Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingenting är osäljbart, om det är en bil du vill ha så köp den. (Har ingen aning om hur driftsäkra dom är dock.)Behöver råd...
Jag behöver nyare bil men osäker på bilval så funderar på ngt kortvarigt. En polare är bilhandlare och erbjöd mig en bil som verkar mkt prisvärd. Däremot är han osäker på om den är svårsåld framåt... Det är en BMW X5 xDrive50i Steptronic, 408hk, 2011. Gått 11200 mil. Sportlinepaket. Såklart dyr i skatt, försäkring och förbrukning. Men jag får den för 160k. Den fick just ny startmotor och ngt annat för 25k. Jag får basically det pris som handlaren betalat...
De enda typ likadana på blocket kostar 299k...
Men min fråga då. Blir den omöjlig att sälja?
Bild
Som en kontrast till er med välstädat garage.
För att få ut den röda Kian behöver man köra ut Miatan, sen baxa över åkklipparen dit och sen är det bara att backa ut.
Behöver råd...
Jag behöver nyare bil men osäker på bilval så funderar på ngt kortvarigt för att få tid att landa i ngt mer långsiktigt. En polare är bilhandlare och erbjöd mig en bil som verkar mkt prisvärd. Däremot är han osäker på om den är svårsåld framåt... Det är en BMW X5 xDrive50i Steptronic, 408hk, 2011. Gått 11200 mil. Sportlinepaket. Såklart dyr i skatt, försäkring och förbrukning. Men jag får den för 160k. Den fick just ny startmotor och ngt annat för 25k. Jag får basically det pris som handlaren betalat...
Vill gärna ha en nyare bil innan sommaren. Måste vara rätt stor med två barnstolar. Vill göra så lite kass affär som möjligt så fint om jag kan köpa den billigt, även om jag (och främst frun) tycker denna är allt för miljödålig...
Bild
Så. Jävla. Cool. Bil.Superväder och tidig fredag krävde påställd kärra och en lill-tur. Rekordsen påställning i år faktiskt.
Behöver råd...
Jag behöver nyare bil men osäker på bilval så funderar på ngt kortvarigt för att få tid att landa i ngt mer långsiktigt. En polare är bilhandlare och erbjöd mig en bil som verkar mkt prisvärd. Däremot är han osäker på om den är svårsåld framåt... Det är en BMW X5 xDrive50i Steptronic, 408hk, 2011. Gått 11200 mil. Sportlinepaket. Såklart dyr i skatt, försäkring och förbrukning. Men jag får den för 160k. Den fick just ny startmotor och ngt annat för 25k. Jag får basically det pris som handlaren betalat...
Vill gärna ha en nyare bil innan sommaren. Måste vara rätt stor med två barnstolar. Vill göra så lite kass affär som möjligt så fint om jag kan köpa den billigt, även om jag (och främst frun) tycker denna är allt för miljödålig...
Bild
Behöver råd...
Bild
Dubbelkolla tidigare ägare och stäm av så att det är människor som har haft råd att ha den typen av bil. Min kvalificerade gissning är att den är frid och fröjd så länge allt funkar och överjävligt dyr att fixa när saker börjar gå sönder.
Säkert inte alls nån dålig affär till de pengarna, men 299k kan jag faktiskt inte tänka mig att man får för en 10 år gammal X5:a(?).
Ligger en 2013 med rimligt liknande spec/mil för 229k på Blocket nu. Förvisso hos privatperson, men ändå.
Men för 160k så är den ett bra köp.
Priset är inte mycket att fundera över. Hade kollat mer på lite andra kostnader. Det är ju lite som @Hallis skriver.
Tack!BMW är fanemig antingen eller.
Antingen sjukt bra och driftsäker.
Eller en jävla mardröm.
Och BMW är ju inte kända för att bygga bra v8 motorer, vet ej hur den generationen är men ser man till tidigare V8 modeller så gör man bäst i att hålla sig undan...
Hur många av de där grejerna har du använt senaste 24 mån? Min gissning är att det finns rensningspotential
Tycker jag har det stökigt.....
Ser ut som vilket Svensson "garage" som helst... en enda stor skräphög
Nu har jag inte ägt någon själv men kört både 5,0 och 5,0d ett par ggr och det är ju maffiga bilar som är ruggigt bekväma och mysiga. Min känsla är dock att inköpspriset är minst viktigt (det är ju en lätt kostnad att förutse). Viktigare att veta hur den har blivit omhändertagen annars kan det bli orimligt dyrt, det är en tung prestandabil.Tack!
Den är servad och så. Förra ägaren bytte in den mot en ny x5 så han har nog både pengar och ok erfarenhet. Den fick också precis ny startmotor och ngt för 25k.
Tror inte heller man får alls 299k. På kvd tycker dem 153-161 är rimligt privat-privat. Så det är nog sämre affär än jag trodde, men säkert helt ok för att vara bil....
Men det är ju inte det vi vill ha på sikt. För visso behöver vi stor bil, men inte 400 hästar...
Tack! Får försöka få en känsla för det. Såklart inte helt lätt. Den har ifylld servicebok och så men ska försöka få feeling.Nu har jag inte ägt någon själv men kört både 5,0 och 5,0d ett par ggr och det är ju maffiga bilar som är ruggigt bekväma och mysiga. Min känsla är dock att inköpspriset är minst viktigt (det är ju en lätt kostnad att förutse). Viktigare att veta hur den har blivit omhändertagen annars kan det bli orimligt dyrt, det är en tung prestandabil.
Jag tror säkert att det är en helt okej deal under förutsättning att inget går sönder. Räkna med att det blir dyrt så blir du inte överraskad.Tack! Får försöka få en känsla för det. Såklart inte helt lätt. Den har ifylld servicebok och så men ska försöka få feeling.
Sedan känner jag väl egentligen att det kanske inte är så smart. Ok om vi ville ha en fet bil som mullrar, men frun kommer bara skämmas över utsläppen... Nja, får se... Dock är det ju inte heller så lätt att köpa en bil asap som helst ska vara ok affär (jag avskyr dåliga affärer, varför vi kör en Saab 9000 från 98, men nu har jag "dragit stoppen" och bestämt att det får vara nog.... Kan lägga pengar på hög hela livet, man måste leva lite också...)
Jag är inne på att kanske sälja den redan i höst, eller om ett år typ. Alltså inte tänkt ha den under längre period.
För visso sugen på gammal sportigare sak, men den bil som nu köps ska transportera fru, två barn och packning säkert och bekvämt. Kul behöver den inte varaJag tror säkert att det är en helt okej deal under förutsättning att inget går sönder. Räkna med att det blir dyrt så blir du inte överraskad.
Sen ska man ju också vara ärlig, stora suvar (oavsett om det är ordentligt med pulver) blir liksom aldrig speciellt kul.
För visso sugen på gammal sportigare sak, men den bil som nu köps ska transportera fru, två barn och packning säkert och bekvämt. Kul behöver den inte vara
Haha se EditMitt tips skulle istället vara och köpte en tjänstebilad 520d eller Benz 220d. Klart osexigare men inte lika mycket spännande kostnader och bra känsla.
OZ FuturaSuperväder och tidig fredag krävde påställd kärra och en lill-tur. Rekordsen påställning i år faktiskt.
Min brorsas 530iA E60 som bara gått och gått har numera börjat rasa så det verkar som vi alla ska vandra den vägen du gjorde med din E60. Nu är han uppe i ny ventlkåpspackning, nytt oljetråg, ny oljenivågivare mm. Säkert 20k i reparationer senaste året. Men innan dess var det en jäkla massa bil för pengarna. Nu måste han åka ett par år till för att få valuta för pengarna och det är ju trist.BMW är fanemig antingen eller.
Du menar att det är overkill med 23st hammare 39moraknivar osv. som jag räknade till idag,
Är ju föräldrarnas garage, var mer för att visa kontrasten mot alla garagen här med klinkers, barhäng och allt i raka fina linjer..
Även om jag själv gärna hade haft ett sånt.
Dubbelgaraget byggdes för runt 30år sedan och på den tiden hinner man ju samla på sig mycket.
Dessutom har dom bott sen -68 så på 50år+ blir det ju lite bra och ha grejer.
Dessutom lär det ju bli någon annans problem (läs: mitt och min syskon) när det är dags.
Min brorsas 530iA E60 som bara gått och gått har numera börjat rasa så det verkar som vi alla ska vandra den vägen du gjorde med din E60. Nu är han uppe i ny ventlkåpspackning, nytt oljetråg, ny oljenivågivare mm. Säkert 20k i reparationer senaste året. Men innan dess var det en jäkla massa bil för pengarna. Nu måste han åka ett par år till för att få valuta för pengarna och det är ju trist.
Vad var det som hade hänt när den bara la av för några månader sedan?Min brorsas 530iA E60 som bara gått och gått har numera börjat rasa så det verkar som vi alla ska vandra den vägen du gjorde med din E60. Nu är han uppe i ny ventlkåpspackning, nytt oljetråg, ny oljenivågivare mm. Säkert 20k i reparationer senaste året. Men innan dess var det en jäkla massa bil för pengarna. Nu måste han åka ett par år till för att få valuta för pengarna och det är ju trist.
Också nyfiken!Vad var det som hade hänt när den bara la av för några månader sedan?
Vad var det som hade hänt när den bara la av för några månader sedan?
En smula oklart exakt vad som orsakade vad men det var läckande oljetråg, trasig oljenivågivare och igensatt vevhusventilation som åtgärdades i alla fall. Exakt vad som gjorde att den lade av vet vi faktiskt inte. Nu går den i alla fall exakt som den ska igen. Typ 14k kostade det på verkstad.Också nyfiken!
En smula oklart exakt vad som orsakade vad men det var läckande oljetråg, trasig oljenivågivare och igensatt vevhusventilation som åtgärdades i alla fall. Exakt vad som gjorde att den lade av vet vi faktiskt inte. Nu går den i alla fall exakt som den ska igen. Typ 14k kostade det på verkstad.