Snygg!Hämtade min "nya" plåtponny idag, vill ha vår nu!..
Polaren har precis fått sin GT3 RS levererad, han nämnde också något om att längta efter våren...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg!Hämtade min "nya" plåtponny idag, vill ha vår nu!..
Den där ska köras på vintern.Hämtade min "nya" plåtponny idag, vill ha vår nu!..
Riktigt härlig bil! Har aldrig ägt en Porsche men de finns med på önskelistan, får se i framtiden. Just en 964 turbo är en av de utvalda dröm-Porscharna. Utöver den är det 930 el. 934 turbo eller 997 GT3 RS.964 turbo från 1991. 3,3 l boxersexa med 320 hk. Bilen är helt original och jag är tredje ägaren på den.
Som typ alla tyska bilar (ja jag generaliserar nu) är även kylare/expansionstank/kärl till kylningssystemet en svag punkt med ålder. Plast som hettas upp och kyls ned blir skört och när det är platsändstycken på kylarna så går de tillslut sönder...Vet att det finns en del BMW fantaster här, vad tycker vi om 330i E46? Kikar på en fyrhjulsdriven med automatlåda. Vevhusventilationen är nyligen bytt så det bör inte vara något problem, annars verkar motorn vara ganska driftsäker. I övrigt verkar det vara lite problem med rost och länkarmar/spindelleder, något mer att vara uppmärksam på?
Är det inte eldörrar?Sharan -18 med eldörrar. -5 och ena bakdörren strular vid stängning.
Vanligt förekommande eller bör jag åka förbi verkstaden?
Jo jag skrev ju eldörrar?Är det inte eldörrar?
Minsta lilla is kan ju ställa till det så försök att få in bilen i varmgarage så den tinar och se hur det blir då.
Det har ju skrivits en del om just det problemet på Sharan/Alhambra så det är nog inget ovanligt.Jo jag skrev ju eldörrar?
När bilen blivit lite varmare verkar det gå bättre Iaf det lilla jag testat men ska det verkligen strula när det "knappt är kallt"?
Dörren stänger sig men öppnas igen när den nästan är igenstängd.
Endast höger bak ej vänster bak.
Stora problemet med E46 är att hitta en som inte är en komplett rosthög. Alla mekaniska problem får man bara se till att lösa (finns gott om billiga delar i Tyskland) om karossen är frisk. Så ovanliga är de numera i gott skick.Vet att det finns en del BMW fantaster här, vad tycker vi om 330i E46? Kikar på en fyrhjulsdriven med automatlåda. Vevhusventilationen är nyligen bytt så det bör inte vara något problem, annars verkar motorn vara ganska driftsäker. I övrigt verkar det vara lite problem med rost och länkarmar/spindelleder, något mer att vara uppmärksam på?
Nu är du hård (men rättvis med tanke på taken) min grannes bil var jäkligt mycket värre. Det var bara en glugg som var skottad. I bilen satt hon med barnen dessutomSen är även Berra ett allmänt hatobjekt för mig och @alfgren som borde förbjudas vistas i trafiken...
Sjukt nöjd.. Så skönt att slippa bry sig om saker får plats eller inte.. Har bara ett barn för tillfället med en andra på G med allt vad det innebär.. Dubbelvagn, stolar osv osv..Det har ju skrivits en del om just det problemet på Sharan/Alhambra så det är nog inget ovanligt.
Med det sagt så sitter jag och tittar på exakt samma bil du har. Är du nöjd i övrigt?
Är inne på 16-18 MY med 150 hk diesel och DSG. Två kids, 3 månader och 2.5 år så det är snart två stora stolar i bilen plus dubbelvagn som skall med..
Ja, att kolla efter otrevlig rost instämmer jag i att man måste göra på dessa. Farsan köpte precis en 325i med endast 15.000 mil. En 05a. Den har inte körts mycket på vintern och är extremt välunderhållen och även på den så har det tittat fram rost på ett par karosskanter... Sicket mög det är med rost alltså.Stora problemet med E46 är att hitta en som inte är en komplett rosthög. Alla mekaniska problem får man bara se till att lösa (finns gott om billiga delar i Tyskland) om karossen är frisk. Så ovanliga är de numera i gott skick.
Nu är du hård (men rättvis med tanke på taken) min grannes bil var jäkligt mycket värre. Det var bara en glugg som var skottad. I bilen satt hon med barnen dessutom
Gött! Jag räknar mig att klara mig utan fyrhjulsdrift. DSG, värmare och drag är krav. Elbaklucka, eldörrar och panoramatak är nice to have.Sjukt nöjd.. Så skönt att slippa bry sig om saker får plats eller inte.. Har bara ett barn för tillfället med en andra på G med allt vad det innebär.. Dubbelvagn, stolar osv osv..
Jag tyckte en del utrustning va "viktig" så jag valde en 2018, 4motion, 184hp, automat, keyless , el-lucka och el-dörrar, alcantara, värmare och krok.
Har ingenting negativt att säga förutom att interiören ser lite omodern ut men det känns som att "det är en sån bil" vilket man får acceptera
Mmm, jobbigt med rost. Därför så skönt att min 2005 e63 har mycket plast och alu. Ingen rost än iaf.Ja, att kolla efter otrevlig rost instämmer jag i att man måste göra på dessa. Farsan köpte precis en 325i med endast 15.000 mil. En 05a. Den har inte körts mycket på vintern och är extremt välunderhållen och även på den så har det tittat fram rost på ett par karosskanter... Sicket mög det är med rost alltså.
Som typ alla tyska bilar (ja jag generaliserar nu) är även kylare/expansionstank/kärl till kylningssystemet en svag punkt med ålder. Plast som hettas upp och kyls ned blir skört och när det är platsändstycken på kylarna så går de tillslut sönder...
@Davvan , både Berra och Berit saknar egen parkeringsplats/garage och måste således sjunka än lägre och skotta kommunens mark för att kunna ta sig till en lämplig parkeringsplats utmed gatan. Sen är även Berra ett allmänt hatobjekt för mig och @alfgren som borde förbjudas vistas i trafiken...
Stora problemet med E46 är att hitta en som inte är en komplett rosthög. Alla mekaniska problem får man bara se till att lösa (finns gott om billiga delar i Tyskland) om karossen är frisk. Så ovanliga är de numera i gott skick.
Nu är du hård (men rättvis med tanke på taken) min grannes bil var jäkligt mycket värre. Det var bara en glugg som var skottad. I bilen satt hon med barnen dessutom
Tack för svar Har hittat två alternativ, är det inte för mycket rost känns det som vettiga bilar. Ganska låga mil och få ägare.Ja, att kolla efter otrevlig rost instämmer jag i att man måste göra på dessa. Farsan köpte precis en 325i med endast 15.000 mil. En 05a. Den har inte körts mycket på vintern och är extremt välunderhållen och även på den så har det tittat fram rost på ett par karosskanter... Sicket mög det är med rost alltså.
Nu tycker jag du begär lite mycket med att jag måste läsa alla ord.Jo jag skrev ju eldörrar?
När bilen blivit lite varmare verkar det gå bättre Iaf det lilla jag testat men ska det verkligen strula när det "knappt är kallt"?
Dörren stänger sig men öppnas igen när den nästan är igenstängd.
Endast höger bak ej vänster bak.
De ser ju bra ut....på håll. Men det är tydligt att det är övermålad rost på den silvriga. En sån bil kommer inte se snygg ut nästa år så att säga. Den blå är ju fotad på så långt håll att det inte går att se någonting.Tack för svar Har hittat två alternativ, är det inte för mycket rost känns det som vettiga bilar. Ganska låga mil och få ägare.
ANW397 - BMW 330xi Sedan Automatisk, 231hk, 2000
ANW397 är en silver BMW 3 Series Sedan från 2000, just nu inte i trafik. Den har en bensinmotor med 231 hk effekt och en automatisk, 5-växlad växellåda.www.car.info
SPA797 - BMW 330xi Sedan Automatisk, 231hk, 2001
SPA797 är en blå BMW 3 Series Sedan från 2001, just nu i trafik. Den har en bensinmotor med 231 hk effekt och en automatisk, 5-växlad växellåda. Bränsleförbrukningen vid blandad körning är 10,3 l/100km och det genomsnittliga utsläppet är 246 g/km.www.car.info
Hmm, vilken fullständigt unik Grupp B racer ska man välja?
Bilauktion i Frasseland, många udda roliga (läs dyra) bilar, bl.a ett gäng rallybilar grupp B med Audi S1 som kronjuvelen.
Hmm, vilken fullständigt unik Grupp B racer ska man välja?
Det blir i så fall S1an för skogsåkning, M5an för bankörning, och 512BBn för vanlig väg. Sen tar jag DB5an och ställer i vardagsrummet och bara tittar på.Välja? Bygg ett eget nostalgistall och köp rubbet!
Ja tror det. Folk verkar tro att E30 är gjorda av guld men väldigt få verkar faktiskt byta ägare. Man ser på car.info att det är samma ägare och annons efter annons efter annons...
Kan inte låta bli att titta på den här ibland. Så vacker! Men halvoptimistisk prislapp tro?
Ja tror det. Folk verkar tro att E30 är gjorda av guld men väldigt få verkar faktiskt byta ägare. Man ser på car.info att det är samma ägare och annons efter annons efter annons...
RS200 är väl given! Inte ofta någon får chansen att se en sådan! Grupp B-bilarna från Audi och Lancia går väl ganska lätt att finna i vanliga civila versioner? Jag fullkomligt älskar Audis tidiga rallybilar och Lancia Delta men nu efterfrågade du något "unikt"...Hmm, vilken fullständigt unik Grupp B racer ska man välja?
Jag har köpt ifrån England men det bli dyrt nu med Brexit. Skall köpa nya r-däck till Mazdan. Får se var jag köper ifrån.Kommer behöva nya sommardäck i år, verkar vara en svår dimension att hitta - 205/40R17. Michelin ps4 kanske?
Online eller i Stockholm samt någon som kan montera, tips?
Vad kör du och var köper du ifrån? @MaziK
Stort tack!Jag har köpt ifrån England men det bli dyrt nu med Brexit. Skall köpa nya r-däck till Mazdan. Får se var jag köper ifrån.
Har bland annat kört PS4S för gatbruk men de har inte funnits i 17" i Europa men jag har för mig det är på ingång(hade velat ha haft 4S på den andra uppsättning fälgar jag har till Mazdan), oklart vilka dimensioner som kommer. PS4 skall vara bra med men saknar det sista mot 4S tydligen, frågan är om det är något man märker av på gata.
PS4S är riktigt jäkla bra gatdäck!
Vad gäller montering så har har jag mer eller mindre vänt mig till Km Däck & Fälgspecialisten i Upplands Väsby och Östra Gummi på Linnégatan