Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kanske att de är helt ointressanta som turistort?
Ut och sprid smittan ja! Svår balansgång men ditt tips är kanske inte det vettigaste.Att stora delar av världen står emot allehanda virus är en sak, den kan hänga samman med att den större delen av världen har blivit utforskad och bosatt av västerlänningar i hundratals år.
Jag tror att orsaken till att de Kinesiska virusen slår så hårt är att genom den större delen av historien har Kina varit en fullständigt isolerad del av världen, den har öht aldrig beblandat sig med övriga världen, inte i någon större omfattning iaf.
Det finns ingen historiskt immunitet.
Oavsett så är jag relativt ung och frisk, och jag tror på att de som är sjuka, eller känner sig krassliga skall stanna hemma, basta.
Men vi andra måste gå ut och käka, åka taxi, handla i butikerna och hålla världen igång, annars går det åt pipan på riktigt.
Att alla sitter inne och trycker kommer att få större konsekvenser än viruset i sig.
Hur tänker ni runt nyheten idag att lilla europeiska landet Italien (med drygt 60 miljoner invånare) har fler döda i covid-19 till antalet än Kina (ca 1400 miljoner invånare)?
Om jag räknar rätt utgör Italiens folkmängd endast drygt 4% av Kinas. Blir lite bättre siffror om man räknar och jämför med hela Euoropa men ändå?
Håller mig till näthandel men drar självklart mitt strå till stacken. Har just stödköpt en rejäl laddning Italienska strumpor till vrakpris. Tips från @OscKon:Att stora delar av världen står emot allehanda virus är en sak, den kan hänga samman med att den större delen av världen har blivit utforskad och bosatt av västerlänningar i hundratals år.
Jag tror att orsaken till att de Kinesiska virusen slår så hårt är att genom den större delen av historien har Kina varit en fullständigt isolerad del av världen, den har öht aldrig beblandat sig med övriga världen, inte i någon större omfattning iaf.
Det finns ingen historiskt immunitet.
Oavsett så är jag relativt ung och frisk, och jag tror på att de som är sjuka, eller känner sig krassliga skall stanna hemma, basta.
Men vi andra måste gå ut och käka, åka taxi, handla i butikerna och hålla världen igång, annars går det åt pipan på riktigt.
Att alla sitter inne och trycker kommer att få större konsekvenser än viruset i sig.
Ut och sprid smittan ja! Svår balansgång men ditt tips är kanske inte det vettigaste.
Tycker det är en mycket anmärkningsvärd nyhet som enbart presenteras som en TT-nyhet och lämnas totalt okommenterad. Tänker att det borde varit värt att följ upp och blir konspiratorisk och börjar gissa vilt när det inte görs. Gör saken än värre och blir på riktigt lite orolig.Jag är fascinerad. Varför frågar du? Det är intressant - du frågar hur vi tänker. Mer intressant är väl ändå hur du tänker när du frågar?
Handlar inte om egna beslut och vara vuxen, utan om att skydda den äldre generationen och plana ut kurvan. Många idioter som inte förstått det.Nja, Jag är medveten om den svåra balansgången, samtidigt anser jag att fullständig isolering skadar oss än värre.
Vi är alla här vuxna, så vi får än så länge ta våra egna beslut hur vi själva ska agera, ingen vet vilket som är det rätta.
Tycker det är en mycket anmärkningsvärd nyhet som enbart presenteras som en TT-nyhet och lämnas totalt okommenterad. Tänker att det borde varit värt att följ upp och blir konspiratorisk och börjar gissa vilt när det inte görs. Gör saken än värre och blir på riktigt lite orolig.
Handlar inte om egna beslut och vara vuxen, utan om att skydda den äldre generationen och plana ut kurvan. Många idioter som inte förstått det.
Det var ungefär exakt så italienarna tänkte som fick ångra sig rejält efteråt.Nja, Jag är medveten om den svåra balansgången, samtidigt anser jag att fullständig isolering skadar oss än värre.
Vi är alla här vuxna, så vi får än så länge ta våra egna beslut hur vi själva ska agera, ingen vet vilket som är det rätta.
Det var ungefär exakt så italienarna tänkte som fick ångra sig rejält efteråt.
Kan inte riktigt fatta folk som idag går ut med hosta. Till och med går till jobbet och har kollegor. Helt otroligt.
My bad!Och nu står det klart att min fråga var befogad.
Ditt ursprungliga inlägg lämnar ganska mycket för tolkning.Men var det så? Var det exakt så jag sa, att vi ska gå ut med hosta, inte bry oss?
Ditt ursprungliga inlägg lämnar ganska mycket för tolkning.
Det håller jag med om.Det är fullt möjligt, men jag skrev att om man är sjuk eller känner si krasslig så skall man hålla sig hemma.
My bad!
Tydligen en helt irrelevant fundering i en tråd där det dryftas tankar kring Corona -trots att det är ett klockforum. Sorry!
Tack för konstruktivt svar.My bad också. Är en grumpy-gubbe som bara blir lite trött ibland. Vad jag borde ha skrivit var - "snälla" - omformulera din fråga till ett påstående a la "anmärkningsvärd nyhet som enbart presenteras som en TT-nyhet och lämnas totalt okommenterad."- varför?
Upplever ofta att i "debatter" slänger många ur sig frågor istället för att påstå/driva något. Säg vad du vill/menar/driver istället för att fråga vad andra vill/menar/driver - det är något som jag tycker är en mer konstruktiv och givande väg.
PS - plus att mitt första svar inbegrep en (simpel) härskarteknik - och det är ber jag om ursäkt för.
Det är fullt möjligt, men jag skrev att om man är sjuk eller känner si krasslig så skall man hålla sig hemma.
Tror dock att man sprider mindre om man inte har några symptom alls, än om man har symtom som exempelvis att sprutlackera omgivningen med snor. Om folk bara kunde följa folkhälsovårdens rekommendationer, i jämförelse med andra länder är de inte särskilt invasiva.Det finns indikationer på att man som smittad kan ha mkt vaga symtom eller inga alls.
Som det diskuterades på nyheterna idag så måste man ju väga rädslan mot att vården ska totalt överbelastas och därför isolerar folk mot att isolationen får samhället att totalt avstanna och att ekonomin kollapsar med en depression som följd. Kanske är det billigare att kasta resurser och pengar på vården så att de kan klara en peak med svårt sjuka patienter för samhället klarar inte att stå helt still i väntan på att ett vaccin ska finnas tillgängligt.
Där jag är har hetsen inte börjatBörjar inte hetsen lägga sig? Stockholmare förstår jag men i övriga landet?
Tror att vi får fungerande läkemedel långt före ett fungerande vaccin. Studier i Kina, Australien och Frankrike på malariamedicin + azthromycin visar goda resultat. Borde även komma studier på den där ebolamedicinen också. Kan man bara ta udden av lungproblemen hos de värst drabbade blir det hanterbart.Är det ett återkommande virusutbrott, t ex från dec 2020 så har vi problem om vi fortsatt ska stänga ner ekonomin. Då bör flockimmunitet vara en bra strategi, eller har jag fel är vaccin i så fall enda hoppet? Har dock läst att man kan bli återsmittad, vad det betyder medicinsk vet jag inte, inte heller om det är en bekräftad sanning.
.
Tror dock att man sprider mindre om man inte har några symptom alls, än om man har symtom som exempelvis att sprutlackera omgivningen med snor. Om folk bara kunde följa folkhälsovårdens rekommendationer, i jämförelse med andra länder är de inte särskilt invasiva.
Tror att vi får fungerande läkemedel långt före ett fungerande vaccin. Studier i Kina, Australien och Frankrike på malariamedicin + azthromycin visar goda resultat. Borde även komma studier på den där ebolamedicinen också. Kan man bara ta udden av lungproblemen hos de värst drabbade blir det hanterbart.