• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Baselworld 2014 - Officiella bevakningstråden [LIVE]

Förvisso finns det mkt pepsi där ute, men jag tycker det känns overkill att slänga ut i vitguld. Känns som att de försöker trycka upp klockan till något som den kanske inte riktigt är med hjälp av dyrt material. Varför inte både i stål och vitguld?

Vad den inte är? Är väl inte första gången de gör en sportklocka i vitguld? Den är väl vad den är?

Att lansera Pepsi i stål och vitguld vore ju självmord...självklart måste man ha något som gör modellen unik och kan identifiera den som vitguld.

Alternativet vore ju om de gjort den blåsvarta i vitguld och pepsin i stål men jag tror detta säljer betydligt bättre.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

DSC06826-1024x683.jpg
DSC06816-1024x683.jpg

PRIS = 6400 CHF , vet ej vad de kan bli på SEK men kanske runt 58' ?

JS, ingen aning, men tycker det borde vara retail-price då många besökare är kunder.. Vore lite svårt för omvärlden att förstå att man ska momsa på det sedan? Ingen aning.

Att lansera Pepsi i stål och vitguld vore ju självmord...självklart måste man ha något som gör modellen unik och kan identifiera den som vitguld.

Alternativet vore ju om de gjort den blåsvarta i vitguld och pepsin i stål men jag tror detta säljer betydligt bättre.

Håller med... Möjligt att de kommer med en röd/svart i stål senare, men Pepsi kommer nog aldrig lanseras i stål - då dödar de ju WG-försäljningen

JS, ingen aning, men tycker det borde vara retail-price då många besökare är kunder.. Vore lite svårt för omvärlden att förstå att man ska momsa på det sedan? Ingen aning.

Du har inte reflekterat över att momsen i EU samt världen ej är samma....?

EDIT: kan vara retail - men de får anpassa ex moms-priserna så det blir samma inkl. moms för en jämn prisbild (my bad)

Jag tror de ville göra en gmt pepsi i stål men det gick ju inte tidigare. Så då gjorde de Batman/gatorade istället. Ett år senare lyckas de med pepsi, fan säger rolex då, vi kan inte släppa en gmt stål till, den kommer konkurera ut Batman! Vi gör pepsi i vitguld, riktar oss mot andra köpare för att inte sabba försäljning av andra gmt.
Jag tror att när de kört vitgulds varianten ett tag och fått snurr på försäljningen där så kommer den i stål också. Viss vill vissa kanske ha exklusiviteten men samtidigt är ju rolex ett vinstdrivande företag och de borde veta att en stål pepsi kommer flyga av hyllorna.

Detta tror och hoppas jag på, amen.

• Like
Reactions: P-A
Nya GMT:n verkar röra upp ganska mycket känslor ialla fall... Däremot verkar många underskatta personerna som sitter hos de olika märkena. De är schweizare, de höftar inte, de ändrar sig inte i sista stund, de tycker/ tror inte något. De har en medveten strategi som de håller sig till. När Omega började kapa återförsäljare i Sverige gnällde en jäkla massa människor om att "de skjuter sig själva i foten" och "Omega kommer tappa så mycket på det" etc etc. Förra året så ökade Omega sin försäljning med 11% i Sverige samtidigt som de nära halverade antalet återförsäljare...

Vafan Tudor BB med svart tavla/vridning och text i guld hade ju blivit en omedelbar storsäljare!! Jag hade köpt en omedelbums

• Like
Reactions: cab
Nya GMT:n verkar röra upp ganska mycket känslor ialla fall... Däremot verkar många underskatta personerna som sitter hos de olika märkena. De är schweizare, de höftar inte, de ändrar sig inte i sista stund, de tycker/ tror inte något. De har en medveten strategi som de håller sig till. När Omega började kapa återförsäljare i Sverige gnällde en jäkla massa människor om att "de skjuter sig själva i foten" och "Omega kommer tappa så mycket på det" etc etc. Förra året så ökade Omega sin försäljning med 11% i Sverige samtidigt som de nära halverade antalet återförsäljare...

De nedlagda butikerna var tvungna att göra sig av med sortimentet...

Ju mer jag tänker på det så känns det som en miss med storleken på Rangern. Som någon sa tidigare i tråden så ligger 36mm-marknaden vidöppen då 39mm-Explorern tagits ur sortimentet. Hade ju varit listigt att peta in denna i det segmentet kan man tycka.
Jag hade gärna haft en gammel-Ranger men det är ett sånt jävla kamikaze-uppdrag att köpa en. Jag har inte ens vågat slå till på dem som verkar vara äkta vara. Man kanske skulle ta och köpa ett hopplock bara för att de är snygga?

Nehe, vilka siffror är det du sitter på? Hur gick de mot branschindex?

Butiker som stängs har ett sortiment som de säljer ut. Således köper de inte in nya ur från Omega. Och de rapporterar inte in de ur som de säljer så den siffran kan omöjligen räknas in i de 11%. Jag såg siffran på en presentation hos Swatchgroup och såvida de inte Kim Jong-un:ade mig så har de minskat återförsäljare och ökat försäljningen.

Butiker som stängs har ett sortiment som de säljer ut. Således köper de inte in nya ur från Omega. Och de rapporterar inte in de ur som de säljer så den siffran kan omöjligen räknas in i de 11%. Jag såg siffran på en presentation hos Swatchgroup och såvida de inte Kim Jong-un:ade mig så har de minskat återförsäljare och ökat försäljningen.

Tackar för det! Men har de inte ökat kraven på full-sortiment i butikerna med? I vilket fall låter det ju bra och för Omega själva är den nog klokt att dra ned på återförsäljare.

Tillbaka
Topp