• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Basel 2019 the tråd >>>>>

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Hallå ja.

08CEE79B-04D8-494E-B5ED-064C6A69925B.jpeg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Fattar verkligen inte grejen med Seiko och gigantiska dykare. SÅÅ stora armar har väl folk inte i Japan liksom :)
Tekniskt sett ska dykare vara stora för att öka läsbarhet osv. Om det sedan passar till vardags är en annan fråga. ;)

Få dykare lämpar sig dock väl till praktisk användning men man kan förstå designvalen.
 

BenD

Cartier
2-Faktor
Jag är lite förvånad att Tag Heuer inte släppte en 50th Anniversary edition av Monaco. Även om min Monaco Calibre 11 redan är så bra en Monaco någonsin kan vara. ;)
 

Perczek

Cartier
2-Faktor
Mina tankar rörande dykaren;
Victorinox, the affordable Swiss, redan där börjar vi med ett litet mindfuck.
En dykare med skosnöre till armband, är det för att den ska hinna torka lagom till morgondagens dyk? Eller är den designad att inte fastna i övrig gear? Eller har det med det här med alger/övrig skit att göra?
Gillar bezeln (vridningen) verkar vara specialdesignad för att fingrarna lätt ska glida av när man väl lyckats vrida den rätt, genialt!

Är det någon som kan upplysa mig, i vilken situation dessa coola, prisvärda klockor passar in?
 
Topp