• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Baselworld 2014 - Officiella bevakningstråden [LIVE]

Även AP smygsläpper nyheter under Basel.

Nya guld dykaren QEII Cup limited addition
http://www.audemarspiguet.com/en/ne...2014-royal-oak-offshore-diver-limited-edition

attachment.php
attachment.php
attachment.php

Sedan kan man ju fråga varför en dykare firar en hästtävling.. och åter igen en "Limited Edition", vilket börjar kännas lite uttjatat.

Hur många gmt rolex pepsi kan rolex tänkas pumpa ut per år?
Hur lång kan leveranstid tänkas bli i sverige?
image.jpg

Något som förvånar mig är att inte Rolex uppdaterar Daytonan. Man har ett helt galet arv och skulle väldigt enkelt kunna återgå till lite historia och göra klockan snygg igen.

Kanske väl tätt mellan subdialsen men nog fasen bräcker den dagens modeller..

image.jpg

Hört något om den "nya" urverket Molle ?
(9F82). En liten uppdatering antar jag, men man vet ju aldrig. Kanske fått längre batteritid?

Synd att det är kvartsare de där... Om de skulle följt sitt arv korrekt borde de ju varit manuella.

Något som förvånar mig är att inte Rolex uppdaterar Daytonan. Man har ett helt galet arv och skulle väldigt enkelt kunna återgå till lite historia och göra klockan snygg igen.

image.jpg

En av få tolkningar som skulle vara en smakfull kombination mellan gammalt och nytt utan att bli en trött modern kopia. Nytt Case, ny keramisk ring, automatiskt inhouseverk, enfärgade subdials, svart och vit tavla...Hade varit väldigt intresserad!

Tror dock inte vi får se den förrän tidigaste nästa eller näst-nästa år...känns som ett tvåtons år nästan gång. ;)

För övrigt fattar jag aldrig den grejen. Känns inte tvåtonssläppen som ett mellanting mellan det senaste i form av ny modell i ädelmetall och versionen som man faktiskt kan köpa? Att de görs i tvåton köper jag men att lansera dem separat känns lite utdraget.

image.jpg
Håller med helt i ditt resonemang där...

Tillbaka
Topp