• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Skulle verkligen vilja ha en E46 330Ci som förstabil sen när det blir dags... En grå med manuell låda, M-sport paket, osv... Mums. :D E46an är nog en av mina absoluta favoriter från BMW. Har allt som jag tilltalas av - utseende, kvalité, körkänsla, historia etc. Blir alldeles till mig. :D

Hehe sjukt, farsan har en 997.2S... Kanske har jag postat bilder på den tidigare?:wideyed: Riktigt rolig att köra, speciellt på bana.. :)
Haha, gött! Det har jag missat... Posta gärna här på nytt om du kan :) Kan tänka mig så rolig den är på banan! Har en polare som har en likadan som jag kört på gata, där får man inte möjlighet till att använda hela prestandan ;) Men kul var det!

Haha, gött! Det har jag missat... Posta gärna här på nytt om du kan :) Kan tänka mig så rolig den är på banan! Har en polare som har en likadan som jag kört på gata, där får man inte möjlighet till att använda hela prestandan ;) Men kul var det!
Tog en massa bilder på den förut men har inga i telefonen nu tyvärr. Här är jag när farsan o jag var på Gelleråsen. Knappa 200 ner på rakan med övningskörningsskylten på. Hehe. Fan bland det bästa jag har gjort. Den är ju riktigt rolig att köra på gatan också, känns nästan snabbare där på små kurviga vägar, så kan tänka mig att du tyckte det var kul. :) Underbart är det...
image.jpeg

Tog en massa bilder på den förut men har inga i telefonen nu tyvärr. Här är jag när farsan o jag var på Gelleråsen. Knappa 200 ner på rakan med övningskörningsskylten på. Hehe. Fan bland det bästa jag har gjort. Den är ju riktigt rolig att köra på gatan också, känns nästan snabbare där på små kurviga vägar, så kan tänka mig att du tyckte det var kul. :) Underbart är det...
image.jpeg
Fan vad nice! Det förstår jag! :D 200 på banan går också undan... Men ja, små kurviga landsvägar är inte fy skam ;):D

Kul tråd! Och lite roligt att så många verkar anse att Mercedes är på tok för dyra här på klockforumet där man titt som tätt kan läsa köpetrådar om dyra Rolex och så vidare... :D

Själv kör jag just Mercedes, en clk430 elegance från -98. Bästa bilen jag ägt, har aldrig krånglat, är bekväm som få, riktigt rikligt utrustad med bra stereo och tillval som helläder osv. När man köper lite äldre mercor med lite större motor ur den övre halvan av klassegmentet tycker jag man får väldigt mycket bil för pengarna, jag betalade 55k för min och då hade den gått 17k mil och var i så gott som nyskick. En tidigare brukare, och han hade vårdat den som sitt eget barn, servicehistorik och kvitton på hundratusentals kronor... Köpte bilen för två år sen och har avverkat 5000 bekväma och bekymmerslösa mil :)

Skulle verkligen vilja ha en E46 330Ci som förstabil sen när det blir dags... En grå med manuell låda, M-sport paket, osv... Mums. :D E46an är nog en av mina absoluta favoriter från BMW. Har allt som jag tilltalas av - utseende, kvalité, körkänsla, historia etc. Blir alldeles till mig. :D
Synd att det finns så få vettiga kvar bara. De flesta E46 är rosthögar vid det här laget. Coupéerna är något bättre om man kan hitta någon som stått i garage vintertid. Synd, på annars riktigt härliga bilar men man kan inte åka runt i en bil med rost på.

Tyvärr tycker jag det blev lite mycket svart likt en del strålkastare man kan köpa på eBay. Men huvudsaken är förstås att du gillar dem.

Förstår vad du menar och lite det jag är orolig för jag med. Därav är det inte lack utan Plasti Dip. Bara dra av om man inte gillar det. Eller ja, fronten måste av och sen in med strålkastarna i ugnen och så. Tror dock det kan bli rätt bra då bilen är silver, Svarta fälgar/fälgcentrum, svart runt rutorna och svarta mini kromlister. Här är en fingervisning hur det kommer bli fast på en CLS.

735185102082643919110535863238237312375527n.jpg

För övrigt är bilen på bilden brutalt fet med lurad luftfjädring så den ligger platt på backen parkerad. :)

Förstår vad du menar och lite det jag är orolig för jag med. Därav är det inte lack utan Plasti Dip. Bara dra av om man inte gillar det. Eller ja, fronten måste av och sen in med strålkastarna i ugnen och så. Tror dock det kan bli rätt bra då bilen är silver, Svarta fälgar/fälgcentrum, svart runt rutorna och svarta mini kromlister. Här är en fingervisning hur det kommer bli fast på en CLS.

735185102082643919110535863238237312375527n.jpg

För övrigt är bilen på bilden brutalt fet med lurad luftfjädring så den ligger platt på backen parkerad. :)

Vad händer med lampans värmeutvecklingen och plastic dip? Har för mig det inte är bra iho

Vad händer med lampans värmeutvecklingen och plastic dip? Har för mig det inte är bra iho

Funderade på det jag med men efter googlande hittade jag flertalet som gjort liknande och det har fungerat bra i över ett år. Sen blir inte blinkersen särskilt varm då den ej är på för jämnan och likaså helljuset. Det är enbart parkeringsljuset som är på jämt och den sitter långt in och har relativt låg värmeutveckling. Xenonlampans hur har jag låtit vara och själva lampan sitter långt in så det bör funka bra. Tror inte det blir varmare på strålkastar sargen än var lacken blir en soliv sommardag och det funkar ju att plasti dippa hela bilar man kör sommartid...

Funderade på det jag med men efter googlande hittade jag flertalet som gjort liknande och det har fungerat bra i över ett år. Sen blir inte blinkersen särskilt varm då den ej är på för jämnan och likaså helljuset. Det är enbart parkeringsljuset som är på jämt och den sitter långt in och har relativt låg värmeutveckling. Xenonlampans hur har jag låtit vara och själva lampan sitter långt in så det bör funka bra. Tror inte det blir varmare på strålkastar sargen än var lacken blir en soliv sommardag och det funkar ju att plasti dippa hela bilar man kör sommartid...
Tror inte heller det blir ett problem med värmen. Plasti dip tål en hel del.
P-ljuset kan du ju byta till led också om det blir ett problem.

Man gör ju det en gång om året, så det är väl bättre att ta det lite lugnt...
...men nej, jag har inte märkt att det samlats någon direkt skit under biltäcket jag använder. Förvisso eget garage, men jag är ju där och "håller på" även under vintermånaderna, så lite skit bör man väl dra upp.

Kör också täcke på sommarbilen och jag drar på och av det då och då även under säsong - aldrig upplevt det som ett problem.

Däremot är det INTE rekommendabelt att traila bil med täcke på - det kan ruinera en hel lack.

Tackar! Då jag får noja av repor så ställde jag frågan :). Har ännu så länge inte haft överdrag på någon bil ännu. Hade en TT cab en gång tiden, körde utan överdrag och bilen stod avställd i flerbilsgarage. Bilen i sig var bra dammig, hade nog avhjälpt en del med överdrag.

Tackar! Då jag får noja av repor så ställde jag frågan :). Har ännu så länge inte haft överdrag på någon bil ännu. Hade en TT cab en gång tiden, körde utan överdrag och bilen stod avställd i flerbilsgarage. Bilen i sig var bra dammig, hade nog avhjälpt en del med överdrag.
Min bil står avställd under täcke i flerbilsgarage, har haft av täcket och den ser fortfarande nytvättad ut trots att det är riktigt dammigt i garaget.

Två månader utan bil nu (avställd under täcket) och det fungerar faktiskt bra. Inser att man klarar sig fint utan bil så här centralt, samtidigt som jag slösurfar Blocket och dreglar efter en Porsche... Oklart i skallen som vanligt :D

Man drar ju inte av täcket. I alla fall gör inte jag det. Jag "rullar" det up på taket och sen ner i säcken. Man vill ju inte ha ner täcket på backen för att sen lägga det på bilen efter det. Och om vi pratar transportera bilar på släp med täcke, det är nog lika dåligt som att parkera bilen ute och ha ett täcke på. Vinden kan göra hemska repor i lacken med tiden...

Har själv haft en E46 330 ci. Var mycket nöjd med den bilen!
Gillar fortfarande utseendet på de, mycket fina bilar

Alltid varit mercafrälst, även om man testat mycket annat så kommer man tillbaka, nu kör jag SL 300 1988 som jag haft i 18år andra ägaren och en 2008 S350 som vinterbil och beater. Exploren i bakgrunden köpte jag ny 98 grym kärra rasslar och låter men funka i många år gav bort den till en kompis för ett tag sen, men vill ha en igen.

image.jpg
image.jpg

Hjälp!

Dags för ny leasingbil. Kör BMW 320d -13 idag med m-sport. En ny sådan känns tråkigt.

Vad väljer jag? Gärna fyrhjulsdrivet.

Tillbaka
Topp