• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beredskap / Prepping / Survivalism / Självförsörjning

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Bättre att bara slänga pengar efter första bästa som påstår sig kunna leverera något och sedan inse att man blivit blåsta? Runt om i världen finns det just nu miljontals andningsskydd som visat sig värdelösa som kostar länder rätt stora summor till ingen nytta alls. Men de visade i alla fall musklerna!



De backade rätt fort, antar att de menar något annat med risk än vad det tolkades som.
Det hindrar tydligen inte vissa från att kritisera alla i etablissemanget för att de tydligen inte springer och köper kemikalier i panik.. Eller vad det nu kan vara.

Det är lite svårt att ta någon som fortfarande använder PK-epitetet för att visa sitt förakt på allvar.
Det säger mer om den som använder det än den som det används mot.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det hindrar tydligen inte vissa från att kritisera alla i etablissemanget för att de tydligen inte springer och köper kemikalier i panik.. Eller vad det nu kan vara.

Det är lite svårt att ta någon som fortfarande använder PK-epitetet för att visa sitt förakt på allvar.
Det säger mer om den som använder det än den som det används mot.
Du lyckades missa poängen?
 

idagtisdag

Cartier
Det hindrar tydligen inte vissa från att kritisera alla i etablissemanget för att de tydligen inte springer och köper kemikalier i panik.. Eller vad det nu kan vara.

Det är lite svårt att ta någon som fortfarande använder PK-epitetet för att visa sitt förakt på allvar.
Det säger mer om den som använder det än den som det används mot.

Att man skall öppna plånboken och köpa det man behöver? Ser inget problem med det, det var det omotiverade föraktet jag vände mig emot.
Omotiverat förakt? Omotiverat förakt är väl just vad PK-etablissemanget är bra på, med sin blindhet för lidande hos de svagaste hos sitt eget folk? Du uppvisar det ju själv när du tar dig rätten att döma andra likt du gör ovan. Inse att du är en del av problemet!

Att ordna så att Sverige har ordentliga buffertar av viktiga produkter är knappast en panikhandling, det är vettigt. Även om det görs i 11:e timmen, till något högre kostnader. Självklart skall man säkra kvaliteten i det man köper in, allt annat är ju idioti. Med dagens låga räntor är det ju dessutom i princip gratis för staten att bygga upp lager.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Omotiverat förakt? Omotiverat förakt är väl just vad PK-etablissemanget är bra på, med sin blindhet för lidande hos de svagaste hos sitt eget folk? Du uppvisar det ju själv när du tar dig rätten att döma andra likt du gör ovan. Inse att du är en del av problemet!

Att ordna så att Sverige har ordentliga buffertar av viktiga produkter är knappast en panikhandling, det är vettigt. Även om det görs i 11:e timmen, till något högre kostnader. Självklart skall man säkra kvaliteten i det man köper in, allt annat är ju idioti. Med dagens låga räntor är det ju dessutom i princip gratis för staten att bygga upp lager.
1. Nej.
2. Absolut är det bra med buffertar.
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Omotiverat förakt? Omotiverat förakt är väl just vad PK-etablissemanget är bra på, med sin blindhet för lidande hos de svagaste hos sitt eget folk? Du uppvisar det ju själv när du tar dig rätten att döma andra likt du gör ovan. Inse att du är en del av problemet!

Att ordna så att Sverige har ordentliga buffertar av viktiga produkter är knappast en panikhandling, det är vettigt. Även om det görs i 11:e timmen, till något högre kostnader. Självklart skall man säkra kvaliteten i det man köper in, allt annat är ju idioti. Med dagens låga räntor är det ju dessutom i princip gratis för staten att bygga upp lager.

Att göra det du efterfrågar fort och att samtidigt säkra kvaliteten går inte ihop. Beredskapslager av alla slag och all form av överskottskapacitet har skurits ned under 30 år och ingen håller större lager på något. Varenda bedragare i världen jobbar för fullt med att blåsa alla de kan som har panik nu. Lycka till att lösa det snabbt utan problem.
 
Är det bara jag som stör mig på att leva i ett av världens rikaste och dyraste länder, och så har vi myndigheter och kommunala företag som inte klarar av att visa musklerna på inköpssidan, över huvud taget.

Det finns inget som tar "slut", priset går upp och den med minst pengar blir utan. Eller i svenskarnas fall, de med de mesigaste och "PK"-certifierade företrädare blir utan.
Det är nog mest du som stör dig. Vi andra förstår att verkligheten ser annorlunda ut.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
D4BF8D4A-DB39-45D3-92EF-A7496B1FD011.jpeg
 

JohnDoe

Rolex
Själv tänker jag att man nu ska preppa med chips, lösgodis, alkohol och kondomer. Kanske även ett gäng ”dagen efter” piller. Allt nikotinrelaterat är säkra kort. Såg någonstans att WHO tyckt att de europeiska länderna skulle begränsa alkoholförsäljningen för att inte folk skulle ”självmedicinera”. Självklart kommer folk tröttna på att sitta hemma med tonvis av toapapper och gulasch. Då kan jag sälja onyttigheter dyrt. Två påsar lördagsgodis, en påse chips o lite cigg mot en Sub ;)
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Klurat lite, extremt lite, över följande strategi: smitta ner alla under 40 som inte är riskgrupp under kontrollerade former. Borde bli en fin grundplåt för flocken förutsatt att man verkligen blir immun om man haft det. Tänker jag galet? :)
 
Klurat lite, extremt lite, över följande strategi: smitta ner alla under 40 som inte är riskgrupp under kontrollerade former. Borde bli en fin grundplåt för flocken förutsatt att man verkligen blir immun om man haft det. Tänker jag galet? :)
Är nog smart att undvika exponering så länge som möjligt. Ju längre tiden går desto mindre folk på akuten och desto fler effektivare behandligar har tagits fram.
 
För oss som inte har plus, vad var det för mystiska symptom? (Riktig clickbait artikel)
Jag har inte heller plus, den var öppen när jag länkade:confused:. Mest det som nu nämns i andra artiklar, pirr, cytokinstorm, kraftlöshet efter att viruset sätter sig på nerverna. En konstig sak som nämndes var att man kan mycket låg syresättning, ner på 75%, men ändå fungera normalt. I vanliga fall blir du blå och riskerar att tuppa av, med Corona märks inget speciellt förrän du kraschar utan förvarning ock måste sättas i respirator.

Soligt och fint för övrigt, glöm inte att göra som ryssarna, håll en björnlängds avstånd:)
björn.jpg
 
Senast ändrad:
Det där tror jag inte en sekund på - hur skulle ett virus trolla bort dålig syresättning? Det är ju liksom som att försöka ändra en naturlag.
Inte trolla bort syresättningen, bara symtom på dålig syresättning. Slanta upp till aftonbladet o läs:)

Annars kolla lite gratis online, fler länder har noterat samma

https://www.dailymail.co.uk/health/...periencing-life-threatening-oxygen-drops.html

https://www.cbsnews.com/news/coronavirus-pulse-oximeter-device-oxygen-levels/

Och därför ladies and and gentlemen är en pulsoxymeter bra att ha
 
Senast ändrad:
Topp