Haha, komik och tragik är lätt att blanda ihop Davvan!Grejen är att du nog inte fattar storheten i Hublots projekt ....det är minst lika komiskt i sig.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, komik och tragik är lätt att blanda ihop Davvan!Grejen är att du nog inte fattar storheten i Hublots projekt ....det är minst lika komiskt i sig.....
Haha, komik och tragik är lätt att blanda ihop Davvan!
Jag har inga vetenskapliga belägg för detta men jag skulle snarare säga att Rolex uppfann den marknaden och att övriga försöker sno delar genom att dessutom slänga in överarbetad design![]()
Får ju vara lite ödmjuka och acceptera att folk gillar olika saker, i annat fall skulle jag inte fatta att folk ränner efter ex Rolex.
Vad gäller denna Hublot tycker jag det är grymt, mest för att det är innovativt och annorlunda, vilket skulle vara omöjligt att förstå för folk som går igång på klockor som ser ut som alla andra klockor... typ.
Och priset 2 mille ca, finns de kockintresserade som drar in 10-100 mille på år, hade jag varit en av dem skulle jag köpt denna, nyrik eller ej.
Jo självklart ska vi vara det, det är ju KS signum. Men vi kan säga såhär:
1) smaken är som baken
2) I min mening har Hublot gjort en teknisk bedrift med 50d PW, även om de har gjort estetiskt mer tilltalade dinkor innan.![]()
Får ju vara lite ödmjuka och acceptera att folk gillar olika saker, i annat fall skulle jag inte fatta att folk ränner efter ex Rolex.
Vad gäller denna Hublot tycker jag det är grymt, mest för att det är innovativt och annorlunda, vilket skulle vara omöjligt att förstå för folk som går igång på klockor som ser ut som alla andra klockor... typ.
Och priset 2 mille ca, finns de kockintresserade som drar in 10-100 mille på år, hade jag varit en av dem skulle jag köpt denna, nyrik eller ej.
Självklart är det så. Det är en "Det här har vi kapacitet att göra, om vi vill ...fast titta nu på våra mindre spejsade klockor, som har lite samma teknik"-klocka.Jag tror att man ska betrakta den på ungefär samma sätt som att biltillverkare gör F1 bilar. Klockan är nog inte avsedd att bäras till vardags eller säljas i några större volymer (det var ju ltd dessutom), utan snarare ett sätt att få uppmärksamhet och att låta R&D gänget prova nya ideer.
Jag håller med dej, men man får ta och leta lite själv efter spännande nyheter och publicera dem här i tråden, det är väl det som är syftet med trådenMissförstå mig rätt, jag har inget emot Rolex och jag har förstått att intresset för Rolex är stort på KS, men det borde ju rimligtvis komma nyheter från fler märken som kan vara intressanta kan man tycka. Hoppas det kommer imorgon.
Tar 20 minuter att läsa ut datumetBreitling Transocean Chronograph QP (Perpetual Calendar)
![]()
![]()
Ingen som har något wristshot på nya Breitling Emergency II
http://www.breitling.com/en/emergency/
http://www.breitling.com/en/emergency/presentation/
![]()
![]()
![]()
![]()
Det jag undrar är om Steinhart GMTn SKA vara dyrare än den svarta eller om vi ser 2013 år prishöjning där?
Mina planer på YMII krasades när jag såg priset, ouchh....
Tag har kommit med en del nya, som till skillnad från en del andra tillverkare innebär andra nymodigheter än just hemska färgerscheman
![]()
KOLLA en bullhead! YES!den undre carreran med röd text är riktigt riktigt fin.
Den undre är Jack Heuer edition, riktigt fin. Men jag kommer i första hand försöka införskaffa Carrera Bullhead klockan, är riktigt fin.den undre carreran med röd text är riktigt riktigt fin.
den undre carreran med röd text är riktigt riktigt fin.
Back to basic för Heuer. Den påminner starkt om min 72'a. Förvånad att dom avstår från TAG loggan
Håller jag helt med om. Inte många likheter där. Fin klocka, men ser inte riktigt arvet.Känns lite som en onödig hyllning när man missar helt den unika boettformen där luggarna "börjar längre ifrån boetten". Nu ser den ut som de befintliga GS, (inte för att det är fult på något sätt men hade gärna sett något helt nytt)
Jo självklart ska vi vara det, det är ju KS signum. Men vi kan säga såhär:
1) smaken är som baken
2) I min mening har Hublot gjort en teknisk bedrift med 50d PW, även om de har gjort estetiskt mer tilltalade dinkor innan.
Riktigt grym dinka, det är någon lirare som har en sådan i nära mint här på forumet!
Cal 9300 Speedmaster '57
![]()
![]()
41.5 mm!
Nye AT Daydate, cal 8612
![]()