• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Baselworld 2013 - Officiella bevakningstråden

Johan M

Cartier
Tudorn (den blå) ser rolig ut, det är en klocka man blir glad av att se. Den svarta tudorn ser billig ut, då gillar jag den nya mörka speedyn bättre.

Nu vill jag se och höra om >15000 gauss-urverket!
 

Barda

Cartier
60f07624acdd11e28c7c22000a1fb876_7.jpg


Hublot LaFerrari vertical tourbillon
Femtio dagars kraftreserv!
Råfet! :D
Skjut mig! Ser ut som en alien...
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Tycker att DD på rem var ett trevligt tillskott - blir lite Stella revival över det hela

Dessutom tycker jag det är intressant att de jobbar vidare med 36mm klockorna och inte fasar ut dem. Så mitt i all dagens besvikelser så är deras uppdatering av DD1-linjen positivt i min bok

Daytonan är jag lite kall till. Varför bajsbrun bezel? Om svart alt platina så fine

YM2 lite roligt att den blir tillgänglig i stål för de som är spekulanter, men fortfarande lite "clownmaster" tycker jag

Gmt-c roligt tillskott med färg, men det kunde gjorts bättre
 

DrDre

Patek
Det kan ju ibland vara svår att få en ordentlig uppfattning utifrån bilder och man kanske ska vänta lite tills man sett dem live, även om jag själv inte heller blev särskilt entusiastisk över ngn av nyheterna från Rolex. GMT'n skulle nog iofs kunna bli rätt cool på ett klarblått RubberB.

Retro tudorn ser ju onekligen spännande ut, men frågan är om den står sig i längden? Vissa klockor tenderar man ju att bli väldigt förtjust i väldigt fort, men sedan svalnar det efter ett tag. Min favorit bland Tudor är den röda Black shield. Med den känns det som att Tudor tar ett steg mot något nytt. Jag fick dessutom för mig att den har ett ETA 7750-baserat verk istället för ngt modulbaserat.

Är det ngn som vet om den vanliga svarta GMT'n ska vara kvar?
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Hade inte tackat nej till YMII eller en blå/svart GMT. Däremot hade det krävts en GMT-C Coke eller Pepsi för att jag ska slanta upp.
 
Topp