HebbeM3
Basic
Den där är man ju sugen på med åttan i!Fortfarande löjligt nöjd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där är man ju sugen på med åttan i!Fortfarande löjligt nöjd.
Den där är man ju sugen på med åttan i!
Ja och den är galet läcker. Vet du när den finns i Sverige för provkörning?ja det ska bli spännande att testa.
Ska komma V8 inom kort för provkörning
Blev en sväng runt Mantorp igår. Putsade personbästa till 1.37 blankt. Om jag får skylla på något så känns gatdäcken ganska begränsande, och såklart effekten på långa rakan. Siktar på Cup2-or i vår, och ev en motoroptimering, ska bli kul att se vad skillnaden blir.
Fick lite coola action-pics i alla fall
Ser elegant och ståtlig ut. Måste vara en trevlig bil att köra
Här är en bild tagen på vårt andra hem (känns det som).
Det är en grafitgrå Mercedes CLS450, 4matic, edition 1.
Rak 6a, mildhybrid med 367 bensinhästar och 22 elhästar.
Eftersom det är en edition 1 så har den typ allt kul man kan tänka sig i utrustningsväg. Massage, head-up, ventilerade säten, Burmester högtalare, nån slags doftsystem via fläktarna, 360-kameror, appstyrd parkeringsvärmare, trevlig interiörbelysning i olika färger (nån utökad variant tror jag, det lyser på fler ställen än på en 2021 e-klass jag lånade) osv osv.
Baggageutrymmet är imponerande, djupt som fan. Har för mig att min förra C-klass kombi svalde 490 liter, denna tror jag tar 480 liter om jag minns rätt.
Blev en sväng runt Mantorp igår. Putsade personbästa till 1.37 blankt. Om jag får skylla på något så känns gatdäcken ganska begränsande, och såklart effekten på långa rakan. Siktar på Cup2-or i vår, och ev en motoroptimering, ska bli kul att se vad skillnaden blir.
Fick lite coola action-pics i alla fall
Intressant att se däckets kontaktyta med marken i en sväng. Körde fjädringen relativt mjukt igår pga regnrisk så kränger kanske liiite mycket? Annars bra tryck på ytterdäcket med kontakt på hela ytan
Riktigt snygg modell
Här är en bild tagen på vårt andra hem (känns det som).
Det är en grafitgrå Mercedes CLS450, 4matic, edition 1.
Rak 6a, mildhybrid med 367 bensinhästar och 22 elhästar.
Eftersom det är en edition 1 så har den typ allt kul man kan tänka sig i utrustningsväg. Massage, head-up, ventilerade säten, Burmester högtalare, nån slags doftsystem via fläktarna, 360-kameror, appstyrd parkeringsvärmare, luftfjädring, trevlig interiörbelysning i olika färger (nån utökad variant tror jag, det lyser på fler ställen än på en 2021 e-klass jag lånade) osv osv.
Baggageutrymmet är imponerande, djupt som fan. Har för mig att min förra C-klass kombi svalde 490 liter, denna tror jag tar 480 liter om jag minns rätt.
Tror du har helt rätt. Uppgraderade inte krängningshämmare. Cambern gör verkligen enorm skillnad och däcken ser ut att vara jämnt och fint slitna efter banan. Förutom att de smälter av värmen, som sagt r-däck är det dags för.Antar att du inte moddade krängarna? Skulle kunna tänka mig att lite styvare krängare möjligen reder ut det där.
Tveksamt om mer kontakt på innerhjulet skulle bidra till så mycket fäste ändå tänker jag? Mer camber ger ju också den där effekten - ser ju dock kalas ut med camber på yttern, där det gör nytta.
Hur känns den i balansen med nya chassiet? Gjort skillnad på understyrningen?
Tror du har helt rätt. Uppgraderade inte krängningshämmare. Cambern gör verkligen enorm skillnad och däcken ser ut att vara jämnt och fint slitna efter banan. Förutom att de smälter av värmen, som sagt r-däck är det dags för.
Chassit känns fantastiskt. Lite understyrning kvar men det känns ”lagom”. Den överstyr betydligt lättare nu, särskilt på blöt bana, och då sticker baken snabbt. Mer elakt än så här hade nog mest blivit svettigt
Mycket möjligt! Har dessutom lite mer camber bak än fram som såklart gör den mer understyrd.Kan ju också vara anledningen till att Öhlins (för det var väl det som monterades?) inte uppgraderar krängaren bak - att styva upp den ger ju mer överstyrningstendenser och som du säger, en mittmotorbil ställd helt neutralt eller med bias på överstyrning är svettigt för en average ’gentlemandriver’. Har själv stått i fel färdriktning utan att fattat vad som egentligen hänt.
Kul att bitarna funkar och tack för rapport!
Mycket möjligt! Har dessutom lite mer camber bak än fram som såklart gör den mer understyrd.
Var i början av september på steg 2 av 3 i Porsches förarutbildning, och förutom att nöta sektioner på banan tränade vi på kontrollerad överstyrning på vått och torrt underlag. Det krävs verkligen fantomenreflexer för att inte göra en piruett med mittmotor-konfigurationen. Väldigt givande och "humbling" övning.
Klart bilen ska ha en kylarprydnad!En liten utvikning åt det bilhistoriska... i senaste PP, bla. en artikel om mkt. exklusiva ” kylarprydnader” ja, det kallades så för.. På omslaget en vacker slända som fanns på en utsökt vacker fransk Minerva.
Jahaha....nar far vi se en svart panter pa huven i sann PK anda Har har MACK insett att det nog ar bast att ha en svart hund ocksa....Klart bilen ska ha en kylarprydnad!
Vi båda vet ju att det är enkelt avhjälpt. Klicka hem den där GT4an och anmäl dig till Porsche Track Experience nu!Kul! Skulle verkligen vilja gå någon förarutbildning med rätt-/fart-fokus också!
Skulle också vara skoj att få prova olika hjul- och chassie-inställningar ’back to back’, inbillar mig tex att mer neutral toe gör mittmotorbil mer rotationsbenägen trots att den är ställd för understyrning - men för mig har det gått veckor eller månader mellan att man fått testa på riktigt så är ju svårt att veta om det enbart är inbillning…
Jag har haft en S3 2016. Helt klart en rolig bil. Störde mig lite på S-läget och hur den växlade ibland men det kanske är så med alla DSG. Hade hellre sparat lite mer och siktat på en RS3 istället om jag kunde gått tillbaka i tiden.Någon som har/haft Audi S3 från 2016 och framåt? Tar gärna lite inputs då vi mest troligt kommer behöva två bilar efter nyår och jag vill gärna ha något lite roligare än en 2.0tdi.
Say what....Börjar bli dags att ställa undan sommarbilen, lite för kallt att åka nercabbat.
Say what....
kör oktober utDu kör nercabbat hela året eller?
Så hardcore är inte jag .