• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Baselworld 2013 - Officiella bevakningstråden

Vilket monster! :D
42ACR9H.jpg

pP83UEy.jpg

Går den på vanlig bensin eller måste man köra på f1 bränsle? :eek:

Nu är jag ganska sen på bollen men jag tycker att rolex har halvlyckats. GMT:n är schysst, dock inte bättre än den vanliga GMTc. Daytonan är verkligen inte snygg men jag känner på mig att jag skulle gilla den om jag såg den live. DD:n var fet men inget jag skulle välja före en gammeldaydate med plexi.
YM2 är fortfarande ful, men ändå tilltalande.
Tudors nya modell var helt ok men det hade räckt med skölden som logga vid 12. Det andra plottret under stör bara.

Omegas försök till uppdatering med speedyn var sådär, kommer säkert vara övertjock med 9300 i sig dessutom.

Pessimist, javisst!

Skönt att årets spektakel är över.... och att Rolex inte släppte något som föll i smaken, MAO Fru Ljuv är glad och tacksam ett tag till;)

Nu har jag kliat mig i huvudet hela dagen och försökt smälta det här, och jag fattar fortfarande inte. Oavsett vad man tycker om Daytonan (jag tror den är schysst) så är den väl hur man än vrider och vänder på den inte en värdig jubileumsklocka?

Priser, kan stämma... eller??

In Italy (VAT 21% included) :

GMT Master II 116710BLNR : € 7.350 avail. July
YMII 116680 : € 15.400 avail. July
Daytona platine 116506 : € 61.550 avail. September

Heritage chrono blue 70330b : € 3.510 avail. July

Hade gissat på $20k för YM, så det där stämmer i så fall ganska bra.

Nu har jag kliat mig i huvudet hela dagen och försökt smälta det här, och jag fattar fortfarande inte. Oavsett vad man tycker om Daytonan (jag tror den är schysst) så är den väl hur man än vrider och vänder på den inte en värdig jubileumsklocka?
Nej den har verkligen ingen jubileumsaura. Kan dom vara sluga och slänga ut nyheter imorgon också?

Nej den har verkligen ingen jubileumsaura. Kan dom vara sluga och slänga ut nyheter imorgon också?

Det hade varit slugt, fast väldigt olikt Rolex som är noggranna med sina traditioner.

Den här med keramisk ring hade jag trott på, även om jag personligen är rätt oförtjust i vintage-Daytona:

rpr_GreenPlatinumpandaRolexDaytona2013_.jpg

Det hade varit slugt, fast väldigt olikt Rolex som är noggranna med sina traditioner.

Den här med keramisk ring hade jag trott på, även om jag personligen är rätt oförtjust i vintage-Daytona:

rpr_GreenPlatinumpandaRolexDaytona2013_.jpg
Jo, jag hade själv gissat något liknande.
Kändes som om det hade varit mer lättsålt...
Sen kan man kanske gissa, något långsökt, att de "vill" att en modell skall sälja sämre för att tas ur produktion och sedan bli eftertraktad som rare.

Day-daten är väl det enda som var kul från Rolex. Vill se en pan-am-gmt nästa år men det lär väl knappast hända.

Sen var Grand Seikon som 80-talisten postade jävligt fin.

Tänkte fråga hur GMT:n kunde vara 1000 euro dyrare än Daytonan, sedan läste jag noggrannare och bara :nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Har oxå svårt att koppla jubileet till färgen brunt... kom igen, av alla färger de kan göra keramik-ringen i så valde de brunt? Till en ljusblå tavla dessutom :hungover:

En annan tanke som slog mig - varför inte nya varianter på Skydweller? De brukar ju släppa i guld, sen TT, sen stål. Enligt den analogin så borde de ju ha släppt en TT-variant av Skydwellern - eller åtminstone någon form av ny variant

Antar att de vill kräma ur max av helguld-varianterna ett tag till....

Tillbaka
Topp