• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Baselworld 2013 - Officiella bevakningstråden

Haha, komik och tragik är lätt att blanda ihop Davvan!

Får ju vara lite ödmjuka och acceptera att folk gillar olika saker, i annat fall skulle jag inte fatta att folk ränner efter ex Rolex.

Vad gäller denna Hublot tycker jag det är grymt, mest för att det är innovativt och annorlunda, vilket skulle vara omöjligt att förstå för folk som går igång på klockor som ser ut som alla andra klockor... typ.

Och priset 2 mille ca, finns de kockintresserade som drar in 10-100 mille på år, hade jag varit en av dem skulle jag köpt denna, nyrik eller ej.

Jag har inga vetenskapliga belägg för detta men jag skulle snarare säga att Rolex uppfann den marknaden och att övriga försöker sno delar genom att dessutom slänga in överarbetad design :)

Rolex uppfann gulddykare och var först när de släppte 1680/8. För er som inte fattat det, Rolex uppfann bruksklockor i lyxiga material och med bling!

Får ju vara lite ödmjuka och acceptera att folk gillar olika saker, i annat fall skulle jag inte fatta att folk ränner efter ex Rolex.

Vad gäller denna Hublot tycker jag det är grymt, mest för att det är innovativt och annorlunda, vilket skulle vara omöjligt att förstå för folk som går igång på klockor som ser ut som alla andra klockor... typ.

Och priset 2 mille ca, finns de kockintresserade som drar in 10-100 mille på år, hade jag varit en av dem skulle jag köpt denna, nyrik eller ej.

Jo självklart ska vi vara det, det är ju KS signum. Men vi kan säga såhär:
1) smaken är som baken
2) I min mening har Hublot gjort en teknisk bedrift med 50d PW, även om de har gjort estetiskt mer tilltalade dinkor innan. ;)

Rolex uppfann gulddykare och var först när de släppte 1680/8. För er som inte fattat det, Rolex uppfann bruksklockor i lyxiga material och med bling!

Riktigt grym dinka, det är någon lirare som har en sådan i nära mint här på forumet!

1) smaken är som baken
2) I min mening har Hublot gjort en teknisk bedrift med 50d PW, även om de har gjort estetiskt mer tilltalade dinkor innan. ;)

Tekniskt sett ett mästerverk, tycker dock man avvikit från vad en handledsklocka är både i design men även i att du måste ha en maskin för att dra upp den. För mig blir klockan mer av ett gummisnoddsplan..

Jag tror att man ska betrakta den på ungefär samma sätt som att biltillverkare gör F1 bilar. Klockan är nog inte avsedd att bäras till vardags eller säljas i några större volymer (det var ju ltd dessutom), utan snarare ett sätt att få uppmärksamhet och att låta R&D gänget prova nya ideer.

Jag tror att man ska betrakta den på ungefär samma sätt som att biltillverkare gör F1 bilar. Klockan är nog inte avsedd att bäras till vardags eller säljas i några större volymer (det var ju ltd dessutom), utan snarare ett sätt att få uppmärksamhet och att låta R&D gänget prova nya ideer.
Självklart är det så. Det är en "Det här har vi kapacitet att göra, om vi vill ...fast titta nu på våra mindre spejsade klockor, som har lite samma teknik"-klocka.

bild2.JPG

Missförstå mig rätt, jag har inget emot Rolex och jag har förstått att intresset för Rolex är stort på KS, men det borde ju rimligtvis komma nyheter från fler märken som kan vara intressanta kan man tycka. Hoppas det kommer imorgon.

Missförstå mig rätt, jag har inget emot Rolex och jag har förstått att intresset för Rolex är stort på KS, men det borde ju rimligtvis komma nyheter från fler märken som kan vara intressanta kan man tycka. Hoppas det kommer imorgon.
Jag håller med dej, men man får ta och leta lite själv efter spännande nyheter och publicera dem här i tråden, det är väl det som är syftet med tråden :)

Håller med, dom som köper den här Hubben är väl typ dom som köper Urwerk, MB&F och liknande...

Nya Seamaster Chrono ser faktiskt jävligt trevlig ut. Kan bli ett köp vad det lider!

påminner om tidigare generationens (AC modellen t.ex.) vilket är ett bra drag :) tummen upp!

b51501.jpg

Känns lite som en onödig hyllning när man missar helt den unika boettformen där luggarna "börjar längre ifrån boetten". Nu ser den ut som de befintliga GS, (inte för att det är fult på något sätt men hade gärna sett något helt nytt)
Håller jag helt med om. Inte många likheter där. Fin klocka, men ser inte riktigt arvet.

1) smaken är som baken

Riktigt grym dinka, det är någon lirare som har en sådan i nära mint här på forumet!

Och det är en riktigt grym lirare.. o_O

Tillbaka
Topp