• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2019 the tråd >>>>>

Denna var ju helt fantastisk, wow (dessutom typ första TTn jag gillar)!
upload_2019-3-20_15-47-26.png
 
Det är därför Rolex är så spännande just nu, det är inte känslan av massproducerade Seamasters, utan lite mer unikt, jag gillar att de håller tillbaka produktionen lite.

Jag tror inte att det är eftersom Rolex håller tillbaka produktionen det är brist på SS sportklockor.
Snarare AD som säljer större delen av tilldelade klockor till gråhandlare/ säljer privat själva för att tjäna mer pengar.
 
Skärmavbild 2019-03-20 kl. 16.00.08.png

Oavsett vad ni tycker vill Bergströms poängtera att det inte ens är värt att försöka. ;)
Borde egentligen bara vara nya BLNR GMT som det är något som helst intresse av att sätta upp sig på kölista för, men visst de är nog lite trötta på att varenda kotte så fort det varit Rolex presentation på Basel velat sätta upp sig på de nya stålsport modellerna
 
Borde egentligen bara vara nya BLNR GMT som det är något som helst intresse av att sätta upp sig på kölista för, men visst de är nog lite trötta på att varenda kotte så fort det varit Rolex presentation på Basel velat sätta upp sig på de nya stålsport modellerna
Min känsla är att 90 % av deras stålrollar går till gråhandlare. Så de kan vara hur trötta de vill.
 
Senast ändrad:
Svårt giftig sommarklocka ping @Hexagon
m128348rbr-0037.png

Det är grymt att Rolex återgått lite till 70- och 80-talets tavelknaseri!

rai.png


karatlänk och regnbågsbaguetter. TJO

Samma med denna - awsome! Vill se en klocka med bara tavlan i och utan resten av strösslet!

Koolaste släppet. Världens tunnaste automatiska chrono. Som dessutom har
Gmt... 6.9 mm tjock

8A215CFE-273B-48D6-95A4-D7DADB33689B.jpeg


Intressant att Grand Seiko släpper sin manuella ’slim line’ nyligen. Och lyckas bara komma ner till ca 11mm...

https://www.hodinkee.com/articles/bulgari-octo-finissimo-chronograph-gmt-automatic-introducing

Dom är ju svinbra! Och svinstora troligen.
 
Tillbaka
Topp