• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Behöver hjälp med bedömning av skick

Är det ens samma klocka? Påstås vara 8 dagar mellan bilderna. Det är ju nåt som inte är helt i sin ordning.

Screenshot_20221228-232204.png
Screenshot_20221228-232239.png

Vore intressant att få svar om vad den där Seikon var med om som åsamkade det där slitaget.

Det ligger en hund begraven det är ett som är säkert.

Hur välpaketerad var klockan när du mottog den @pelagos1 ??
Med tanke på hur klockans skick utvecklats något å det grövsta på ca 1 vecka utan någon förklaring kan den ha farit runt något i boxen eller liknande?? Alltså om inte klockan var fixerad och fått stötar av postnords hantering??

Jag som så många andra blir så sjukt frågande till vad som kan ha hänt på denna korta tid…

Med tanke på hur klockans skick utvecklats något å det grövsta på ca 1 vecka utan någon förklaring kan den ha farit runt något i boxen eller liknande?? Alltså om inte klockan var fixerad och fått stötar av postnords hantering??

Jag som så många andra blir så sjukt frågande till vad som kan ha hänt på denna korta tid…

tänkte samma sak som du att den kanske varit dåligt emballerad, eller att den blivit emballageskadad och igentejpad av terminalare … den har ju trots allt postats under den del av året då det skickas flest antal paket.

Tråkigt. Klockan såg inte ut så när jag sålde den. Bara att se bilderna i min annons som är oredigerade.
Kan den ha bytts ut mot en annan i sämre skick? Detta slitage sker sannolikt inte på ett par dagar.

Skicka gärna serienummer på klockan du sålde privat till stackars köparen så han kan jämföra.

Antar att det inte finns bild från Keppe på hur den såg ut innan posten tog över paketet eller om du tog bild på när du hämtat ut den?

Hur välpaketerad var klockan när du mottog den @pelagos1 ??

Riktigt välpaketerad och inte ett uns av någon skada på yttre kartongen heller, helt felfritt.

Klockan låg på sin plats så kan omöjligt vara det heller

Är det ens samma klocka? Påstås vara 8 dagar mellan bilderna. Det är ju nåt som inte är helt i sin ordning.

Screenshot_20221228-232204.png
Screenshot_20221228-232239.png
Kan det vara en kombination av smickrande ljus i första annonsen som inte fångar allt bruksslitage samt en o annan ny skada på bezel? Klockan kanske inte var så felfri som den såg ut.

Tillägg: Om man zoomar in och anstränger sig kan skymta lite slitage mot övre delarna av länken här.

C699CCDE-6C4E-4705-B3AF-46B8BB9EF892.jpeg

Senast ändrad:
Kan det vara en kombination av smickrande ljus i första annonsen som inte fångar allt bruksslitage samt en o annan ny skada på bezel? Klockan kanske inte var så felfri som den såg ut.
Ja det är ju helt klart skillnad på ljuset. Man kan ana ett jack i vänstra luggen på bilderna ovan men märket på insertet borde synas även innan försäljningen tycker jag.

Både cert och serienummer på på klockan stämmer, samma klocka hela vägen.
Jag känner ingen av er men om serienumret står på tex enbart baklocket så är det inte direkt rocket science att flytta över det på en helt annan klocka och byta en dålig boett och länk mot en väldigt bra. Står serienumret däremot mellan luggarna så blir en sån flytt svårare.

Tillbaka
Topp