Holy diver
Silver
Tror jag arkiverade den där någonstans .....Menar du att inte alla redan har mat för två veckor???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror jag arkiverade den där någonstans .....Menar du att inte alla redan har mat för två veckor???
Tror jag arkiverade den där någonstans .....
Nice!Vattendunkar från biltema. Bra grejer.
Finns som pdf. Väldigt tunn och känns inaktuell . Skyddsrum, finns de ens kvar idag?
Hur gör ni för att hålla vattnet fräscht/rent/utan tillväxt av bakterier? (eller lagrar ni det inte tillräckligt länge för att det ska va ett problem o hur diskar ni dunkarna?)Nice!
Jag handlade fyrast 20l nyss. Frugan ville preppa..
I mörker och kallt håller vatten längeHur gör ni för att hålla vattnet fräscht/rent/utan tillväxt av bakterier? (eller lagrar ni det inte tillräckligt länge för att det ska va ett problem o hur diskar ni dunkarna?)
Hur gör ni för att hålla vattnet fräscht/rent/utan tillväxt av bakterier? (eller lagrar ni det inte tillräckligt länge för att det ska va ett problem o hur diskar ni dunkarna?)
Nice!
Jag handlade fyrast 20l nyss. Frugan ville preppa..
Har faktiskt ett längst bort på villagatan, en dörr i en liten bunker och sedan skyddsrum i berget under om jag fattat det rätt, frågan är vem som underhållit det och har nyckel ......Finns som pdf. Väldigt tunn och känns inaktuell . Skyddsrum, finns de ens kvar idag?
Har faktiskt ett längst bort på villagatan, en dörr i en liten bunker och sedan skyddsrum i berget under om jag fattat det rätt, frågan är vem som underhållit det och har nyckel ......
Hur gör ni för att hålla vattnet fräscht/rent/utan tillväxt av bakterier? (eller lagrar ni det inte tillräckligt länge för att det ska va ett problem o hur diskar ni dunkarna?)
I det här scenariot kommer man iofs låsa in sig hemma i stället...Där ser man. Men de är alldeles för få.
Där ser man. Men de är alldeles för få.
Absolut finns det skyddsrum.
Och den är högst aktuell. Bra påminnelse för gemene man.
Hittade ett förra veckan i vårt närområde i Alnarp. Var skyltat, så jag tittade efter. Bakom en olåst dörr. Så visst finns det.
Detta är inte ens tänkt som prepping utan ett billigare sätt att få i sig protein på än att köpa proteinbars på macken varje dag. Samtidigt är det inte dumt att ha en rätt god proteinkälla till hands i preppersyfte om det skulle behövas.
Har även en del vitaminer och vassle/casein-pulver till hands.
Köp ett vanligt Sawyer vattenfilter. 3-400 kronor. Räcker en livstid om du håller filtret rent och inte dricker ur gyttjepölar.
Handlade lite ris, pasta, bönor idag. Noterade att alla ”goda” konserver i mitt ordinarie storvaruhus var helt slut.
På macken var alla stora dunkar med t-röd slut, och på Jula var all t-röd och alla vattendunkar slut.
Vet inte om man ska skratta eller gråta när man läser det därNoterade att alla ”goda” konserver i mitt ordinarie storvaruhus var helt slut.
På macken var alla stora dunkar med t-röd slut, och på Jula var all t-röd och alla vattendunkar slut.
Hehe, några gainz vill jag absolut inte förlora .Bra stuff. Lite störigt att bäst-före är rätt kort på dessa bars.
Proteinpulver är bra att hamstra. Whey-100 innehåller dessutom mkt låg andel fett så inget som kan härskna.
Vill ju inte förlora gainz bara för att det är apokalyps. :-D
Hehe, några gainz vill jag absolut inte förlora .
Käkar själv ett par bars per dag så räcker inte så länge. Räknar med att dom går att äta något år efter bäst före om det skulle behövas.
Mja, vem vet hur länge de håller egentligen. Men vid normalt bruk så bör den räcka länge.Bra tips. Ska kolla in den. Den är alltså legit? Låter nästan för bra för att vara sant. 380,000 liters filtrering utan prestandatapp.
Mja, vem vet hur länge de håller egentligen. Men vid normalt bruk så bör den räcka länge.
Du lär tappa bort den eller liknande innan filtret slutar fungera. Här i Sverige har vi ändå såpass rent vatten.