800k för en VW van?!Den kostar som två Skoda-suvar så det är inte så konstigt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
800k för en VW van?!Den kostar som två Skoda-suvar så det är inte så konstigt
Japp. En kollega med jätte-familj går i tankarna att köpa en sådan och jag blev lika chockad som du när vi började prata priser, trodde på riktigt att han skämtade först.800k för en VW van?!
280 och 350 har balanaxelproblem vissa serienummer. Googla och kolla att den du tittar på inte omfattas.GLK från runt 09-12 - Någon motor att hålla sig borta ifrån? 350 haft en del problem?
Tack
Den ultimata "Stealth wealth"-bilenJapp. En kollega med jätte-familj går i tankarna att köpa en sådan och jag blev lika chockad som du när vi började prata priser, trodde på riktigt att han skämtade först.
Tack kompis ska kolla runt på den biten, 350 känns ju roligast, gissar att de billiga "lågmilade" på blocket har "fel" serienr.280 och 350 har balanaxelproblem vissa serienummer. Googla och kolla att den du tittar på inte omfattas.
220cdi skottsäker men rätt trist om du letar säkert alternativ.
Det är tidiga varianter av den motorn som är drabbad, TROR de flesta GLK är byggda senare. (Har inte tid att kolla exakt nu)Tack kompis ska kolla runt på den biten, 350 känns ju roligast, gissar att de billiga "lågmilade" på blocket har "fel" serienr.
220cdi skulle jag ruttna på illa kvickt, klarade bara 2 månader med 420d.
Haha, verkligen!Den ultimata "Stealth wealth"-bilen
Haha, tack men nej tack.Japp. En kollega med jätte-familj går i tankarna att köpa en sådan och jag blev lika chockad som du när vi började prata priser, trodde på riktigt att han skämtade först.
Som en Tudor BB41. Som hittat!Haha, verkligen!
Hur mycket kostar tvåton-lacken?
Den som säger att Yeti är en SUV bör omedelbart lämna tillbaka sitt körkortEn kollega samt i tester refereras Skoda Yeti som en SUV. Ser precis ut som en VW Caddy!
En kollega samt i tester refereras Skoda Yeti som en SUV. Ser precis ut som en VW Caddy!
Wow, ja gärna, den i mitten tar jag! Om inte den, så funkar det med den till vänster eller höger också .M3 någon?
@LongConGLK från runt 09-12 - Någon motor att hålla sig borta ifrån? 350 haft en del problem?
Tack
Tack kompis ska kolla runt på den biten, 350 känns ju roligast, gissar att de billiga "lågmilade" på blocket har "fel" serienr.
220cdi skulle jag ruttna på illa kvickt, klarade bara 2 månader med 420d.
Köp! En fin E46a med känd historia är ju kanon! Du behåller väl även din fina 320? Är ju nästan entusiastbilÄr lite nyfiken på vad ni tycker. Här är farsgubbens E46 325i och min 320i. Lika vad gäller mycket: ca 15-16000 mil. En ägare innan de hamnade i familjen. Mycket välunderhållna båda två. Min har mer utrustning, 325an är ganska snålt utrustad (inte ens PDC), men den känns otroligt fräsch och tight.
Är jag dum om jag inte köper 325an om något år eller två när den får lämna? Den är ju verkligen som en 5-serie jmf med min - ett stort steg framåt i allt…men det känns lite mer speciellt att hoppa in i E36an. Kanske är en nobrainer för många men för mig är det fasen inte helt lätt att välja.
Hade varit kul att kunna ha båda men det blir nog besvärligt tyvärr. Svårt att bara välja en…Köp! En fin E46a med känd historia är ju kanon! Du behåller väl även din fina 320? Är ju nästan entusiastbil
Hör av dig om du ska sälja e36 an senHade varit kul att kunna ha båda men det blir nog besvärligt tyvärr. Svårt att bara välja en…
Ja, helst skulle du ju behålla båda. E46 är säkert ett bättre bil förstås som bruksbil betraktat. Din E36 skulle jag dock helt klart välja om jag skulle välja en bil för lite sommaråkning - de börjar bli ganska ovanliga och väl värd att spara i det fina skickat och utförandet.Är lite nyfiken på vad ni tycker. Här är farsgubbens E46 325i och min 320i. Lika vad gäller mycket: ca 15-16000 mil. En ägare innan de hamnade i familjen. Mycket välunderhållna båda två. Min har mer utrustning, 325an är ganska snålt utrustad (inte ens PDC), men den känns otroligt fräsch och tight.
Är jag dum om jag inte byter till 325an om något år eller två när den får lämna? Den är ju verkligen som en 5-serie jmf med min - ett stort steg framåt i allt…men det känns lite mer speciellt att hoppa in i E36an. Kanske är en nobrainer för många men för mig är det fasen inte helt lätt att välja.
Har inte 325:an den raka sexan? En ljuvligt bra och pålitlig motor om den är välskött men jag skulle nog som andra sagt försökt behålla båda. Lägg 320i i träda några år så kommer du nog att vara tacksam över att du fortfarande äger den.Är lite nyfiken på vad ni tycker. Här är farsgubbens E46 325i och min 320i. Lika vad gäller mycket: ca 15-16000 mil. En ägare innan de hamnade i familjen. Mycket välunderhållna båda två. Min har mer utrustning, 325an är ganska snålt utrustad (inte ens PDC), men den känns otroligt fräsch och tight.
Är jag dum om jag inte byter till 325an om något år eller två när den får lämna? Den är ju verkligen som en 5-serie jmf med min - ett stort steg framåt i allt…men det känns lite mer speciellt att hoppa in i E36an. Kanske är en nobrainer för många men för mig är det fasen inte helt lätt att välja.
Ok noterat!Hör av dig om du ska sälja e36 an sen
Ja, helst skulle du ju behålla båda. E46 är säkert ett bättre bil förstås som bruksbil betraktat. Din E36 skulle jag dock helt klart välja om jag skulle välja en bil för lite sommaråkning - de börjar bli ganska ovanliga och väl värd att spara i det fina skickat och utförandet.
Jo precis på 2,5 liter, men sitter en sexa även i 320n (den minsta, som var på 2 liter). Ja vore kul att kunna behålla båda men dessvärre tror jag inte att det är genomförbart - men får se hur förutsättningarna ser ut när det blir dagsHar inte 325:an den raka sexan? En ljuvligt bra och pålitlig motor om den är välskött men jag skulle nog som andra sagt försökt behålla båda. Lägg 320i i träda några år så kommer du nog att vara tacksam över att du fortfarande äger den.
Skulle göra sig bra i garaget brevid min 944.Ok noterat!
Jo precis på 2,5 liter, men sitter en sexa även i 320n (den minsta, som var på 2 liter). Ja vore kul att kunna behålla båda men dessvärre tror jag inte att det är genomförbart - men får se hur förutsättningarna ser ut när det blir dags
Det är en äkta. Här kommer listan på resten av bilarna som han äger. Plus den i mitten.Wow, ja gärna, den i mitten tar jag! Om inte den, så funkar det med den till vänster eller höger också .
Är den i mitten en äkta SE el. en stylad vanlig M3.a?
Ruskigt fin!Ny bil i garaget, nu var tanken att det skulle bli något som var roligt att köra, Porsche Boxster? Miata? 8?
Det blev tvärtom, förvisso V8 men knappast körglädje i traditionell bemärkelse, men jag föll för designen och känslan av att åka runt som en fastighetsklippare från 1990.
Egentligen skulle det väl passa bättre med en Daydate i gult guld men en 80-tals Datejust i TT passar väl också rätt så bra?
Fan så bra!!! Jisses vad jag också vill ha en W126.Ny bil i garaget, nu var tanken att det skulle bli något som var roligt att köra, Porsche Boxster? Miata? 8?
Det blev tvärtom, förvisso V8 men knappast körglädje i traditionell bemärkelse, men jag föll för designen och känslan av att åka runt som en fastighetsklippare från 1990.
Egentligen skulle det väl passa bättre med en Daydate i gult guld men en 80-tals Datejust i TT passar väl också rätt så bra?