• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2019 the tråd >>>>>

Koolaste släppet. Världens tunnaste automatiska chrono. Som dessutom har
Gmt... 6.9 mm tjock

8A215CFE-273B-48D6-95A4-D7DADB33689B.jpeg


Intressant att Grand Seiko släpper sin manuella ’slim line’ nyligen. Och lyckas bara komma ner till ca 11mm...

https://www.hodinkee.com/articles/bulgari-octo-finissimo-chronograph-gmt-automatic-introducing

Den där är helt sjukt bra.
Synd att man inte är rik som ett troll antar jag.
 
7B0BD313-21AC-4C50-BEE1-5557BD07968A.png

Zenith firar el primero 50 år genom att släppa exakt den klocka alla vill ha - en reissue riktigt trogen originalet. Riktigt nice!

En liten hake bara. Den görs givetvis bara i tre nyanser av guld, kostar 20k chf och tillverkas i 50 (!) ex. Eftersom zenith, liksom alla välrenommerade klocktillverkare, gillar att jävlas med entusiasterna.
 
Ni som har koll, är det nån mening med att ställa sig i kö, eller heter det beställa, en Batman, eller är kön redan i praktiken oändligt lång? Jag kan vänta ett år eller två.
 
Ni som har koll, är det nån mening med att ställa sig i kö, eller heter det beställa, en Batman, eller är kön redan i praktiken oändligt lång? Jag kan vänta ett år eller två.
Chansen att få tag på en sån från AD är lika med noll, är jag rädd.
edit: om du inte är en high roller, och köper på dig 10-15 svårsålda damur med strössel för en mille eller två. Då kanske.

Tillbaka till topic.
 
Asså jag gillade ändå Tudors TT chrono litegrann, absolut inte på länken, men i de andra alternativen..
Sen skulle jag ju inte betala dryga 50 papp för den.. men det är ju en annan femma :D
 
När brukar nysläppen från Basel dyka upp hos AD? Typ September? ..alltså modeller och märken som "Kreti och Pleti" kan ta del av då.
 
Tillbaka
Topp