PorscheHjälp!
Dags för ny leasingbil. Kör BMW 320d -13 idag med m-sport. En ny sådan känns tråkigt.
Vad väljer jag? Gärna fyrhjulsdrivet.
Skämt åsido, hur mycket har du att röra dig med?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
PorscheHjälp!
Dags för ny leasingbil. Kör BMW 320d -13 idag med m-sport. En ny sådan känns tråkigt.
Min har ca 6000:- i leasingavgift. Någonstans där? Blir väl ca 370-390'.
Gärna macan men de är för dyra än så länge.
Jaguar XE? Vet inte om den finns med 4x4 dock... Annars har den fått väldigt, väldigt fin kritik.Hjälp!
Min har ca 6000:- i leasingavgift. Någonstans där? Blir väl ca 370-390'.
Gärna macan men de är för dyra än så länge.
Nya C-klass eller A4Hjälp!
Fortsätt på BMW. Annars Merca. Inte Audi iaf...Hjälp!
Fortsätt på BMW. Annars Merca. Inte Audi iaf...
Mercedes GLC. Ser otroligt feta ut på vägen.
Jaguar XE? Vet inte om den finns med 4x4 dock... Annars har den fått väldigt, väldigt fin kritik.
Lite lurigt. Köra "premium" och snåla med utrustning eller köra "billigt" med massa lull-lull!?!?
En Mazda CX-5 AWD med 2,2 diesel 175HK och all utrustning man kan tänka sig ligger väl runt 360k. Fullmatad Subaru Outback runt 375k.
Nya C-klass eller A4
Båda har höjt ribban rejält i klassen
KardanAv anledningen?
Fortsätt på BMW. Annars Merca. Inte Audi iaf...
Kvalitet såsom "hållbarhet" är samma som vilken bil i klassen som helst. Det var länge sedan Jaguar hade sådana problem. Jag hade själv en XE på långresa för någon månad sedan och jag gillade att köra den rejält. Dock var "min" snikutrustad så invändigt såg den inte så kul ut. En jaguar ska inte ha tygklädsel osv.Jagga, jag är 27. Funkar det verkligen? Kvalitén på dem?
Den ska vara bättre än F30 enligt motorjournalisterna iaf.C klass ser för tam ut IMO. A4 lockar men aldrig kört Audi, är de nice alltså?
Personligen tycker jag att Audi gör de tråkigaste bilarna som finns i mellan-premiumsegmentet. För mig fullkomligt ofattbart att man kan välja Audi över något motsvarande från BMW och Merca tex. Så sjukt tråkiga och oinspirerande, även att köra (de som jag har kört). Motorn så långt fram det går. Framtunga och understyrning som följd. Visst, en bruksbil måste inte vara sportbilsrolig men det är det som är skillnaden mellan BMW och Audi i mina ögon - en BMW är nästan alltid mer inspirerande att köra - i synnerhet om man jämför förra generationens BMW och Audi. Dagens är väl mer lika.Av anledningen?
Låter som det var 15 år sedan du testade en Audi sistPersonligen tycker jag att Audi gör de tråkigaste bilarna som finns i mellan-premiumsegmentet. För mig fullkomligt ofattbart att man kan välja Audi över något motsvarande från BMW och Merca tex. Så sjukt tråkiga och oinspirerande, även att köra (de som jag har kört). Motorn så långt fram det går. Framtunga och understyrning som följd. Visst, en bruksbil måste inte vara sportbilsrolig men det är det som är skillnaden mellan BMW och Audi i mina ögon - en BMW är nästan alltid mer inspirerande att köra - i synnerhet om man jämför förra generationens BMW och Audi. Dagens är väl mer lika.
De har onekligen blivit bättre dock, vissa är riktigt snygga nuförtiden, tex nya A6an och A4an och de har blivit mycket välarbetade inredningsmässigt. Skulle inte förvåna mig om nya A4an kommer slå 3-serien på det mesta faktiskt - åtminstone vad gäller komfort, utrymme etc. Visserligen nyare modell, men ändå.
Inget illa menat alla Audiförare. Jag låter hård men ta det inte för allvarligt...![]()
För femton år sedan var jag tre bast.Låter som det var 15 år sedan du testade en Audi sist
Senaste versionen av A6 är exempelvis inte ett dugg tråkigare att köra än F10/F11. Snarare tvärtom.
Jagga, jag är 27. Funkar det verkligen? Kvalitén på dem?
Startar på 329', 353' med (en alldeles utmärkt) automatlådaKan man få jaggan under 350 kakor?
Jag tror man får bensin+automat för 329.Startar på 329', 353' med (en alldeles utmärkt) automatlåda
Väldigt imponerande av Jaguar! Vilket lyft. Definitivt ett roligt (och även motiverat) alternativt till 3-serie/A4/C-klass.Jag tror man får bensin+automat för 329.
Jag har svårt att se detta klipp utan att bli sugen;
Hmmmm... Intressant. Jagga, man kanske ska beställa en sådan bara för att när man sitter i gungstolen: Jaguar? Joförfan hade farfar när han var 30 bast vettuJag tror man får bensin+automat för 329.
Jag har svårt att se detta klipp utan att bli sugen;
@Ejnork & @Chuck om ni båda är i begrepet att beställa tjänstebil och har valet att prova andra märken är det inte bar kul att "hora runt" lite? Jag skulle absolut kunna tänka mig att köra Jagga i tre år även om jag gillar Bmw eller Mb mer. Det är ju inte så att Jagga gör skitbilar (likt Dachia) så nog överlever man tre år. Då är ju A6ans jövla sätt att stänga av motorn så fort man öppnade dörren mycket värre när man flänger in och ut ur bilen för att öppna grindar/garagedörrar...
Inne på det faktiskt just att testa lite av varje. Beräknar att ha minst 10 nya bilar till innan käppen åker fram så tanken har slagit mig, såg nu att jaggan inte finns i kombi vilket jag kommer behöva minst 5-6 år till, sen blir det sedan för hela slanten!
Trots att jag håller med dig om Audi (tjänstekärrorna då, standard tråk vita/svarta dieslar) så måste jag avverka en A6 bara för att![]()
@Ejnork & @Chuck om ni båda är i begrepet att beställa tjänstebil och har möjligheten att prova andra märken är det inte bar kul att "hora runt" lite? Jag skulle absolut kunna tänka mig att köra Jagga i tre år även om jag gillar Bmw eller Mb mer. Det är ju inte så att Jagga gör skitbilar (likt Dachia) så nog överlever man tre år. Då är ju A6ans jövla sätt att stänga av motorn så fort man öppnade dörren mycket värre när man flänger in och ut ur bilen för att öppna grindar/garagedörrar...