen ska BLNR få en mörkare nyans på det blåa i bezeln så det där kan potentiellt bli en enorm uppgradering.

Väldigt konstigt med TT, dock har den ju funnits så en gång i tiden så det är väl lite kul. Det är ju helt skevt dock.

Det där med mörkare nyans är ju möjligt. Men vi pratar om ett sjukt mörkt foto av en printad katalog.... så jag hade väl inte litat för mycket på färgerna där. Om de här sakerna ens händer imorgon dvs...
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Väldigt konstigt med TT, dock har den ju funnits så en gång i tiden så det är väl lite kul. Det är ju helt skevt dock.

Det där med mörkare nyans är ju möjligt. Men vi pratar om ett sjukt mörkt foto av en printad katalog.... så jag hade väl inte litat för mycket på färgerna där. Om de här sakerna ens händer imorgon dvs...

Grejen med mörkare nyans och lite andra uppgraderingar fick jag läsa om här precis nu: https://www.instagram.com/p/BvMlHQJnPIL/

edit: Ah, okej, så det är det tydligen RPR som gissar och det är inte bekräftat angående nyans osv.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag skriver ung samma som jag skrivit de senaste åren......hade varit kul om Zenith brukade allvar och släppte nått som inte är 42-48mm och som inte ser ut som en viltolycka med ett rymdskepp.

Är ju 50 års jubileum för el primero verket. Skulle ju kunna borga för nått.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Ser inte den här bilden redigt photoshoppad ut? Skuggorna kring vridningen och finish på boetten är ju extremt dåligt utfört. Kan iofs vara en mock up innan pressbilder är tillgängliga.
Finns ju tydligen en omtalad Tudor som ska ha sett ut så där och i samband med teasingen säger dem ju "we will show you it's not a myth"
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Enligt många rykten på nätet blir det en Coke på jubilee! Tydligen någon som har kommit över en (sjukt) suddig bild på en sådan. Kan det stämma?
enssj-.jpg
 

Barricello

Audemars
Ska bli kul att se när denna tråd fullkomligt Briserar i morgon runt lunchtid :cool::)
Frågan är om det är i denna tråd man ska hänga om man vill få ut de mesta av Basel 2019 :oops::hungry::happyhappy:
 
Topp