• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Baselworld 2014 - Officiella bevakningstråden [LIVE]

B
Verkar som att aqua terra blir uppdaterad med 8520-verket 15000gauss också.
Master co-Axial
image.jpg
image.jpg

Blir den tunnare då?

Ganska sömnigt?

Pepsi-GMT skulle varit grymt om det inte vore för materialvalet. Kommer aldrig lägga dom pengarna på den klockan.

Ranger-länken irriterar jag sönder mig på. Hemsk!

Mycket muppetshow med alla kamerafilter. Man kan ju inte ens lista ut rätt färre nyanser. Ser inte anledningen att fota ny klockor med sådana filter på en utställning. Avgå!

Ganska sömnigt?

Pepsi-GMT skulle varit grymt om det inte vore för materialvalet. Kommer aldrig lägga dom pengarna på den klockan.

Ranger-länken irriterar jag sönder mig på. Hemsk!

Jag hade lätt blivit köpsugen på en Ranger om den bara hade varit mellan 36-39mm...

Tack för en fantastisk tråd och forum!

Ser mest negativt ang ranger men för en lekman i Tudor måste jag säga att jag gillar den, dock utan länk. kommer sakna datum, nyfiken ang storleken irl

Såg den nya Rangern, blev glad. Såg sedan att den kom i 41mm och intresset svalnade snabbt. Hur tänkte de där? De kallar sin 38 daydate-variant för jumbo. Den här är ju 5mm för stor. Skulle suttit så grymt fint med en ranger på 36. Nu när rolex slutat med explorern på 36. Nu får man alltså välja mellan 39 och 41. Alldeles för stora enligt min mening. Hade även hoppats att nya BB skulle kommit i en variant under 40mm. Det ryktas ju att trenden går mot mindre klockor... Jo just det tjäääna.

Lite löst tyckande
- Pepsi ska vara i stål. GMTn är väl ändå en toolwatch i grund och botten
- Cellini måste ha glasbaksida och ett fint dekorerat urverk annars ser jag inte ppängen
- Om jag får önska har SDn samma känsla i vridringen som DSSD, samma länkfunktionalitet som DSSD. Sålde DSSD pga storlek, längtar tillbaka till kvalitetskänslan - SDn verkar vara svaret på mina drömmar.
- Glashuette Seventies kronograf ser intressant ut

Tycker faktiskt Rolex klämt ur sig mest kul hittils. Gillar nya Seadweller men €8500? Det är mycket pengar :)

Ska också bli kul att se Omega sm300 och den coola matta Speedyn live. Verkar riktigt lyckade båda två.

Vad kul med blå/röd GMT!

Synd att en sketen löneslav som jag bara får drömma om den... Tacka vetja Alpha GMT!!
Not......

SDn är dock inom rimlig nivå prismässigt, nån mer som tycker den ser smalare ut än 116610? Mer åt de gamla boetternas form?

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Kul GMT. Kul Black Bay. Kul SD. Fin vitgulds-SkyDweller. Annars var det mesta väldigt ljummet. Fake-patina verkar vara inne...

Rolex strategi är tydlig. Eftertraktade modeller i dyra material. Att de inte släpper Daytona i stål med kul bezel vittnar tydligt om att de inte tänker göra roliga saker i svennebananmaterial. Antar det är bra business för dem.

Blir inte direkt sugen på något men kan nästan tänka mig den blåa Tudorn som badklocka. Den var väldigt bra jämfört med den gamla versionen.

Tillbaka
Topp