Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/XgAn0m/regeringens-uppmaning-sluta-panikbunkra
Har ni inte bunkrat ännu så börjar det vara ont om tid.
Huruvida det är rätt rent moraliskt eller inte spelar i det här läget ingen roll. Man måste komma ihåg att i princip all information från myndigheterna har varit felaktig från dag ett, ni måste alla tänka på er själva och era familjer.
Dom har sagt att:
- Viruset inte kommer till Sverige
- Viruset inte sprider inom Sverige
- Viruset inte sprider mellan barn
- Viruset skulle nå sin kulmen för ca en vecka sedan
- Det är en god idé att resa till Norra Italien
- Sverige är mycket väl förberedda med vårdmaterial
- Hyllorna i butikerna inte kommer att bli tomma
- Det är meningslöst att smittspåra
- Det är dåligt att stänga skolorna (wtf lol!?)
Upprätta temporära förskole och skolplatser för barn vars föräldrar arbetar med samhällsviktig verksamhet, hur jävla svårt ska det vara??
- Att stänga gränserna till ett land är meningslöst
- Ring 1177
Detta är ett urplock av desinformation som vi blivit matade med den senaste veckorna och såhär i efterhand har vi alla kunnat se att dom har gått ut med rent utav farlig information för allmänheten. Så på uppmaningen om att inte bunkra? Gå inte på den också, då kommer det att kurra i magen om någon vecka eller så.
Faktum är att jag eller någon annan kan inte veta hur butikshyllorna kommer att se ut den kommande tiden, men det är en fråga som jag INTE kommer att följa statens riktlinjer på.
Edit:
https://m.facebook.com/permalink.php?story_fbid=107317610895910&id=107297940897877
Färskt klipp från Tyskland
Inte en chans att det klippet är från Tyskland eller ens relaterat till Corona. På tok för mycket foliehattar igång.Nu är min tyska rätt risig men jag fattar inget av vad de säger.
Nu är min tyska rätt risig men jag fattar inget av vad de säger.
Inte en chans att det klippet är från Tyskland eller ens relaterat till Corona. På tok för mycket foliehattar igång.
MEN JAG HAR JU INGEN BÄRS!!! Varför har ingen tänkt på det?!Ta en bärs, lev livet va.
Stackare.MEN JAG HAR JU INGEN BÄRS!!! Varför har ingen tänkt på det?!
Ingen??? Du prioriterade dasspapper eller?MEN JAG HAR JU INGEN BÄRS!!! Varför har ingen tänkt på det?!
Ja.. Fatta ångesten över aktieportföljen, den alltför dyra klocklådan som nu säkert är värd 20% mindre, sjukdom och kaos.. Men jag kan åtminstone ta kontrollen över toapappret.Stackare.
Jag och A-lagarna satsade på att tömma lagret idag. Gött att det inte märks någon panik hos de lokala A-teamet. Satt med bärs i hand i vanlig ordning på en bänk på torget. Tror de mådde bäst i hela stan för en gångs skull..
Ja.. Fatta ångesten över aktieportföljen, den alltför dyra klocklådan som nu säkert är värd 20% mindre, sjukdom och kaos.. Men jag kan åtminstone ta kontrollen över toapappret.
Har tänkt detsamma. När det gäller priser är de såklart fortfarande alldeles för höga, men jag får hålla med om att de vänt till det bättre. Spännande tider.Haha. Ja Lyxkonsumtionen kommer kännas. Är det bara jag eller var det inte ganska länge sedan så många Rolex var ute till salu samtidigt? Ganska bra priser dessutom.
Snart är det nog köpläge. Har länge drömt om att köpa tillbaka en 16610 jag sålde 2015 för 38'Har tänkt detsamma. När det gäller priser är de såklart fortfarande alldeles för höga, men jag får hålla med om att de vänt till det bättre. Spännande tider.
Skall man börja hamstra på bolaget ? Man vill ju inte få panik.Stackare.
Jag och A-lagarna satsade på att tömma lagret idag. Gött att det inte märks någon panik hos de lokala A-teamet. Satt med bärs i hand i vanlig ordning på en bänk på torget. Tror de mådde bäst i hela stan för en gångs skull..
Älskar när äldre svär litegrann.Världen brinner!!! Spring för livet. Paniiiiiiikkkkk!!!!
Min 88-åriga mor sade det rätt kärnfullt för en stund sedan när vi talades vid - "J-la sinnessvaga idioter - sitt still i båten". Hon har varit med ett tag och klarat sig hitintills.
Den artikel du länkat till är inte från en epidemolog (dock läkare), men det blir ju lite vajsing när media skriver hela tiden medan WHO (som borde klassas som en relevant källa för de flesta) är rätt lugna. Jag fattar att radhusfarsor är glada över att få bunkra toapapper men det får ju vara någon jävla måtta.
Världen brinner!!! Spring för livet. Paniiiiiiikkkkk!!!!
Min 88-åriga mor sade det rätt kärnfullt för en stund sedan när vi talades vid - "J-la sinnessvaga idioter - sitt still i båten". Hon har varit med ett tag och klarat sig hitintills.
Keep dreaming. Men den som lever får se, som man säger.Snart är det nog köpläge. Har länge drömt om att köpa tillbaka en 16610 jag sålde 2015 för 38'
Som vegetarian så var det både billigt och enkelt att bygga upp 14 dagars matlaget, toapappret blev det ett missförstånd mellan mig och frun så där har vi alldeles för mycket hemma redan dock ingen bärs, och whiskyn börjar sina.Ingen??? Du prioriterade dasspapper eller?
Kolla @DiscoPapa bild någon sida tillbaka....
vad säger WHO nu då?
Det är min genuina önskan att hon klarar sig, den generationens power-through är oersättlig.
i Italien hade hon passerat gränsen för respirator, för 28 år sedan, och svensk sjukvård ligger en bra bit efter den italienska.
Då verkar hon insett allvaret, framgick inte av hennes tankar om ”idioterna” som kanske inte delar hennes mod.Det var trevligt. Du kanske har fått det om bakfoten dock. De vill inte ha en respirator. De flesta i min mors ålder fruktar inte döden - de fruktar att döendet blir utdraget och att vara familj och samhälle till last. Min mor är inte rädd för att dö snabbt av Corona. Hon är rädd för att ligga och dö i åratal på ett sjukhem. Hon och hennes enda kvarvarande kompis (91) har kommit överens om att smitta varandra om någon av dem får det. Av vänskap och för att de är klara.
Att länsa hyllorna är fel. Man ska tänka på sin nästa oavsett om det är epidemi eller ej. Men, tycker det är okay att lägga i lite extra i vagnen när man ändå storhandlar.
Det är lite ensidigt i diskussionen.
Hade butikerna haft problem hade de börjat ransonera konserver och wc papper.
Lokala butiken här uppmuntrar till hamstring genom att ha ett berg av konserverade bönor precis vid ingången. Vid utgången är det flera berg av wc papper.
Ve och fasa! Varken bärs eller virre. Det får ju bara inte hända, oavsett Corona, världskrig eller attack från yttre rymden! Gäller att bunkra klokt....Håll ut till måndag nu. Kämpa!Som vegetarian så var det både billigt och enkelt att bygga upp 14 dagars matlaget, toapappret blev det ett missförstånd mellan mig och frun så där har vi alldeles för mycket hemma redan dock ingen bärs, och whiskyn börjar sina.
Tycker synd om digMEN JAG HAR JU INGEN BÄRS!!! Varför har ingen tänkt på det?!
Håller med dig om att psyket bryter före kroppen. Svårt att förhålla sig i dagens informationssamhälle när man ständigt bombas med nyheter och alla har en telefon till hands.vi har haft det bra alldeles för länge, när det ser lite mörkare ut så kommer våran ovana fram och vi börjar visa våra dåliga sidor. Killen framför mig på apoteket köpte säkert 10 förpackningar paracetamol igår kväll.
Detta med toa papper är bara löjligt, vet inte om expressen eller Aftonbladet har lurat alla i någon av deras plus artiklar att Covid 19 gör så att du skiter ut lungorna, dessutom kaskadskiter!!!! Vad är det för fel att tvätta sig med vanligt vatten? 100 gånger mer hygieniskt en att kleta runt avföring med papper.
Ge oss alla styrka att behålla sinnet i dessa tider, klara av Corona det gör kroppen.
Gin måste man haSkall man börja hamstra på bolaget ? Man vill ju inte få panik.
Helt fel, läs på.Håller med dig om att psyket bryter före kroppen.
Appropå vatten och tvätta så har du rätt, att tvätta händerna tvål och vatten i 30 sekunder är det bästa man kan göra. Handdesinfektion som många hamstrat hjälper inte ett skit mot virus. Köp vanlig handtvål istället, billigare och effektivare. Tydligen bryter tvålen ned virusets membran på något sätt som inte handdesinfektion kan göra.(jag är ingen biolog)
Det där är ju inget lager, dagsranson.Tycker synd om dig
Källa på det?Håller med dig om att psyket bryter före kroppen.
Appropå vatten och tvätta så har du rätt, att tvätta händerna tvål och vatten i 30 sekunder är det bästa man kan göra. Handdesinfektion som många hamstrat hjälper inte ett skit mot virus. Köp vanlig handtvål istället, billigare och effektivare. Tydligen bryter tvålen ned virusets membran på något sätt som inte handdesinfektion kan göra.(jag är ingen biolog)
...och tonic...Gin måste man ha
Jag kan säkert ha fel här, borde ändra mitt inlägg så jag inte ger ut fel information.Källa på det?
Tror att det mer handlar om att man de facto sköljer bort basiluskerna, inte att de dör tvåldöden.