• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Baselworld 2013 - Officiella bevakningstråden

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Vilket monster! :D
42ACR9H.jpg

pP83UEy.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Varför är det bara Rolex, Tudor och Omega som visat nya (riktiga) modeller? Brukar alla märken släppa alla modeller direkt, eller håller vissa märken på det till en viss dag???

För övrigt tycker jag det är udda att man visar en ny modell på Nato. Varför inte på länk eller läder? Ett Nato kostar ju 100kr liksom.
 

Isodor

Audemars
TAG gör riktigt fina klockor i mitt tycke om man gillar typ racing. Riktigt bra formspråk. De om någon borde vara F1 partner..
 
Priser från nån på TRF, ingen aning om det stämmer


In Italy (VAT 21% included) :

GMT Master II 116710BLNR : € 7.350 avail. July
YMII 116680 : € 15.400 avail. July
Daytona platine 116506 : € 61.550 avail. September


Heritage chrono blue 70330b : € 3.510 avail. July
 

Barda

Cartier
Priser från nån på TRF, ingen aning om det stämmer


In Italy (VAT 21% included) :

GMT Master II 116710BLNR : € 7.350 avail. July
YMII 116680 : € 15.400 avail. July
Daytona platine 116506 : € 61.550 avail. September


Heritage chrono blue 70330b : € 3.510 avail. July
Tudorn känns jävligt lockande måste jag säga (om priserna stämmer). Får dock lite goosebumps av Daytona-priset...
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Seiko lanserar en sorts homeage till 44GS från 1967, Grand Seiko SBGR081. Den ska visst ligga på 40mm.

IMG_0970.JPG
 

Isodor

Audemars
Nu får ni rätta mig om jag har fel men känns det inte som att de senaste årens utveckling så verkar Rolex leta marknad bland de extremt rika som har råd att köpa ädelstensbeklädda klockor? Typ konkurrera med Hublot/AP osv osv
 
Det jag undrar är om Steinhart GMTn SKA vara dyrare än den svarta eller om vi ser 2013 år prishöjning där?

Mina planer på YMII krasades när jag såg priset, ouchh....
 

Kson

Patek
2-Faktor
Tror ni inte pepsi kommer nästa år? Nu har de visat att det går ha två olika färger. ; )
 

Barda

Cartier
Nu får ni rätta mig om jag har fel men känns det inte som att de senaste årens utveckling så verkar Rolex leta marknad bland de extremt rika som har råd att köpa ädelstensbeklädda klockor? Typ konkurrera med Hublot/AP osv osv
Jag är beredd på att hålla med om att vissa klockor inte riktigt känns "i tiden", men detta är dock hur trenderna ligger just nu. Tänker mest på day-daten som känns gammal...
 
Topp