Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inte Roadster va? Du kanske tänker på Coupen.Fast typ 150 tusen kronor över budget vid det här laget...
Inte Roafster va? Du kanske tänker på Coupen.
Marli:
Svarade samtidigt.
Borde inte en -92a ha tvåtonslack? Kromringarna är inte heller från rätt årsmodell. Det är dock lättare att återställa. Sen är väl stolarna omklädda eller från senare årsmodell också? Ser inte "rätt" ut.Misstänker att du är ute efter någorlunda modern bil så kanske en SL500 i någon form? Du preciserar inte önskemålen särskilt väl utöver motorn, så det kanske är för få säten. Jag är ju italofreak och inte expert på dessa tyskar, men SL har väl i princip alltid varit fina bilar. Lycka till med bilvalet!
Antingen ”nästan nya”
eller den fina 90-talskarossen R129 signerad den legendariske Bruno Sacco
Mercedes-Benz SL 500 Automatisk, 326hk säljes i Österåker - Blocket
169000 kr - Bilar - Österåker - ACC/Klimatanläggning, CD-stereo, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Elstol förare, Elstol passagerare fram, Farthållare, Stol...www.blocket.se
Av nya bilar som säljs idag så tror jag det är få bilar som ger den analoga känslan som en MX5 ger. Som sagt den är inte svaret på allt men grymt rolig att köra.Har en kompis som har coupen och den är vansinnigt rolig att köra. Den enda bil som hängt på väghållningsmässigt i kurvor var en... ja vad?
Mazda mx5.
Z3M ligger verkligen som ett strykjärn på vägen.
Finns en Z3M Roadster på blocket för 249 som rullat 11-11500 om det kan vara något intressant.
Annars kanske en Honda S2000 skulle kunna vara något. Jag har dock ingen erfarenhet om den modellen men den verkar ganska kul om kikar på youtube och liknande.
Fel bakljus ocksåBorde inte en -92a ha tvåtonslack? Kromringarna är inte heller från rätt årsmodell. Det är dock lättare att återställa. Sen är väl stolarna omklädda eller från senare årsmodell också? Ser inte "rätt" ut.
Ja, den är säkert galet skoj. Jag har tyvärr aldrig testat någon men jag är övertygad om att den är riktigt skoj. Jag följde efter en ed min M2 vid ett tillfälle och hen körde förvånansvärt snabbt så den är grym på vägen. Jag släppte den sen då jag tycke det gick oansvarigt fort.Av nya bilar som säljs idag så tror jag det är få bilar som ger den analoga känslan som en MX5 ger. Som sagt den är inte svaret på allt men grymt rolig att köra.
Andra däck, krängningshammare/coilovers/fjädring så är den grymt rolig i kurvorna.
Men visst saknar man den råa styra och acceleration som motorstarka bilar ger. Men det först när en verkligen kört en lätt bil som man förstår vad kördynamik innebär och hur vikt påverkar. Sen när man tänker att en Koenigsegg inte är så mycket tyngre och har 1000+ Hk........
Annars kanske en Honda S2000 skulle kunna vara något. Jag har dock ingen erfarenhet om den modellen men den verkar ganska kul om kikar på youtube och liknande.
Ah, tack för lite info.Det är en väldigt unik bil att köra. Inget roligt förens 5500-6000 varv då kammarna hoppar in (F20 VTEC) för att sedan växla vid strax innan 9000. Sedan är det en lite lustig kupé, då sittbrunnen är cirka 1-1.5 decimeter nedanför tröskeln.
Enda negativa jag känner till är att synkringarna inte håller speciellt bra.
För mig så verkar Folksam billigast på BMW. Skiljer inte så otroligt mycket på en X5 30d till en M50d utan det blir "bara" 3000-4000 kr/år och det tycker jag är acceptabelt.Vi har egentligen inte märkt av någon känslighet alls med skinnet i vår F26:a dottern är ju bara 1,5 men kan ändå kladda en del och so far so god, bara att torka utan.
Gällande försäkring så var vår första offert från BMW original riktigt saftig, 30K+ på helåret. Landade på ca 14k vi annat försäkringsbolag där vi våra övriga försäkringar. Vi kör en 35D men utanför storstad, antar att du redan kollat runt hos olika bolag, men om inte så kan det absolut värt att göra det.
Jag skulle säga Mercedes SL55 utan att blinka.Blivit sugen på en "rolig" cab för 200-250k, vad får man då?
Tänker mig 6-8cylindrig, helst v8, minimum 300hk?
Tysk eller jänke (BMW,Merca,Audi,Corvette,Camaro typ)
Några spontana tips?
Har kollat lite lätt på 335, men hade en 335i E90 (sedan dock) för några år sedan, är rädd att det blir lite tråkigt att köpa en likadan igen.335, Audi S5, Mercedes CLK500 tittade jag på när jag gjorde precis det där köpet nyss. Hade begränsningen att jag ville ha 4-sits. Det blev en 335 till slut.
Jänk - trivs inte tillräckligt bra i skinnväst och träskor för att det skulle bli aktuellt
Har inga krav egentligen, inga kids så 2sits duger fintMisstänker att du är ute efter någorlunda modern bil så kanske en SL500 i någon form? Du preciserar inte önskemålen särskilt väl utöver motorn, så det kanske är för få säten. Jag är ju italofreak och inte expert på dessa tyskar, men SL har väl i princip alltid varit fina bilar. Lycka till med bilvalet!
Antingen ”nästan nya”
eller den fina 90-talskarossen R129 signerad den legendariske Bruno Sacco
Mercedes-Benz SL 500 Automatisk, 326hk säljes i Österåker - Blocket
169000 kr - Bilar - Österåker - ACC/Klimatanläggning, CD-stereo, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Elstol förare, Elstol passagerare fram, Farthållare, Stol...www.blocket.se
Rolig är ju ganska brett begrepp så klart...Seriöst får ingen rolig bil för dem pengarna med v8. Beror lite på vad rolig innebär .
Skit i det och köp en MX5 så får du en rolig bil. Inte snabb men rolig
Dom är faktiskt väldigt trevliga! verkar dock ligga från 300' och uppåt vid en snabb koll på blocket..Jag skulle säga Mercedes SL55 utan att blinka.
Nu har jag antagligen sålt min men jag tror inte det går att uppbringa mer FLÄSK för de pengarna. Mullrande V8, vinande kompressor och så den underbara funktionen som gör den från cab till roadster på några sekunder. +500 hk och 700 Nm är roligt alla dagar i veckan, jag lovar.
Underbar! Drömdes det om i Alla bilar i mitten av 80-taletNu är tråden 1000 sidor lång, jag vet inte om det är värt att fira eller ej men nog tycker jag att vi kan kosta på oss några bilder på Mercedes 1000 SEL?
Man kan ju gissa att den stora marknaden för dessa var söderöver, med tanke på kamelerna som visas på den lilla tv-skärmen och det faktum att växelspaken är en falk i guld. Cool!
Fullt förståeligt, Porsche-klubben har också en mängd medelålders män som kör skiten ur en, been there done that ...Rolig är ju ganska brett begrepp så klart...
Vill ha något som ger en ett smile eller två, låter gött, behöver inte tvunget vara snabbast utan mer glidarbil tror jag.
Sålde ju RS3an så kör dieselbrukis och båge numera istället!
Saknar dock att ha en rolig bil också..
Ta det inte personligt nu, jag tycker din bil är jäkligt ball (för att vara en mx5)
Men en Mazda är väldigt långt ifrån mig och den typ av bilar jag gillar...
Lite lätt fördmomsfullt så är ju 85% av alla mx5förare 55+, kör med flygarmössa med googles, har kärringen bredvid med matchande mössa och en äcklig liten hund i knäet. Lägg därtill ett fult lastgaller där bak som agerar pakethållare till resväskan och en lång antenn gärna med någon ful boll eller svans längst ut.
Sorry, inget personligt men det är inget för mig helt enkelt
Så är det ju! Tvivlar inte på att det är en potent bil, din är ju dock den ballaste utav MX5ornaFullt förståeligt, Porsche-klubben har också en mängd medelålders män som kör skiten ur en, been there done that ...
MX5an är bra för den som tror att hen kan köra bil bra, men när man kommer till bana så förstår man(jag) att ens körning inte är så bra som man trodde. Mao bra en bil att lära sig köra med.
Tar det inte personlig alla gillar olika. Jag sneglar på en GTS 4.0.....
Tack! Potent vettefan men kulSå är det ju! Tvivlar inte på att det är en potent bil, din är ju dock den ballaste utav MX5orna
Dåligt insatt i Porsche, men det är Cayman 718 va?
Aldrig riktigt gillat Caymanen men 718 är faktiskt riktigt snygg!
Just det, Boxstern bygger på samma.. Väldigt snygg den också!Tack! Potent vettefan men kul
Korrekt 718 Cayman/Boxster GTS 4.0.
Jag föredrar nog en Boxster. Ser inte lika snygg ut i min mening men det är härligt att kunna köra nedcabbat
Helt seriöst om du vill ha något med karaktär som går bra , ser snygg ut etc kolla på Camaro alt Mustang.Just det, Boxstern bygger på samma.. Väldigt snygg den också!
Man kanske skulle stretchat budget lite lätt och köpt en vanlig Boxster 718 istället
Verkar som att S5 cabben bara finns med sexa. S4a cab finns ju med åtta dock. Jag provkörde två st. S4 cab innan köpet och de hade en mullrig härlig motor (med rätt avgas) men känns i övrigt rätt tunga och oengagerande att åka. Samma gällde CLK500. Därav att det blev en 335.Har kollat lite lätt på 335, men hade en 335i E90 (sedan dock) för några år sedan, är rädd att det blir lite tråkigt att köpa en likadan igen.
S5 är väl ett bra alternativ annars, finns v8an i cab? eller det är 6an som gäller då?
Ang. jänk kan jag väl delvis hålla med dig, förespråkar tyska premiumbilar men när det gäller v8or så är det väl lättare att hitta en jänke för lägre peng än motsvarande tysk.
Oak green! Liknar en färg som fanns på 924 Turbo en gång i tiden - helt rätt!På tal om 911...
insåg idag att jag verkligen vill ha en 992 Turbo S i antingen forest green (första bilden) eller oak green (resterande bilder)
Nån mer som uppskattar modeller med pop-up-strålkastare?
Nu är tråden 1000 sidor lång, jag vet inte om det är värt att fira eller ej men nog tycker jag att vi kan kosta på oss några bilder på Mercedes 1000 SEL?
Man kan ju gissa att den stora marknaden för dessa var söderöver, med tanke på kamelerna som visas på den lilla tv-skärmen och det faktum att växelspaken är en falk i guld. Cool!
Najs. Vilken är din?O ja, popup har en given plats i mitt bilhistoriska hjärta. Här är några favoriter
Ferrari 308
F40
BB512
Cizeta Moroder V16T
Lamborghini Countach
Maserati Khamsin
Maserati Bora
De Tomaso Pantera
Porsche 928
BMW 850
Lancia Stratos
För att nämna några