Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag och @zippan har pratats vid i PM och jämfört cert och klocka, och det är samma klocka.Är det ens samma klocka? Påstås vara 8 dagar mellan bilderna. Det är ju nåt som inte är helt i sin ordning.
Tack! Allt är löst och klockan returneradFörstår om du är besviken.
Hade inte godkänt det som beskrivning på den klockan.
Hoppas allt löser sig för dig @pelagos1 !
Kanske?Jag och @zippan har pratats vid i PM och jämfört cert och klocka, och det är samma klocka.
Vad som hänt dessa 8 dagar låter jag vara osagt men något är inte rätt.
Med tanke på hur klockans skick utvecklats något å det grövsta på ca 1 vecka utan någon förklaring kan den ha farit runt något i boxen eller liknande?? Alltså om inte klockan var fixerad och fått stötar av postnords hantering??
Jag som så många andra blir så sjukt frågande till vad som kan ha hänt på denna korta tid…
Kan den ha bytts ut mot en annan i sämre skick? Detta slitage sker sannolikt inte på ett par dagar.Tråkigt. Klockan såg inte ut så när jag sålde den. Bara att se bilderna i min annons som är oredigerade.
Avslutad - Grand Seiko SBGN005 - blå GMT
Blå Grand Seiko GMT, med referens SBGN005. Kvarts och stål. Klockan tickar på som den skall och är komplett. Utplockad från AD i Januari 2021, så gott om garanti kvar. Vad som ingår framgår av bilderna. Väldigt gott skick och få spår av användning. Bilderna är en del av beskrivningen, tagna av...klocksnack.se
Serie nr har det talats om tidigare och det stämmer.Kan den ha bytts ut mot en annan i sämre skick? Detta slitage sker sannolikt inte på ett par dagar.
Skicka gärna serienummer på klockan du sålde privat till stackars köparen så han kan jämföra.
Kan den ha bytts ut mot en annan i sämre skick? Detta slitage sker sannolikt inte på ett par dagar.
Skicka gärna serienummer på klockan du sålde privat till stackars köparen så han kan jämföra.
Jag och @zippan har pratats vid i PM och jämfört cert och klocka, och det är samma klocka.
Vad som hänt dessa 8 dagar låter jag vara osagt men något är inte rätt.
Riktigt välpaketerad och inte ett uns av någon skada på yttre kartongen heller, helt felfritt.Hur välpaketerad var klockan när du mottog den @pelagos1 ??
Med tanke på hur klockans skick utvecklats något å det grövsta på ca 1 vecka utan någon förklaring kan den ha farit runt något i boxen eller liknande?? Alltså om inte klockan var fixerad och fått stötar av postnords hantering??
Jag som så många andra blir så sjukt frågande till vad som kan ha hänt på denna korta tid…
Inte från min sida i vart fall, felfritt paket som sagtAntar att det inte finns bild från Keppe på hur den såg ut innan posten tog över paketet eller om du tog bild på när du hämtat ut den?
Någon på Posten måste ha vevat med den på kvällen och sedan skickat iväg den dagen efterHar dessa serienummer på boett eller verk? Smått fantastiskt slitage på bara några få dagar. Och då har väl dessutom ett par tre dagar gått åt till frakt? Känns nästan omöjligt.
Både cert och serienummer på på klockan stämmer, samma klocka hela vägen.Har dessa serienummer på boett eller verk? Smått fantastiskt slitage på bara några få dagar. Och då har väl dessutom ett par tre dagar gått åt till frakt? Känns nästan omöjligt.
Fast detta ser ju ut som bruksspår efter normalt/oförsiktigt användande under ett par års tid tycker jag?Enklaste förklaringen måste väl ändå vara att säljaren har ramlat med klockan under den korta tid han ägde den?
Eftersom serienummer och cert stämmer - samt att klockan låg väl emballerad med oskadad box - så är väl det en fysisk omöjlighet?Fast detta ser ju ut som bruksspår efter normalt/oförsiktigt användande under ett par års tid tycker jag?
Det är det som gör detta till ett sådant mysterium…Eftersom serienummer och cert stämmer - samt att klockan låg väl emballerad med oskadad box - så är väl det en fysisk omöjlighet?
Det är det som gör detta till ett sådant mysterium…
Ja, kanske... Men jag väljer att tillämpa Ockhams rakkniv här.Det är det som gör detta till ett sådant mysterium…
Ramlat och rullat 100 varv i grus i sådana fall? Typiskt.Enklaste förklaringen måste väl ändå vara att säljaren har ramlat med klockan under den korta tid han ägde den?
Kan det vara en kombination av smickrande ljus i första annonsen som inte fångar allt bruksslitage samt en o annan ny skada på bezel? Klockan kanske inte var så felfri som den såg ut.Är det ens samma klocka? Påstås vara 8 dagar mellan bilderna. Det är ju nåt som inte är helt i sin ordning.
Ja det är ju helt klart skillnad på ljuset. Man kan ana ett jack i vänstra luggen på bilderna ovan men märket på insertet borde synas även innan försäljningen tycker jag.Kan det vara en kombination av smickrande ljus i första annonsen som inte fångar allt bruksslitage samt en o annan ny skada på bezel? Klockan kanske inte var så felfri som den såg ut.
Fast detta ser ju ut som bruksspår efter normalt/oförsiktigt användande under ett par års tid tycker jag?
Typ det jag skrev nåt inlägg ovan alltså. Let’s agree to agree.Det är ju fem år av dagligt småslit på länken.
Tror @Sennelier har rätt i att säljaren trillat eller tappat den på asfalt och att mysteriet - som flera skrivit - är att bilderna på första annonsen var i svagt och lite dovt ljus, så den såg bättre ut än den var när det kommer till bruksslitage.Ramlat och rullat 100 varv i grus i sådana fall? Typiskt.
Jag känner ingen av er men om serienumret står på tex enbart baklocket så är det inte direkt rocket science att flytta över det på en helt annan klocka och byta en dålig boett och länk mot en väldigt bra. Står serienumret däremot mellan luggarna så blir en sån flytt svårare.Både cert och serienummer på på klockan stämmer, samma klocka hela vägen.