Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
4% tull och sedan 25% moms pa totalen ( inkopspris frakt och tull) sa det blir snordyrt och ar knappast vart det om du nu inte koper orginal/specialfalgar som inte gar att fa tag pa i EUNågon som importerat fälgar från USA och vet procentsatserna för moms och tull?
Någon som importerat fälgar från USA och vet procentsatserna för moms och tull?
Tack snälla, värmer fotografhjärtatSer att andra redan dragit samma slutsats som jag, men det tål att sägas igen:
Superfin 911:a men kompositionen i bilden måste ju bara höjas. Så j-vla klockren.
/J
Tråkiga men förnuftiga valet. Xc70Hej Bullen,
Jag vill ha en bil, där värdeminskningen är nära färdig. Jag kör inte mycket, snittar nog Max en 600 mil om året så förbrukning spelar ingen roll. De 3 senaste åren har jag rullat;
*325ix e91 -07 (Älskade motorn meeen det var non-stop strul med VANOS, vattenpump och var det inte topplockspackningen så var det ventilkåpspackningen osv, var ändå ett välservat exemplar med 1 ägare)
*Polo GTI -18 (Trevlig och rolig i Stockholmstrafiken)
*Forester XT -06 (Älskade att köra den, 34k mil och den bara rullade fastän den skramlade och väsnades som innihelvette, tycker kanske ensamt att den är snygg!)
*420d -18 (Den var väl snygg men absolut inget annat)
Jag vill ha en bil att behålla. När jag ser på min egen historik så har jag kommit underfund med att jag mest av allt avskyr är just värdeminskningen och alltför avancerade bilar som jag inte kan/vågar youtube-mecka. Bilar där ett dörruppslag känns lite för mkt i hjärtat.
Jag har en liten flicka så jag vågar inte riktigt gå mot 80-90 tals bilar mtp krocksäkerhet, kanske naivt? Vet inte hur Forrestern står sig mot en gammal E klass, egentligen?
Jaguar XJ x350 - skulle jag verkligen vilja ha, men jag har parkering på gatan och det känns inte riktigt rätt att låta en XJ stå på gatan en stockholmsvinter.
FJ Cruiser - Finns det några nackdelar mer än att det verkar väldigt svårt att få fatt i ett exemplar med klockren historik plus att måste binda rätt mkt pengar i en sådan.
Highlander? Känns rätt rugged och redo men endast import?
Äldre fin e63 som @Aurum, borde väl gå att stöka in en bakåtvänd barnstol?
GS430?
Never ending story för mig...
Tänkte på en parameter till. Fortkörningsböter… Har i min ungdom varit så dum att jag varit nära att förlora körkortet många ggr. Igår långresa och hamnade på en bred jättefin väg nästan helt utan trafik. Maxhastighet 80. Ser längre fram en bil med varningsblinker på. När jag närmar mig ser jag en polis som skjuter laser. Vinkade och passerade i 79 km/timme. Går bara i en tråkbil som en Auris från 2015. Knappast så mycket värdeminsnkning heller. Hyggligt tyst och bekväm samt med Toyotas kvalitetsgaranti i 20k mil eller upp till 10 år. Jag är safe 4,5 år till eller 12500 mil men det lär inte bli nåt fel på den här ändå. Bra säkerhet och stort bagage. Behöver dock varvas för att få fart vid högst eventuella omkörningar. Min är manuell på 131 hk och inte hybrid. Snittat 0,64 liter per mil.Hej Bullen,
Jag vill ha en bil, där värdeminskningen är nära färdig. Jag kör inte mycket, snittar nog Max en 600 mil om året så förbrukning spelar ingen roll. De 3 senaste åren har jag rullat;
*325ix e91 -07 (Älskade motorn meeen det var non-stop strul med VANOS, vattenpump och var det inte topplockspackningen så var det ventilkåpspackningen osv, var ändå ett välservat exemplar med 1 ägare)
*Polo GTI -18 (Trevlig och rolig i Stockholmstrafiken)
*Forester XT -06 (Älskade att köra den, 34k mil och den bara rullade fastän den skramlade och väsnades som innihelvette, tycker kanske ensamt att den är snygg!)
*420d -18 (Den var väl snygg men absolut inget annat)
Jag vill ha en bil att behålla. När jag ser på min egen historik så har jag kommit underfund med att jag mest av allt avskyr är just värdeminskningen och alltför avancerade bilar som jag inte kan/vågar youtube-mecka. Bilar där ett dörruppslag känns lite för mkt i hjärtat.
Jag har en liten flicka så jag vågar inte riktigt gå mot 80-90 tals bilar mtp krocksäkerhet, kanske naivt? Vet inte hur Forrestern står sig mot en gammal E klass, egentligen?
Jaguar XJ x350 - skulle jag verkligen vilja ha, men jag har parkering på gatan och det känns inte riktigt rätt att låta en XJ stå på gatan en stockholmsvinter.
FJ Cruiser - Finns det några nackdelar mer än att det verkar väldigt svårt att få fatt i ett exemplar med klockren historik plus att måste binda rätt mkt pengar i en sådan.
Highlander? Känns rätt rugged och redo men endast import?
Äldre fin e63 som @Aurum, borde väl gå att stöka in en bakåtvänd barnstol?
GS430?
Never ending story för mig...
Öglorna finns att köpa hos vag eller eftermarknad. Lossa sista bulten på säters skena, i med öglan och dit med bulten igen. Passar både fram / baksäte. Obs bulten kräver 12 punktshylsa, finns på biltema.Tack för tips! Snygga fälgar.
Är säkerheten lika hög som original?
Insåg dock just att det är lite strul med montering av barnstolar då de ej har isofix, och bilen ej har har vanliga öglor i skenorna (eftersom den har isofix). Verkar gå att lösa och ska testa imorgon bitti, men man kan nog konstatera att jag lagt fokus på lite fel ställe såhär inledningsvis. Bra att veta att jag kan få med familjen innan jag köper fälgar och folierar lister
Tack! Mkt uppskattat! Jag löste det med "förlängningsremmar" som kom med stolen för montering i bilar som inte har öglor. Dock följde även två öglor med. Ska kolla på det du säger om att lossa bulten.Öglorna finns att köpa hos vag eller eftermarknad. Lossa sista bulten på säters skena, i med öglan och dit med bulten igen. Passar både fram / baksäte. Obs bulten kräver 12 punktshylsa, finns på biltema.
Fick precis öglor monterade i min skoda. Stod VW på förpackningen vill jag minnas.. Underlättar montaget helt klart om du inte kan pilla banden under skenorna.Tack! Mkt uppskattat! Jag löste det med "förlängningsremmar" som kom med stolen för montering i bilar som inte har öglor. Dock följde även två öglor med. Ska kolla på det du säger om att lossa bulten.
Ska åka till audi. Behöver ändå lite grejer...
Äntligen!Fixat. Varsågoda, ingen orsak.
har du stolen i bottenläget ?Kan passa på att fråga en annan fråga. Barnstolen fram skymmer typ halva sidospegeln. Finns snyggare lösning än att köpa en "husvagnsspegel"...?
Stolen kan ej monteras "bättre" för bättre sikt.
Japp!har du stolen i bottenläget ?
Photoshop klarar det mesta men svårt att "photoshoppa" något man knappt ser, som balkongen till upp till höger. Går att lösa med en 3D rendering men känns lite magstarkt Så i detta fall tror jag orginal bilden är det bästa. Drömbil!
Men här kommer en snabb, förenklad, version utan balkong.
//Martin
Ventilationsrutor hjälper inte vid trettio?Det var svettigt idag
Junior åkte med för första gången.
Inte supermycket, men överraskande mycket vid 50+ iafVentilationsrutor hjälper inte vid trettio?
Stort tack för din review!Jag var och klämde på och provkörde nya Mercedes C-klass som har premiär i helgen.
Sammanfattning: nästan sju centimeter längre än föregångaren och nytt infotainmentsystem.
18 tum fälgar som standard och det satt 19 tum på den jag körde. Bilen kändes lyxig och riktigt nice. Mycket finesser såsom skyltigenkänning, lane assist m.m.
Åkkomfort som i mitt tycke andades premium. Den nioväxlade automaten växlade sömlöst och mildhybridens 200 hästar kändes precis lagom. Dock höll jag mig inom lagliga hastigheter på motorvägen, då polisen har hastighetsvecka och jag såg en civilbil i närheten av bilfirman när jag anlände..
Och alla motoralternativ till nya C-klass är mildhybrid eller laddhybrid.
Kombiversionen beräknas komma om en månad.
Om jag ska klaga på något efter det lilla testet, så skulle det vara på att stolarna kunde vara lite mer sportiga och ha lite mer sidostöd. Jag frågade säljaren om sportpaket med sportigare stolar. Tydligen var det sportpaket på bilen jag provade..
Likaså Tycker jag att ratten kunde vara lite mer skinnbeklädd för bättre grepp.
Men en trevlig bil som jag skulle kunna tänka mig som min nästa.
Jag var och klämde på och provkörde nya Mercedes C-klass som har premiär i helgen.
Sammanfattning: nästan sju centimeter längre än föregångaren och nytt infotainmentsystem.
18 tum fälgar som standard och det satt 19 tum på den jag körde. Bilen kändes lyxig och riktigt nice. Mycket finesser såsom skyltigenkänning, lane assist m.m.
Åkkomfort som i mitt tycke andades premium. Den nioväxlade automaten växlade sömlöst och mildhybridens 200 hästar kändes precis lagom. Dock höll jag mig inom lagliga hastigheter på motorvägen, då polisen har hastighetsvecka och jag såg en civilbil i närheten av bilfirman när jag anlände..
Och alla motoralternativ till nya C-klass är mildhybrid eller laddhybrid.
Kombiversionen beräknas komma om en månad.
Om jag ska klaga på något efter det lilla testet, så skulle det vara på att stolarna kunde vara lite mer sportiga och ha lite mer sidostöd. Jag frågade säljaren om sportpaket med sportigare stolar. Tydligen var det sportpaket på bilen jag provade..
Likaså Tycker jag att ratten kunde vara lite mer skinnbeklädd för bättre grepp.
Men en trevlig bil som jag skulle kunna tänka mig som min nästa.