Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Möjligen tillfredsställande eller ett snäpp ner ytterligare. Jag håller själv på att återställa en Rolex som var "i mycket bra skick" endast 43 dagar gammal. Ni kan läsa mer här.Avslutad - Grand Seiko SBGN005
Hej på er KS-vänner, Köpte denna väldigt fina blå GS SBGN005 av en forummedlem tidigare i veckan. Tyvärr får det bli en Catch n' release på denna, då jag spanat in annat i klockdjungeln redan :) Utplockad från AD i Januari 2021, så garanti kvar till Januari 2026. Väldigt gott skick och få spår...klocksnack.se
Tror inte alla är villiga att gambla med 20k plus i potten (plus själva klockan)Skicka tillbaks den och så börjar du leta igen. Bara kämpa på. /P
Precis vad jag sade till säljaren, hade varit en helt annan debattMöjligen att innanmätet är i mycket bra skick men utvändigt är det betydligt mer än "få spår av användning". Skulle kalla den i "bruksat skick" eller bara "med spår av användning"
Du har säkert rätt. Säljaren bör swisha över stålarna först och så skickar man med rek extra. Hos mig får man iallafall skicka tillbaks allt om man inte vill godkänna varan. Inga problem och så ska det vara.Tror inte alla är villiga att gambla med 20k plus i potten (plus själva klockan)
Precis, han har ju chans att göra rätt för sig och hoppas att det blir så. Givetvis uppdaterar jag hur vi löser detta!Riktigt tråkig historia, klockan är definitivt inte i det skick som han hänvisar till i tidigare annons. Du har utan tvekan fog att lämna tillbaka den.
Ingen jag kommer vilja göra affärer med om det inte löser sig, man kan uppenbarligen inte lita på varken beskrivning av skick eller returpolicy.
Absolut att det ska fungera precis som du beskriver. Tyvärr verkar folk bränna ut sig för vadsomhelst nuförtiden och köra sitt eget race.Du har säkert rätt. Säljaren bör swisha över stålarna först och så skickar man med rek extra. Hos mig får man iallafall skicka tillbaks allt om man inte vill godkänna varan. Inga problem och så ska det vara.
För det första så tycker jag det är fruktansvärt lågt av köparen att hänga ut mig på detta sätt på KS.
Jag har enbart positiv feedback från tidigare affärer i min GG-tråd.
Aldrig gjort någon annan besviken i mina försäljningar.
Jag känner inte igen skicket på klockan som jag skickade. Den klockan jag skickade stämmer överens med zippans bilder.
Det var därför jag frågade om jag kunde få låna hans annons när jag kände att denna klocka inte var något för mig och jag ville låta den vandra vidare.
Jag bar klockan på min handled i en dag innan jag tog beslutet att sälja den vidare.
Den klockan som visas upp här ser ut att ha blivit överkörd av en bil.
Jag brydde mig inte om att okolärbesikta klockan i starkt ljus eftersom jag själv inte behövde ta bilder (fått ok att länka till gamla annonsen) och jag själv hade burit den i en dag.
Jag delade inte köparens åsikt när vi pratade i telefonen, det stämmer.
Men vi kom till slut överens om (på köparens initiativ) att han skulle skicka tillbaka klockan och jag skulle titta på den och sätta tillbaka pengarna om jag höll med om att beskrivningen varit fel.
Jag sa dock att bara för att klockan skickas tillbaka så är det är inte lika med att jag godtar returen.
Köparen och jag kom överens med det och köparen sa att det inte var något problem med pengar.
-Jag skickar tillbaka klockan så kan du kolla på den i lugn och ro.
Nu bara för att denna tråd är startad så har han skickat kontonummer och vill ha pengar innan vara skickats tillbaka. Inte enligt vad vi kommit överens om. Och det var hans idé och ord. Inte mina!
Är det såhär det fungerar på detta forum nu för tiden? Att man blir uthängd bara för att man inte är överens från början, men till slut kommer överens om ett returförfarande. Som dessutom var köparens idé.
Nej då får det vara…
Kom ihåg att jag enbart har positiva reaktioner från tidigare affärer här.
Fruktansvärt tråkigt!
Det finns självklart alltid två sidor av ett mynt, men att detta skall ha hänt under TS ägande verkar ganska så osannolikt!För det första så tycker jag det är fruktansvärt lågt av köparen att hänga ut mig på detta sätt på KS.
Jag känner inte igen skicket på klockan som jag skickade. Den klockan jag skickade stämmer överens med zippans bilder.
Det var därför jag frågade om jag kunde få låna hans annons när jag kände att denna klocka inte var något för mig och jag ville låta den vandra vidare.
Jag bar klockan på min handled i en dag innan jag tog beslutet att sälja den vidare.
Jag brydde mig inte om att okolärbesikta klockan i starkt ljus eftersom jag själv inte behövde ta bilder (fått ok att länka till gamla annonsen) och jag själv hade burit den i en dag.
Men vi kom till slut överens om (på köparens initiativ) att han skulle skicka tillbaka klockan och jag skulle titta på den och sätta tillbaka pengarna om jag höll med om att beskrivningen varit fel.
Jag sa dock att bara för att klockan skickas tillbaka så är det är inte lika med att jag godtar returen.
Köparen och jag kom överens med det och köparen sa att det inte var något problem med pengar.
Nu bara för att denna tråd är startad så har han skickat kontonummer och vill ha pengar innan vara skickats tillbaka. Inte enligt vad vi kommit överens om. Och det var hans idé och ord. Inte mina!
Är det såhär det fungerar på detta forum nu för tiden? Att man blir uthängd bara för att man inte är överens från början, men till slut kommer överens om ett returförfarande. Som dessutom var köparens idé.
Nej då får det vara…
Fruktansvärt tråkigt!
Vi är flera oberoende personer som har tittat på bilderna både från annonsen och från levererad produkt. Antingen har köparen som du säger kört över klockan med en bil, bytt ut den eller kört den i tvättmaskinen med grus? för att sedan försöka göra en retur. Det låter osannolikt. Mer troligt är att beskrivningen var något förskönande. Givet att du nu ser bilderna? varför swishar du bara inte köparen och ber om ursäkt? personligen hade jag tyckt det varit skittrist att få en klocka i detta skick när jag förväntade mig en vara i mycket gott skick. Finns ingen anledning att köparen ska ligga ute med pengar då detta uppenbarligen är en felbeskrivning från säljares håll.För det första så tycker jag det är fruktansvärt lågt av köparen att hänga ut mig på detta sätt på KS.
Nej då får det vara…
Fruktansvärt tråkigt!
Det är så mycket smårepor att det är helt omöjligt att du skulle kunnat åstadkommit allt det slitaget på 30 min.
Det kan vi alla förstå och den åsikten kan mycket väl delas av andra, som flera av oss skrev undrade vi varför inte detta sköts i pm...Vi hade en överenskommelse från vårt samtal, om returförfarande. Det var köparen som föreslog hur det skulle gå till.
Jag accepterade det och skickade mina adressuppgifter.
När jag sedan blir uthängd på detta sätt, efter att vi kommit överens, så blir jag knappast imponerad av köparens sätt att hantera detta.
Med den stora skillnaden att vi sågs f2f och du @Pjoter hade lupp med dig och hade ALLA möjligheter i världen att syna klockan då vi sågs med dagsljus tillgängligt. Och som jag även berättade när vi sågs så fotograferade jag klockan i nära anslutning tills dess att vi sågs då mitt förtroende för dig totalt försvann kvällen innan vi skulle ses. Att jämföra skicket på din 126610LV:n med denna GS:en känns inte som helt samma sak kan jag tycka?Möjligen tillfredsställande eller ett snäpp ner ytterligare. Jag håller själv på att återställa en Rolex som var "i mycket bra skick" endast 43 dagar gammal. Ni kan läsa mer här.
Pjoter
Lägg gärna en kommentar här för mina köp och sälj. Tack till KS för möjligheten att köpa o sälja på ett säkert sätt. ⏰klocksnack.se
Skicka tillbaks den och så börjar du leta igen. Bara kämpa på. /P
Helt rätt, pengarna har mottagits och @Keppe har gjort det rätta här.Pengarna har betalats tillbaka nu och jag får invänta klockan…
Inte enl. vad vi kom överens om på telefonen.
Uppskattar inte heller att bli uthängd på det här sättet på forumet…
Allt löstes snyggt, bara lägga in denna tråd i GGPengarna har betalats tillbaka nu och jag får invänta klockan…
Inte enl. vad vi kom överens om på telefonen.
Uppskattar inte heller att bli uthängd på det här sättet på forumet…