• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Baselworld 2013 - Officiella bevakningstråden

Well, hello.
Från http://instagram.com/p/Ye58yXRwOu/
80546508acc311e29b7122000a1f9a64_7.jpg

Ping Målarn

Inte bra nånstans. Fel proportioner på allt.

''It’s 1 out of 50 with eleven barrels that deliver a power reserve of 50 days. That’s a world record.

But the best is who you wind the Ferrari watch. You use a kind of drilling machine that they use in Formula One to change the tires. I don’t know if this is the right expression for such a tool, so forgive me. I just found it super cool.

I will see all the Hublot watches Saturday at noon, when I meet CEO Ricardo Guadalupe at the booth. So more details will follow …

The name of this Hublot is MP 05 LaFerrari. The price is 300.000 Swiss Francs.''

300.000 Swiss Francs blir 2.105.845 SEK

6z9Dcmh.jpg

eb1d1H3.jpg

BXCeSP2.jpg

lIFk9el.jpg

5lcc3xc.jpg

zPJQ3ma.jpg

o44UGRr.jpg

PoRcBCO.jpg

hBiUBHK.jpg

mhrPmTs.jpg

fU9cMFq.jpg

Den är sjukt grym, perfekt komplement till Subben, Lite fetare, lite blinging, vit tavla och klarblå ring, perfekt sommarstekar dinka...

Hoppas bara priset inte blir ohanterbart....
Den är grym, den är fet, den är kung! Alla som inte fattat det.. Synd för dem! ;) Helguld knäcker ben men som sagt, med en humanare prislapp duger s/s mer än väl!

Den "isblåa" eller snarare babyblåa daytona funkade inte alls för mig. Varför blåsvart bezel på GMT:n? Den gröna DD:n är dock störtnajs! Vad tror klocksnack om att slänga på en presidentiallänk på den? :D

Hahaha, Hublots LaFerrariklocka är ju bara för ful, frågan är vilken nyrik idiot som faktiskt köper klockan... Komiskt.

Nya seamastern med tachymeter gillar jag också.

Nu får ni rätta mig om jag har fel men känns det inte som att de senaste årens utveckling så verkar Rolex leta marknad bland de extremt rika som har råd att köpa ädelstensbeklädda klockor? Typ konkurrera med Hublot/AP osv osv

Jag har inga vetenskapliga belägg för detta men jag skulle snarare säga att Rolex uppfann den marknaden och att övriga försöker sno delar genom att dessutom slänga in överarbetad design :)

Känns lite som en onödig hyllning när man missar helt den unika boettformen där luggarna "börjar längre ifrån boetten". Nu ser den ut som de befintliga GS, (inte för att det är fult på något sätt men hade gärna sett något helt nytt)
Jo jag är beredd att instämma.

Den "isblåa" eller snarare babyblåa daytona funkade inte alls för mig. Varför blåsvart bezel på GMT:n? Den gröna DD:n är dock störtnajs! Vad tror klocksnack om att slänga på en presidentiallänk på den? :D

Hahaha, Hublots LaFerrariklocka är ju bara för ful, frågan är vilken nyrik idiot som faktiskt köper klockan... Komiskt.

Nya seamastern med tachymeter gillar jag också.

Grejen är att du nog inte fattar storheten i Hublots projekt ....det är minst lika komiskt i sig.....

Tillbaka
Topp