Härligt att se en 2cv här! Vad är det för årsmodell och spec på din?Sista svängen för säsongen.
Eftersom jag aldrig kommer ut på bankörningar mer så har jag siktet inställt på en senare 2cv istället för en sportbil.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härligt att se en 2cv här! Vad är det för årsmodell och spec på din?Sista svängen för säsongen.
Fick äran idag att bränna runt med denna busen. Ni F1/STCC/racing tokar lär nog förstå vilken kärra det gäller
Haha snyggt!
Den är från 1980 och en 2CV 6AZ.Härligt att se en 2cv här! Vad är det för årsmodell och spec på din?
Eftersom jag aldrig kommer ut på bankörningar mer så har jag siktet inställt på en senare 2cv istället för en sportbil.
dra åt.....
dra åt.....
Dom är riktigt trevliga! Otroliga att ta sig fram i skogen. Är det en Front Runner plattform på taket?Tidigare bilar har varit sportbilar, senast en Fokus RS Mk3 med ca 400 hästar. Men nu tuffar jag runt i den här, har inte ångrat mig en sekund!
Ja den är otroligt kapabel och fantastiskt kul att köra, framförallt i terräng såklart men även förvånansvärt engagerande på små landsvägar.Dom är riktigt trevliga! Otroliga att ta sig fram i skogen. Är det en Front Runner plattform på taket?
Trist om dom inte klarar av den svenska vintern med tanke på att dom tillhör premiumsegmentet.Ja den är otroligt kapabel och fantastiskt kul att köra, framförallt i terräng såklart men även förvånansvärt engagerande på små landsvägar.
Stämmer, Front Runner takräcke och stege. Har fungerat riktigt bra, är dock inte nöjd med hur det klarade svensk vinter. Hade korrosion på en del delar redan efter en vinter som byttes med deras livstids garanti.
Håller med, dom är ju inte billiga direkt.Trist om dom inte klarar av den svenska vintern med tanke på att dom tillhör premiumsegmentet.
Har tittat på en liknade lösning till min Grand Vitara. Gillar verkligen att dom är slimmade och att det finns så mycket lull-lull till dem.
dra åt.....
Var kan man läsa hela konversationen någonstans?
Rent generellt har dagens bilar blivit väldigt dyra att reparera oavsett vad det sitter för märke på huven. Läste nyligen en kort lista vad det kostar att byta LED belysning på moderna bilar där man förr i världen kunde byta ut en reflektor och lyktglas separat för en liten peng. Det blir nog många inlösta bilar om sådär 10- 15 år om inte man hittar billigare reservdelar.
Man reparerar inte längre saker utan byter ut dem. Med tiden kommer det säkert ett växa fram ett behov av att reparera t ex växellådor till äldre bilar. Finns säkert redan idag verkstäder som man kan vända sig till som renoverar växellådan. Det finns bara ett par tillverkare av växellådor som biltillverkarna använder sig av. I Porsches fall är det ZF.
Äger man en äldre bil får man vara mer omkring sig och ta reda på saker. Säger tillverkaren att något inte är tänkt att servas och repareras behöver det inte nödvändigtvis vara sant.
Superfin! Varit så sugen på en men utrymmet sätter stopp. Ryktades förut att en 4-dörrars var på G... Hade varit guld.Tidigare bilar har varit sportbilar, senast en Fokus RS Mk3 med ca 400 hästar. Men nu tuffar jag runt i den här, har inte ångrat mig en sekund!
Den är förvånansvärt rymlig, men ingen familjebil direkt.Superfin! Varit så sugen på en men utrymmet sätter stopp. Ryktades förut att en 4-dörrars var på G... Hade varit guld.
Jag håller fullständigt med.Var kan man läsa hela konversationen någonstans?
Rent generellt har dagens bilar blivit väldigt dyra att reparera oavsett vad det sitter för märke på huven. Läste nyligen en kort lista vad det kostar att byta LED belysning på moderna bilar där man förr i världen kunde byta ut en reflektor och lyktglas separat för en liten peng. Det blir nog många inlösta bilar om sådär 10- 15 år om inte man hittar billigare reservdelar.
Man reparerar inte längre saker utan byter ut dem. Med tiden kommer det säkert ett växa fram ett behov av att reparera t ex växellådor till äldre bilar. Finns säkert redan idag verkstäder som man kan vända sig till som renoverar växellådan. Det finns bara ett par tillverkare av växellådor som biltillverkarna använder sig av. I Porsches fall är det ZF.
Äger man en äldre bil får man vara mer omkring sig och ta reda på saker. Säger tillverkaren att något inte är tänkt att servas och repareras behöver det inte nödvändigtvis vara sant.
Valfri bil och denna anpassningen känns klockren annars:Är det någon som provuttit många bilar (och kanske har dålig rygg?) som kan hjälpa svärfar?
Han behöver en ny bil, men sittställningen och insteget ställer till det. Han har risig rygg och ljumskbråck, vilket gör att han behöver sitta rak iryggen och rak i ”sitsen” som en religiös pinnstol.
Det brukar ju gå att ställa in, men även insteget är ett bekymmer. Minsta skålning på sätet så blir det fel.
Han kuskar nu runt i sin gamal Honda CRV, för den kan han sitta i. Han köpte en nu Subaru Forrester förra året, men den har inte rullat många mil.
Provade min E-Tron igår, men trots icke-sportstolar så funkade inte insteget.
Finns det någon som har tips? SUV, helplatt säte, i övrigt ganska fritt.
Volvo xc60 värd att provsitta. Eller BMW X3 med standardstolarna.Finns det någon som har tips? SUV, helplatt säte, i övrigt ganska fritt.
Är det någon som provuttit många bilar (och kanske har dålig rygg?) som kan hjälpa svärfar?
Han behöver en ny bil, men sittställningen och insteget ställer till det. Han har risig rygg och ljumskbråck, vilket gör att han behöver sitta rak iryggen och rak i ”sitsen” som en religiös pinnstol.
Det brukar ju gå att ställa in, men även insteget är ett bekymmer. Minsta skålning på sätet så blir det fel.
Han kuskar nu runt i sin gamal Honda CRV, för den kan han sitta i. Han köpte en nu Subaru Forrester förra året, men den har inte rullat många mil.
Provade min E-Tron igår, men trots icke-sportstolar så funkade inte insteget.
Finns det någon som har tips? SUV, helplatt säte, i övrigt ganska fritt.