• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

parkeringsvärmare=dieselvärmare
Den där ser bra ut, adaptiv farthållare och lite annat trevligt. Intressant att man valt akustikglas men inte tagit tonade rutor samtidigt. Prissskillnaden vid nyköp är väldigt liten.
Jag fattar typ 50% av det som står... :D
Men jag har förstått att det inte är svindyrt för bilen och gillar den så köper och hoppas vi blir nöjda. Det var lätt att få in dubbelvagnen och jag satt bra i baksätet så bör inte bli för liten även om jag inte testmonterade barnstolar... :)
20210607_150614.jpg

Det enda jag hade önskat mer är skinnstolar. Men hade inte betalt 1k extra för det vid leasing av ny...

Har du provat med Barnstolar ännu? Jag tror det blir ganska tight i en A4 om du är över medellängd. Har du dubbelvagn så gissar jag på 2 kids?

Jag hade två framåtvända i min, gick fint. Det är när man ska åka runt med de bakåtvända asen till stolar som det blir kul på riktigt :bag:
Jo, det är ju tyvärr inte riktigt att jämföra. Vi har två grabbar som blir 3 och 1 år i höst, så snart två bakåtvända stolar. Både jag och min sambo är rätt långa så för oss var det vettigaste alternativet enligt nedan när vi köpte nytt (eller bättre begagnat) för ett par veckor sedan.
Inkedsommardäck_LI.jpg

Jo, det är ju tyvärr inte riktigt att jämföra. Vi har två grabbar som blir 3 och 1 år i höst, så snart två bakåtvända stolar. Både jag och min sambo är rätt långa så för oss var det vettigaste alternativet enligt nedan när vi köpte nytt (eller bättre begagnat) för ett par veckor sedan.
Inkedsommardäck_LI.jpg
Japp samma situation här. Därav viss rädsla... Men hoppas på det bästa. Verkade inte så mkt mindre än vår saab 9000... 😳
De sitter i passagerarsätet och baksätet bakom det. Stora kulle 3.5 år så han kan väl byta till framvänd snart men helst inte...

Om de inte kan monteras är det säkert ok att dra tillbaka köpet, eller sälja utan brakförlust...

Japp samma situation här. Därav viss rädsla... Men hoppas på det bästa. Verkade inte så mkt mindre än vår saab 9000... 😳
De sitter i passagerarsätet och baksätet bakom det. Stora kulle 3.5 år så han kan väl byta till framvänd snart men helst inte...

Om de inte kan monteras är det säkert ok att dra tillbaka köpet, eller sälja utan brakförlust...
Det man behöver med barnstolar är ju plats i längsled, vi har för närvarande samma setup som du men hoppas väl att båda kan sitta bak sen när lillebror blir lite äldre.
Vill gärna att barnen skall kunna åka bakvänt så länge som möjligt då det är mycket säkrare.

Tänkte mest att det är lika bra för dig att provmontera innan du kritar på kontraktet så det inte blir massa extraarbete för alla inblandade :)
Det är säkert en jättetrevlig bil annars och ingen tokig affär!

Det man behöver med barnstolar är ju plats i längsled, vi har för närvarande samma setup som du men hoppas väl att båda kan sitta bak sen när lillebror blir lite äldre.
Vill gärna att barnen skall kunna åka bakvänt så länge som möjligt då det är mycket säkrare.

Tänkte mest att det är lika bra för dig att provmontera innan du kritar på kontraktet så det inte blir massa extraarbete för alla inblandade :)
Det är säkert en jättetrevlig bil annars och ingen tokig affär!
Ja båda bakvänt är det vi också vill. Men börjar bli trångt för stora killens ben redan.

Ja båda bakvänt är det vi också vill. Men börjar bli trångt för stora killens ben redan.
Nu är jag ingen självutnämnd expert på bilbarnstolar men jag har läst på en hel del. Det bör inte vara några problem att skapa mer benutrymme givet vilken stol eller bil man har. Kanske inget för bil-tråden men dra ett PM om du vill prata mer om det :) Eller så får vi ta det i förälder och barn-tråden.

Vi har en A4 av generationen innan(2015) och det går med två bakvända, en framför en andra så att säga. Det är inte gott om plats, men det funkar.

Mellanbarnet som är 4,5år har börjat gnälla en del om att det är trångt. Men storebror klagade aldrig på det innan vi bytte till framåtvänd stol. Det man inte känner till suktar man inte efter eller vad man ska säga:)

190k är bra, men inte fantastiskt. Köp inte en bil du inte vill ha. Då säljer man bara snabbt med stor förlust. En femhundring extra i månaden för att istället få en bil man vill ha är billigt. Nu är dock knappast A4 en dålig bil, har haft en själv nyss. Utrustningmässigt brukar alla ha Proline vilket ger en vettig grund, sen handlar det mer om det är sportstolar osv också. Dieselvärmare är tämigen ovanligt på tidiga årsmodeller om du är ute efter sånt.
Har en A4 nu som ska återkämnas i höst......trevligt med dieselvärmar som man styr via AP...men det är sjukt dåligt drag i värmaren......det blir ju knappt att den rår på snö och is. Min tidigare Pundarpassat hade värmare och då var det ordentligt tyskt truch i mackapären.......så i A4:an fall kan man nästan leva utan den......

Vi har en A4 av generationen innan(2015) och det går med två bakvända, en framför en andra så att säga. Det är inte gott om plats, men det funkar.

Mellanbarnet som är 4,5år har börjat gnälla en del om att det är trångt. Men storebror klagade aldrig på det innan vi bytte till framåtvänd stol. Det man inte känner till suktar man inte efter eller vad man ska säga:)
Tusen tack! Då slutar jag googla och leker med grabbarna istället:)

Edit du råkar inte ha Maxi-Cosi Mobi XP? :)

Senast ändrad:
Har en A4 nu som ska återkämnas i höst......trevligt med dieselvärmar som man styr via AP...men det är sjukt dåligt drag i värmaren......det blir ju knappt att den rår på snö och is. Min tidigare Pundarpassat hade värmare och då var det ordentligt tyskt truch i mackapären.......så i A4:an fall kan man nästan leva utan den......
Upplevde exakt samma sak. Passaten var bastuvarm, Audin var precis ovanför fryspunkten invändigt. Jag är rädd att Audin är utrustad med nån "smart" värmare som bara värmer precis så mycket som nån tysk professor anser behövs.

Jag tycker det är snyggt med svart grill och svarta lister runt fönstren. Vet ngn om det kan göras i efterhand och vad det isf kostar?

Jag tycker det är snyggt med svart grill och svarta lister runt fönstren. Vet ngn om det kan göras i efterhand och vad det isf kostar?
Jag fick offert på 8.000kr för att foliera alla lister svarta. Min nuvarande bil har dock större ytor som skulle behöva folieras än en A4. Min gissning är att du skulle kunna få det gjort för typ 5k i Stockholmsområdet.

Ah fyfan den där skulle du inte delat.... 😬
Blir ju stor skillnad....
Googlade lite men hittade mest svarta grillar och så. Och små spoilers, som väckte 18åringen i mig om jag ska vara ärlig... Men skulle skämmas för mkt även om det är rätt snyggt...
20210607_151148.jpg
163084415-origpic-72861e.jpg

När man ändå väckt liv i 18åringen inser man att fälgarna är rätt trista...

Nä jag ska nog återgå till 34 och småbarnsfar 🤣

Medelåldern är levnadsåldern mellan ungdom och ålderdom. Många försök har gjorts för att definiera medelåldern, vilken kan sägas träda in i den tredje fjärdedelen av den genomsnittliga livslängden. Enligt Collins Dictionary är det något som vanligtvis anses inträffa i åldrarna 40-60 år.

Då var det klart. Fler mysbilder tack 😉🎈🥳

Ah fyfan den där skulle du inte delat.... 😬
Blir ju stor skillnad....
Googlade lite men hittade mest svarta grillar och så. Och små spoilers, som väckte 18åringen i mig om jag ska vara ärlig... Men skulle skämmas för mkt även om det är rätt snyggt...
20210607_151148.jpg
163084415-origpic-72861e.jpg

När man ändå väckt liv i 18åringen inser man att fälgarna är rätt trista...

Nä jag ska nog återgå till 34 och småbarnsfar 🤣
Vad kostar en svart grill + lister att köpa? Kan väl inte kosta en förmögenhet. Mer värt än att foliera dessa?

Vad kostar en svart grill + lister att köpa? Kan väl inte kosta en förmögenhet. Mer värt än att foliera dessa?
Tänkte samma. Borde gå hitta iallafall billig grill, Aldrig kollat lister.

Har dubbla uppsättningar grill och lite annat till min S5, kommer garanterat aldrig byta tillbaka själv men alltid gött med dubbel uppsättning.

Tillbaka
Topp