• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Länge sedan jag berikade KS med lite SAAB, så nu när det är lördag och allt så kände jag att tiden var rätt. 😉

1B70201D-1DD0-4D17-82DB-83B3E7D48770.jpeg
3A52EF3A-D769-43B1-BB94-357586CA3320.jpeg
C3D4049C-8D87-4670-BC8B-F1BD451BBD73.jpeg
Den ser riktigt fin ut och det är riktigt bra kort också tycker jag!

BMW 320d M-sport LCI -17.
Pedantiskt skött både av mig och ägaren innan.
Köpte i somras och första vintern med bilen, det är något med BMW och bakhjulsdrift.
Alltid kul med Sportläge+ och antispinnsystemet off vid rondellkörning när det finns lite is/snö😅
Tycker BMW har lyckats bra med F31:an både i utseende och körglädje trots sina 190 hk.
Jag personligen tycker att F31:an med M sport LCI är en av dem snyggaste kombibilar som finns.
Dottern tycker även att bilen ser elak ut framifrån haha 😂

Bilagor

• 48FA6AD4-790F-4447-A58B-0AB3CBCB46B3.jpeg
    48FA6AD4-790F-4447-A58B-0AB3CBCB46B3.jpeg
    703.4 KB · Visningar: 146
  • 7D402C77-2673-4F65-BA66-BCA757A88F13.jpeg
    7D402C77-2673-4F65-BA66-BCA757A88F13.jpeg
    94.8 KB · Visningar: 138
Senast ändrad:
Köpte i somras och första vintern med bilen, det är något med BMW och bakhjulsdrift.
Alltid kul med Sportläge+ och antispinnsystemet off vid rondellkörning när det finns lite is/snö😅
Tycker BMW har lyckats bra med F31:an både i utseende och körglädje trots sina 190 hk.
Jag personligen tycker att F31:an med M sport LCI är en av dem snyggaste kombibilar som finns.
Det är riktigt snyggt med silverfärgad bil och svarta detaljer. Har du folierat lister, grill osv eller är det från fabrik?

Har en 320d GT.
Bakhjulsdrift är skoj. En kompis som är värsta modd/driftbilbyggaren blev imponerad över hur lätthanterlig och stabil den var när vi sladdade lite i helgen. Han blev förvånad över att en ”vanlig bil” kan funka så bra när man sladdar.

Precis som du säger är det en rolig bil med pigg motor trots enbart 190hk.

Väldigt driftsäker också. Min börjar snart närma sig 10,000 mil med inte ett enda fel sedan den lämnade fabriken. Tumme upp för det! :)

Bra bil -
Hade en precis likadan 2017 som jag bytte in i december 16.209 mil senare. Inga problem förutom en egr ventil. Tre uppsättningar av däck och två uppsättningar av skivor/belägg senare. Dock insåg jag aldrig hur bra ljudet i HK systemet var innan jag bytte in den.

Var inne och kollade på en golf för leasing igår. Men de har inte leveranser förens midsommar. Det enda jag egentligen ska ha bilen till är att köra till golfbanan. Finns det några motsvarande erbjudande hos andra biltillverkare? Runt 2500-3000kr/mån.

Var inne och kollade på en golf för leasing igår. Men de har inte leveranser förens midsommar. Det enda jag egentligen ska ha bilen till är att köra till golfbanan. Finns det några motsvarande erbjudande hos andra biltillverkare? Runt 2500-3000kr/mån.
Du får nog in en sparsamt utrustad Audi Q2, A3 och eventuellt A5

Titta på Seat.
Dom har även fått bättre omdömen för inredningens funktionalitet (infotainment) än Golf. Specifikt rattknappar och inte haptik eller vad det är.

Kollat runt en del själv, Seat verkar vara bra pris på......att tänka på är att dragkrok, panoramtak och större fälgar ger högre skatt..........gäller iofs oavsett fabrikat......

Du får nog in en sparsamt utrustad Audi Q2, A3 och eventuellt A5
Q2 och A3 får du in typ en halv golfbag i. Så de funkar inte. :) Var hittar du A5 för runt 3k/mån?

Titta på Seat.
Dom har även fått bättre omdömen för inredningens funktionalitet (infotainment) än Golf. Specifikt rattknappar och inte haptik eller vad det är.

Kollade och kan absolut vara intressant. Vet du hur det är i bagaget? Ska som sagt få plats med lite golfbagar. Och fattar inte riktigt hur jag konfigurerar och ser nytt leasingpris? Verkar saknas lite basala saker till exempel backsensorer.
Kollat runt en del själv, Seat verkar vara bra pris på......att tänka på är att dragkrok, panoramtak och större fälgar ger högre skatt..........gäller iofs oavsett fabrikat......
Tack för input. Det är dock saker som inte intresserar mig :)
Tack!

Absolut ett bra pris. Hade skatten inte varit så hög som Marli säger hade jag kanske nappat.

Men att ha bilkostnad på 6k+ för att köra till golfbanan mellan mars och november är i högsta laget. :)
Hade jag varit du hade jag kollat på en billig, begagnad bil. Köper du något för 40-50k är den ju väldigt snart billigare än en uppbunden leasingbil...

Hade jag varit du hade jag kollat på en billig, begagnad bil. Köper du något för 40-50k är den ju väldigt snart billigare än en uppbunden leasingbil...

Har haft både begagnad och leasing senaste åren. Och ska jag vara ärlig föredrar jag det mer bekymmersfriande ägandet det innebär med leasning. Hade jag kunnat få en Golf till april hade det inte varit några konstigheter. Då hade jag plockat det direkt.

Känner mig fan lite lurad och dum nu. Var ute i Smista då det var där jag leasa förra gången. Säljaren satt ganska länge och titta igenom lagerbilar, förbeställda bilar osv. Men nu är jag börjar titta på blocket så hittar jag att andra VWs i Sthlm har precis vad jag letar efter.

Är de helt fristående från varandra? Tycker att säljaren kunde sagt att precis det jag eftersöker finns på andra VWs. För jag antar att de har bilarna i lager om de har annonser uppe på blocket.

Tillbaka
Topp