• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Baselworld 2013 - Officiella bevakningstråden

DSC02558-1024x683.jpg

Nya Seamaster Chrono ser faktiskt jävligt trevlig ut. Kan bli ett köp vad det lider!

påminner om tidigare generationens (AC modellen t.ex.) vilket är ett bra drag :) tummen upp!

b51501.jpg

Ser ut som en blandning av tidigare SMP chrono, nuvarande modell samt visare från PO. Tycker att denna modellen är snyggare än nuvarande SMP chrono men föredrar nog ändå den gamla.

u5a7ujem.jpg

Back to basic för Heuer. Den påminner starkt om min 72'a. Förvånad att dom avstår från TAG loggan

Jag tror att det är den modellen som funnits ute ett tag (ett par månader) och som designats av Jack Heuer själv. Det nog därför man har valt att köra på den loggan som klockorna hade när han drev företaget.

Det har jag på klockmäster i Globen. Då tyckte jag att det såg ut som om JAG applicerat lysmassan - tyvärr ser det ut som om jag varit framme igen på bilden ovan.

Synd på så rara ärter.

Hittade en närbild. Jag håller med dig om att det ser udda ut. Först tänkte jag att det var ett stilval att ha runda kanter på lysmassan istället för kantiga, men sedan såg jag att lysmassan är olika långt från kanten på de olika delarna. Väldigt udda och slarvigt.
1.jpg

Har vi fattat fel om nya GS modellerne inspirerade till gamla 45GS. Är inte detta de nya klockorna?

"The 44GS remake models are incredibly impressive. There will be manual wind 9S64 in steel, 18kt White, Yellow and Pink Gold. There will also be 2 steel automatic models to choose from as well…"

Alltså tre manuella...

seiko-30.jpg

seiko-31.jpg

seiko-32.jpg

seiko-33.jpg

Och två automatar...
seiko-34.jpg

Eller?? I princip remake av originalet isf och sjukt fina!! :D

Källa: http://azfinetime.wordpress.com/2013/04/25/seiko-and-citizen-booth-basel-2013/

Har vi fattat fel om nya GS modellerne inspirerade till gamla 45GS. Är inte detta de nya klockorna?

"The 44GS remake models are incredibly impressive. There will be manual wind 9S64 in steel, 18kt White, Yellow and Pink Gold. There will also be 2 steel automatic models to choose from as well…"

Alltså tre manuella...

seiko-30.jpg

seiko-31.jpg

seiko-32.jpg

seiko-33.jpg

Och två automatar...
seiko-34.jpg

Eller?? I princip remake av originalet isf och sjukt fina!! :D
Dåliga fotografier av dem iof.. Men det ser ut som du har rätt, caset är likadant.. Ser riktigt fina ut :)

Tillbaka
Topp