• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Baselworld 2014 - Officiella bevakningstråden [LIVE]

De har ökat kraven men hur de efterlevs är nog svårt att svara på. Enligt uppgift som jag hörde så ska man enligt nya avtal ha minst 15-20% av sitt sortiment i guld. När jag passerade Krons ur igår på lunchen kikade jag in och kan med säkerhet säga att de inte är i närheten av dessa % i sitt sortiment.

photo1.jpg
photo2.jpg

Linde Werdelins nyheter ænsålænge. Måste sæga att jag gillar båda två.

Edit: Inlægg 100! :D

Hmm... jag gillade deras gamla spidospeed bättre tror jag... är inte helt såld på den. Får se hur den ser ut IRL

Butiker som stängs har ett sortiment som de säljer ut. Således köper de inte in nya ur från Omega. Och de rapporterar inte in de ur som de säljer så den siffran kan omöjligen räknas in i de 11%. Jag såg siffran på en presentation hos Swatchgroup och såvida de inte Kim Jong-un:ade mig så har de minskat återförsäljare och ökat försäljningen.

Vad jaghörde så har dom till Juni på sig att sälja ut sitt sortiment sedan blir dom tvingade att ta ner skylting osv...

Det är lite mysko om TAG Heuer.

De visade ju upp ett nytt framtaget "finare" kronografverk som de själva låtit utveckla. Men det finns inga modeller som bär denna än.

Istället kör man ETA > Seiko(omarbetat) > El Primero > Eget (?).

Jävligt diffust, har man bytt styrelse en gång per kvartal tro ? :D

Med helt olika tavlor och look ja. Finns ingen logik i att sälja en SS och WG variant med samma utseende

Håller med... Det måste finnas en klar skillnad för att motivera köpet av WG. Har också svårt att se pepsi släppas i SS! De som drömmer får väl hoppas på en coke ;)

Det verkar ha lanserats en Aqua Terra som ser ut som >15'000 Gauss fast med helgul sekundvisare. Och det ryktas om att minutvisaren skall ha lume hela vägen fast det är jag tveksam till, det ser inte ut som det på flera av de foton jag sett.

Själv väntar jag på livebilder på nya F104 från Glycine. Modellen ska nu finnas även i 40mm storlek. Gillar fonten på indexarna (påminner lite om Zenith) och formen och längden på visarna:
F104.jpg

Håller med... Det måste finnas en klar skillnad för att motivera köpet av WG. Har också svårt att se pepsi släppas i SS! De som drömmer får väl hoppas på en coke ;)
Hade varit lite coolt om de verkligen gått all in och kört blåsvart i stål, coke i vitt guld och pepsi i platina...kanske med en riktigt mörkt brun tavla...

Tudor Heritage Black Bay with midnight blue bezel and crown tube + a matte black dial with silver snowflake hand.

Den nya Tudor Black Bay kommer att gå att köpa på länk eller på ett midnattsblått läderband. Båda alternativen kommer också med en vävd blå tygrem. Den nya Black bayen kommer att kosta lika mycket som den nuvarande.

static.squarespace.com.jpg

Baselworld.jpg

image.jpg

BB_3.jpg

2.jpg

1.jpg

image.jpg

4.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

http://www.hodinkee.com/blog/introducing-the-tudor-heritage-black-bay-blue

http://www.ablogtowatch.com/tudor-heritage-black-bay-blue-79220b-watch-2014/

Tycker den ser grym ut, är svag för blått och som den tidiga så verkar den göra sig bäst på läder....

Lite intryck: Rolex GMT Pepsi i 18K WG är ju självklart fantastiskt, dock vill jag se den lite mindre supersized boetten tillbaka det hade gjort den gott med mer midja priset är självklart satt för att behålla exklusiviteten kring den bezeln och motverka en köp-hysrteri av sällan skådat slag, nu kan bara vissa köpa den så det är väl rätt tänk i min mening, Dipsy 40mm gillar jag verkligen, trevligt tillskott som jag kan tänka mig att bära, blå milgauss är som några skrivit en sommardress som är fin och klossig som vanligt. Rangern från tudor är fööööör lik Explorer 1 även om jag vet att den funnits tidigare i Tudors sortiment blir en homage på en homage gillar den inte, Black bay i blått var en trevlig nyhet som många kommer vilja bära (dock inte undertecknad), IWCs nya dykare är löjeväckande fula och ser ut som en blandning mellan g-shock och något billigt man ger bort till någon man inte gillar, byt designteam genast! Nya chronon från Breitling är mycket trevlig som jag säkerligen skulle kunna tänka mig att bära ibland, fint att de inte gått över 44 mm, Hublot är hublot.... :blackeye:, Linde werdelin har sprungit ifrån dem ordentligt i "grotesk och kåt-klocke träsket", Omega är för mig tyvärr nästan alltid kallt såvida det inte är PLOPP, men dykaren såg väl fin ut, dock påminner den om Jaegers vintage diver....... mmm det är väl allt jag hade gott folk!!

Tillbaka
Topp