• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2019 the tråd >>>>>

Tyckte calatrava i stål var lite tuff. Innan jag zoomade in typsnittet. Som en tolvåring suttit och skrivit för hand. Väldigt icke-patek

https://www.patek.com/en/collection/complications/5212A-001


AE2A9061-BD1C-4A7F-BD6B-DBC4C1291214.png


C1A5EF5A-018D-4FA8-83F7-70F8F0AB26AF.png
 
87AD4470-01FC-48AF-8DC1-A0F00D0DF054.png
Har varit på jobb hela kvällen men såg att denna postats på Hodinkee. Gillar färgen och inser att jag aldrig kommer få bära den :(
 
87AD4470-01FC-48AF-8DC1-A0F00D0DF054.png
Har varit på jobb hela kvällen men såg att denna postats på Hodinkee. Gillar färgen och inser att jag aldrig kommer få bära den :(
En sak som kanske är bra är väl att de gröna gummin som folk varit besatta över kanske blir lättare att komma över?

Annars håller jag med någon som skrev tidigare i tråden.
Vad pysslar de med på Patek egentligen, ska de fem år efter alla andra - när storlekarna börjar gå ner igen - börja med oversize?

Allra helst hoppas jag på enbart katastrofsläpp från Rolex då jag inte har råd att köpa fler klockor nu egentligen..
Och just Rolex gör av någon anledning att habegäret är jämförbart med brunsten på en unghund i en hundgård med löptikar..

Kanske har med deras (nåja) någorlunda överkomliga retail priser på stål att göra?

Jag önskar en yacht master i stål (40mm naturligtvis) på oysterflex, alt en Daytona i stål på oysterflex samt en ersättare i trevliga färger ist för Batman. Sen stör det kanske inte om de försöker möta efterfrågan lite också.

Jag TROR även lite på något på oysterflex, också en ny gmt, samt en del uppdateringar. Av tex sub.

Om några timmar får vi se!
Någon som har en bra streaminglänk?

Mvh Roffe
 
En sak som kanske är bra är väl att de gröna gummin som folk varit besatta över kanske blir lättare att komma över?

Annars håller jag med någon som skrev tidigare i tråden.
Vad pysslar de med på Patek egentligen, ska de fem år efter alla andra - när storlekarna börjar gå ner igen - börja med oversize?

Allra helst hoppas jag på enbart katastrofsläpp från Rolex då jag inte har råd att köpa fler klockor nu egentligen..
Och just Rolex gör av någon anledning att habegäret är jämförbart med brunsten på en unghund i en hundgård med löptikar..

Kanske har med deras (nåja) någorlunda överkomliga retail priser på stål att göra?

Jag önskar en yacht master i stål (40mm naturligtvis) på oysterflex, alt en Daytona i stål på oysterflex samt en ersättare i trevliga färger ist för Batman. Sen stör det kanske inte om de försöker möta efterfrågan lite också.

Jag TROR även lite på något på oysterflex, också en ny gmt, samt en del uppdateringar. Av tex sub.

Om några timmar får vi se!
Någon som har en bra streaminglänk?

Mvh Roffe
Passar ändå inte. Vitguldarn är 42.2mm. 5167 är 40mm
 
Tillbaka
Topp