• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Basel 2020 the tråd >>>>>

Blir detta absolut sista Baselworld?

• Ja

Röster: 106 54.4%
  • Nej

Röster: 89 45.6%

• Totala väljare
    195
  • Enkät stängd .
Är det inte dags för en ny sub i nättare storlek. Känns som majoriteten tycker att 116610 är för klumpig och klossig?

Hade gärna sett en sub i liknande profil som 4 och 5-siffriga har med modern länk med glidelock som inte är så klumpig!
Håller med till 100% och tror att det kommer hända.

Jag hoppas det kommer handla om andra märken utöver Rolex på Baselworld 2020. :)
Det kommer det göra denna gången jag lovar.
images

Hade gärna sett mycket nyheter från rolex/tudor men givet deras strategi blir det nog rätt smalt. Kanske blir det någon ny variant på black bay 41mm och kanske dark Rhodium tavla till datejust 36. Yacht master 42mm i stål.

bell ross, tag heuer, bvlgari, och breitling släpper väl något som ingen orkar bryr sig om också

Det är väl ingen som verkligen tror att dom va på månen ? Dom fixar ju inte att ta sig utanför radiation belt ens.
Från wikipedia: "The Apollo missions marked the first event where humans traveled through the Van Allen belts, which was one of several radiation hazards known by mission planners.[33] The astronauts had low exposure in the Van Allen belts due to the short period of time spent flying through them. Apollo flight trajectories bypassed the inner belts completely, passing through the thinner areas of the outer belts.[25][34]"

Mest av allt hoppas jag Patekoholic har fel... Drömmen om en vit 5711 (som jag alltid föredragit över blå till skillnad från majoriteten) kommer ju utan tvekan krossas om han har rätt... (inte för att den är direkt upnåelig inom rimlig framtid nu heller men ändå...)
Screenshot_20200121_053406.jpg

Senast ändrad:
Hoppas på att tudor släpper en ranger i 36 mm, då står jag på kö direkt. Frågan är bara om den inkräktar för mycket på bb36.
Jag hoppas också på ett mindre tudorsläpp. BB58 hade gärna fått komma i 36mm för min del. Dock kan jag tänka mig att den inte hade tilltalat den stora massan så ser det inte som särskilt troligt.

Drömmen hade ju varit en dj 39, men har svårt att se det hända. Hade uppskattat wimbledon-tavlan till dj 36 (hade beställt den samma dag), en black bay gmt i bb58-storlek, bb58 med datum och att Rolex tar sitt förnuft till fånga och återinför oyster-länken till gmt master II.

Jag hoppas också på ett mindre tudorsläpp. BB58 hade gärna fått komma i 36mm för min del. Dock kan jag tänka mig att den inte hade tilltalat den stora massan så ser det inte som särskilt troligt.
Det är nog väldigt osannolikt med mindre bb58 då urverket som sitter i nu endast används i en modell av tudor(om nu inte urverket går in i ett mindre case). Däremot så kommer det nog fler färger på bb58.

Det är nog väldigt osannolikt med mindre bb58 då urverket som sitter i nu endast används i en modell av tudor(om nu inte urverket går in i ett mindre case). Däremot så kommer det nog fler färger på bb58.
Jag har varit sugen på en röd BB i mindre storlek i ett par år nu, så vi kan ju alltid hålla tummarna för 2020.

• Like
Reactions: SCM
In med ETA-verket som sitter i bb36! Men ja, jag håller med. Tror också på fler färger för bb58.

Tillbaka
Topp