• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

M3 någon?😄
8708F2B8-3EE3-4E98-BCD1-CDA9E5C16E48.jpeg
 
280 och 350 har balanaxelproblem vissa serienummer. Googla och kolla att den du tittar på inte omfattas.

220cdi skottsäker men rätt trist om du letar säkert alternativ.
Tack kompis ska kolla runt på den biten, 350 känns ju roligast, gissar att de billiga "lågmilade" på blocket har "fel" serienr.
220cdi skulle jag ruttna på illa kvickt, klarade bara 2 månader med 420d. 🙃
 
Tack kompis ska kolla runt på den biten, 350 känns ju roligast, gissar att de billiga "lågmilade" på blocket har "fel" serienr.
220cdi skulle jag ruttna på illa kvickt, klarade bara 2 månader med 420d. 🙃
Det är tidiga varianter av den motorn som är drabbad, TROR de flesta GLK är byggda senare. (Har inte tid att kolla exakt nu)

I övrigt är GLK en bra bil som är befriad mestadels från Mercedes dåliga rostskydd vid den tiden.
 
Tack kompis ska kolla runt på den biten, 350 känns ju roligast, gissar att de billiga "lågmilade" på blocket har "fel" serienr.
220cdi skulle jag ruttna på illa kvickt, klarade bara 2 månader med 420d. 🙃

Jag är toknöjd med min 220 cdi -11, 9K + mil nu. Är verkligen ingen räser men sjukt bra bil och ändå rätt ok tryck för omkörningar. Tycker den är riktigt rolig att köra på små grusvägar i skogen vilket jag gör varje arbetsdag.
Screenshot_20210219-223420_Samsung Internet.jpg
 
Är lite nyfiken på vad ni tycker. Här är farsgubbens E46 325i och min 320i. Lika vad gäller mycket: ca 15-16000 mil. En ägare innan de hamnade i familjen. Mycket välunderhållna båda två. Min har mer utrustning, 325an är ganska snålt utrustad (inte ens PDC), men den känns otroligt fräsch och tight.
Är jag dum om jag inte byter till 325an om något år eller två när den får lämna? Den är ju verkligen som en 5-serie jmf med min - ett stort steg framåt i allt…men det känns lite mer speciellt att hoppa in i E36an. Kanske är en nobrainer för många men för mig är det fasen inte helt lätt att välja.
143B4B7A-6B18-42B1-8C98-136B19EADB56.jpeg
 
Senast ändrad:
Är lite nyfiken på vad ni tycker. Här är farsgubbens E46 325i och min 320i. Lika vad gäller mycket: ca 15-16000 mil. En ägare innan de hamnade i familjen. Mycket välunderhållna båda två. Min har mer utrustning, 325an är ganska snålt utrustad (inte ens PDC), men den känns otroligt fräsch och tight.
Är jag dum om jag inte köper 325an om något år eller två när den får lämna? Den är ju verkligen som en 5-serie jmf med min - ett stort steg framåt i allt…men det känns lite mer speciellt att hoppa in i E36an. Kanske är en nobrainer för många men för mig är det fasen inte helt lätt att välja.
143B4B7A-6B18-42B1-8C98-136B19EADB56.jpeg
Köp! En fin E46a med känd historia är ju kanon! Du behåller väl även din fina 320? Är ju nästan entusiastbil
 
Är lite nyfiken på vad ni tycker. Här är farsgubbens E46 325i och min 320i. Lika vad gäller mycket: ca 15-16000 mil. En ägare innan de hamnade i familjen. Mycket välunderhållna båda två. Min har mer utrustning, 325an är ganska snålt utrustad (inte ens PDC), men den känns otroligt fräsch och tight.
Är jag dum om jag inte byter till 325an om något år eller två när den får lämna? Den är ju verkligen som en 5-serie jmf med min - ett stort steg framåt i allt…men det känns lite mer speciellt att hoppa in i E36an. Kanske är en nobrainer för många men för mig är det fasen inte helt lätt att välja.
143B4B7A-6B18-42B1-8C98-136B19EADB56.jpeg
Ja, helst skulle du ju behålla båda. E46 är säkert ett bättre bil förstås som bruksbil betraktat. Din E36 skulle jag dock helt klart välja om jag skulle välja en bil för lite sommaråkning - de börjar bli ganska ovanliga och väl värd att spara i det fina skickat och utförandet.
 
Är lite nyfiken på vad ni tycker. Här är farsgubbens E46 325i och min 320i. Lika vad gäller mycket: ca 15-16000 mil. En ägare innan de hamnade i familjen. Mycket välunderhållna båda två. Min har mer utrustning, 325an är ganska snålt utrustad (inte ens PDC), men den känns otroligt fräsch och tight.
Är jag dum om jag inte byter till 325an om något år eller två när den får lämna? Den är ju verkligen som en 5-serie jmf med min - ett stort steg framåt i allt…men det känns lite mer speciellt att hoppa in i E36an. Kanske är en nobrainer för många men för mig är det fasen inte helt lätt att välja.
143B4B7A-6B18-42B1-8C98-136B19EADB56.jpeg
Har inte 325:an den raka sexan? En ljuvligt bra och pålitlig motor om den är välskött men jag skulle nog som andra sagt försökt behålla båda. Lägg 320i i träda några år så kommer du nog att vara tacksam över att du fortfarande äger den.
 
Hör av dig om du ska sälja e36 an sen
Ok noterat!

Ja, helst skulle du ju behålla båda. E46 är säkert ett bättre bil förstås som bruksbil betraktat. Din E36 skulle jag dock helt klart välja om jag skulle välja en bil för lite sommaråkning - de börjar bli ganska ovanliga och väl värd att spara i det fina skickat och utförandet.
Har inte 325:an den raka sexan? En ljuvligt bra och pålitlig motor om den är välskött men jag skulle nog som andra sagt försökt behålla båda. Lägg 320i i träda några år så kommer du nog att vara tacksam över att du fortfarande äger den.
Jo precis på 2,5 liter, men sitter en sexa även i 320n (den minsta, som var på 2 liter). Ja vore kul att kunna behålla båda men dessvärre tror jag inte att det är genomförbart - men får se hur förutsättningarna ser ut när det blir dags
 
Ny bil i garaget, nu var tanken att det skulle bli något som var roligt att köra, Porsche Boxster? Miata? 8?

Det blev tvärtom, förvisso V8 men knappast körglädje i traditionell bemärkelse, men jag föll för designen och känslan av att åka runt som en fastighetsklippare från 1990.

Egentligen skulle det väl passa bättre med en Daydate i gult guld men en 80-tals Datejust i TT passar väl också rätt så bra?

C76D551F-FD8C-4FAA-8EF5-C39BFDF5AC30.jpeg
9DAD1C36-F3D9-4DF8-9FEB-29F237C75F38.jpeg
C09561B7-9A79-41BA-AB88-F3D327E9CE25.jpeg
CABE47E9-AC09-4DE4-BBAD-A5C813968B11.jpeg
51180152-D22B-43C5-A57E-9C622AC03F23.jpeg
010981E8-5E3C-40CA-B255-63B1D67001A2.jpeg
 
Senast ändrad:
Ny bil i garaget, nu var tanken att det skulle bli något som var roligt att köra, Porsche Boxster? Miata? 8?

Det blev tvärtom, förvisso V8 men knappast körglädje i traditionell bemärkelse, men jag föll för designen och känslan av att åka runt som en fastighetsklippare från 1990.

Egentligen skulle det väl passa bättre med en Daydate i gult guld men en 80-tals Datejust i TT passar väl också rätt så bra?

C76D551F-FD8C-4FAA-8EF5-C39BFDF5AC30.jpeg
9DAD1C36-F3D9-4DF8-9FEB-29F237C75F38.jpeg
C09561B7-9A79-41BA-AB88-F3D327E9CE25.jpeg
CABE47E9-AC09-4DE4-BBAD-A5C813968B11.jpeg
51180152-D22B-43C5-A57E-9C622AC03F23.jpeg
010981E8-5E3C-40CA-B255-63B1D67001A2.jpeg
Ruskigt fin!
Berätta lite mer
 
Ny bil i garaget, nu var tanken att det skulle bli något som var roligt att köra, Porsche Boxster? Miata? 8?

Det blev tvärtom, förvisso V8 men knappast körglädje i traditionell bemärkelse, men jag föll för designen och känslan av att åka runt som en fastighetsklippare från 1990.

Egentligen skulle det väl passa bättre med en Daydate i gult guld men en 80-tals Datejust i TT passar väl också rätt så bra?

C76D551F-FD8C-4FAA-8EF5-C39BFDF5AC30.jpeg
9DAD1C36-F3D9-4DF8-9FEB-29F237C75F38.jpeg
C09561B7-9A79-41BA-AB88-F3D327E9CE25.jpeg
CABE47E9-AC09-4DE4-BBAD-A5C813968B11.jpeg
51180152-D22B-43C5-A57E-9C622AC03F23.jpeg
010981E8-5E3C-40CA-B255-63B1D67001A2.jpeg
Fan så bra!!! Jisses vad jag också vill ha en W126.
 
Tillbaka
Topp