• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

S-Max är skön att köra - personbilslik - och mycket praktisk. Dessutom ovanligt snygg för biltypen, subjektivt förstås. Gumman leasar en och det är den andra raka S-Maxen. Nu med 4WD vilket inte ens fanns på generationen innan. Vi är fem i familjen och brukade använda extrasätena förr när vi ”spred ut” ungarna under längre resor. Numera behövs inte det, och tre personer sitter istället i riktigt sköna fullbreddstolar med gott om benutrymme även för långa i mittenraden. Då känns det istället som oceaner av bagageutrymme, med extrasätena nedfällda i golvet, för oss som aldrig haft en Multivan. Som exempel kan nämnas att vi inte behöver takbox om vi åker till fjälls (hyr alltid skidutrustningen på plats). Kan packa allt annat, inklusive egna pjäxor, utan att behöva skohorna in grejerna. Väl på plats och installerade så ryms våra fem skidutrustningar liggandes diagonalt i bagaget. Oerhört skönt att slippa takboxen med vindbrus och vindkänsligheten de ofta kan medföra.

Så här ser den ut en annan renare årstid

8ABD2770-5806-4411-ADD2-0F4BBE9114C4.jpeg

Alltid kul när man ser folk i fjällen som kommer med sina 5 serie osv med takbox på.
Och så kommer vi 5 Pers i farsans Mercury Grand Marquis med alla skidor på bredden i skuffen plus lite snowboards osv så man kan alternera under dagen :D
Ett bra mått på bagageutrymme, får skidor plats på bredden så är det godkänt.
 
Alltid kul när man ser folk i fjällen som kommer med sina 5 serie osv med takbox på.
Och så kommer vi 5 Pers i farsans Mercury Grand Marquis med alla skidor på bredden i skuffen plus lite snowboards osv så man kan alternera under dagen :D
Ett bra mått på bagageutrymme, får skidor plats på bredden så är det godkänt.
Måste vara ganska korta skidor?
 
Lite mitt intryck också, känns som att jag sett samma bilar om och om igen.

Jag har haft en 87’a 325ic och även en 92’a 325iAMc, jag inser att det hänt grejer på marknaden sedan jag sålde den sista med M-tech2 pkt och 9800 mil för 70000:- (2010) men jag hade aldrig betalt 200k för en E30 cab, det finns många mer intressanta bilar i den prisklassen. En fin E46 330 cab eller hur n E93 335 tex.

E30 är väldigt spartansk, taket tex är bara enlagers utan innertak och man kan titta ner på gatan från baksätet i skarven mellan tak och kaross....
 
Jag har haft en 87’a 325ic och även en 92’a 325iAMc, jag inser att det hänt grejer på marknaden sedan jag sålde den sista med M-tech2 pkt och 9800 mil för 70000:- (2010) men jag hade aldrig betalt 200k för en E30 cab, det finns många mer intressanta bilar i den prisklassen. En fin E46 330 cab eller hur n E93 335 tex.

E30 är väldigt spartansk, taket tex är bara enlagers utan innertak och man kan titta ner på gatan från baksätet i skarven mellan tak och kaross....

Entusiastbil är ju sällan logiskt, E46 känns för nytt och E93 är ju praktiskt taget nybil. E36 skulle kanske funka, vettigare prisklass men väldigt många sönderstylade häckar ute där.

För min del är det helt enkelt så att första egna bilen var en E30 318iS. Fyradörrars visserligen, men sen när har fyra dörrar fixat en 40-årskris? 😁
 
Har två E30.s, en 2d och en cab. Mycket enkla, trevliga och körglada entusiastkärror. Cab.en har helt ok plats för fyra. Helt underbart enkel cab. Vem bryr sig om en spartansk konstruerad cab. på en sommarbilscab.!? Då är man nog inte entusiastisk nog utan får söka vidare eller kanske köpa hardtop...
 
Entusiastbil är ju sällan logiskt, E46 känns för nytt och E93 är ju praktiskt taget nybil. E36 skulle kanske funka, vettigare prisklass men väldigt många sönderstylade häckar ute där.

För min del är det helt enkelt så att första egna bilen var en E30 318iS. Fyradörrars visserligen, men sen när har fyra dörrar fixat en 40-årskris? 😁

Haft E36 328iam cab också, nja E36 känns bara gammal, tycker jag. Har en E88 135i cab idag, känns som en modern(are...) E30. Andra intressanta modeller är E64 650/M6, R129 och 230 SL, men det är ju ett i-landsproblem! Lycka till oavsett vad det blir!
 
Haft E36 328iam cab också, nja E36 känns bara gammal, tycker jag. Har en E88 135i cab idag, känns som en modern(are...) E30. Andra intressanta modeller är E64 650/M6, R129 och 230 SL, men det är ju ett i-landsproblem! Lycka till oavsett vad det blir!

Sportar ju Model 3 P till vardags, så modern kul bil har jag. Vill ha lite kontrast till det om jag ska ha en ren entusiastkärra, mina behov är redan täckta.

Kikar från och till på Mercacabbar, men det kan ju vänta till 60. Dom du nämnde, och W124. Även det en modell med mycket minnen, farsan sportade en sedan när jag var yngre. Fast han skulle nog inte förlåta mig, han är fortfarande sur över Mercas bristande kvalité. Den rasade redan vid 80k mil, oförlåtligt.
 
Ännu en gång kan jag inte låta bli att tipsa om en riktig bil. Dyrare den här gången. Dessvärre också långt bortom mitt eget ekonomiska räckhåll, annars hade den snart varit min. Iso Grifo. En drömbil verkligen. Vacker är bara förnamnet. Jaja, jag har iaf ägt en bil med identiska bakljus som Grifons 😁
23D4B8B7-8949-4317-9DC3-9D44B6E4DEE8.jpeg


72BA35E0-B727-49B7-8406-06BD8FF78DB0.jpeg


7D7237D6-DC31-460C-BB3E-D4108B7F1CA0.jpeg
Fortfarande osåld!
Kul märke, ingen modell mellan 11 och 299 hk!
 
Senast ändrad:
Varför har Rolls Royce-butiken på Birger Jarlsgatan stängt ner? Inte läst det någonstans men såg det för ett tag sedan när jag gick förbi.
 
Tillbaka
Topp