• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Pippis pappa

Rolex
2-Faktor
Daily driver - toyota bj75

Vintage tool-car i trevligt beaterskick. Populär att modda och enkel att skruva med, i allt väsentligt oförändrad design sedan -85. Drivs av ett 3,4 liters ”million mile” inhouseverk. Har dock den egenheten att kamdriften är mekanisk vilket försvårar användandet av eftermarknadsremmar väsentligt.


Har i kraft av att vara medelklasstönt i småhusghetto givetvis även en V70 med takbox - kalasbil att åka långt i, även behändig att ha när man vill ta sig in i parkeringshus.
 
Senast ändrad:

Donkii

Boushh
2-Faktor
Tack.
Grunden i bilderna var rätt bra från start så det underlättade och sen var det ganska lagom med fukt i luften.. liiiite mer hade inte skadat, men jag har inte adderat något avseende dimma osv vilket man lätt hade kunnat tro

tz5wUBX.jpeg

x3ulTw9.jpeg
 

Tokka

Panerai
2-Faktor
Klockvänner!
Börjar bli dags att kolla på ny bil. Har haft en Nissan qashqai i 4 år och den börjar kännas ganska trött.
Tjejen har krav på suv, automat och that's it

Har en polare som snackar sig väldigt varm om MG och framförallt modellen EHS - någon som har den eller någon bilnörd som kan komma med lite tips inför köp.


Främst inne på privatleasing och då den erbjuds för 3000:- / månad så är väl det någon form av utgångsläge om ni hellre rekommenderar någon annat märke/modell.

Hit me!
Har ingen egen erfarenhet av modellen, men har åkt med några av dom Kinesiska modellerna men det är ju något år sedan pga Corona att och att man är lite strandad i Sverige.

Personligen skulle jag ställa mig lite tveksam till att lägga pengarna på en MG om än leasing.

Man bygger ju många bilar i Kina och man har ju förvisso en del erfarenhet från JV bolagen med VW och med GM. Förmodligen så lyfts ju byggkvaliten för varje modell, men se till att verkligen provköra och känn ordentligt på den innan du skriver på papper.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Söker bilar med bagagelucka i detta stuck. Vilka fler finns det? Ska vara "familjevänligt" läs skidresa utan takbox.

Några exempel på fler varianter?
284343E7-98A6-4D15-A8EC-51445BA05A4E.jpeg
EADD31A8-6E58-4599-8164-7733A4B0BF8E.jpeg
6C3E1828-0C2A-4CBF-ACFC-55524ADE6691.jpeg
 
hade varit en dröm men ALD bestämmer 🤣

Förstår. Det är så det kan vara för somliga.

Har har faktiskt följt mitt eget råd precis och köpt en. Får se om det var en dåres val. En Panamera GTS gen 1. Ville ha en V8 med karaktär, fyrhjulsdrift och långfärdsegenskaper för att åka till fjällen eller alperna vintertid där man kan få in skidorna utan att ha takbox om man inte är en hel familj i bilen. Tycker begagnade bilar generellt sett håller höga priser och ska jag betala runt 500´ så köper jag hellre något kul. Det kommer väl en dag när man får krypa till korset med el eller hybrid. Så länge kan man vara en miljövän och köra det som redan är producerat och hålla dessa i liv så länge som möjligt vilket är länge.
 

PANI

Cartier
Har ingen egen erfarenhet av modellen, men har åkt med några av dom Kinesiska modellerna men det är ju något år sedan pga Corona att och att man är lite strandad i Sverige.

Personligen skulle jag ställa mig lite tveksam till att lägga pengarna på en MG om än leasing.

Man bygger ju många bilar i Kina och man har ju förvisso en del erfarenhet från JV bolagen med VW och med GM. Förmodligen så lyfts ju byggkvaliten för varje modell, men se till att verkligen provköra och känn ordentligt på den innan du skriver på papper.
Tack för svaret!
Ska läsa på/provköra ordentligt så får vi se vad vi landar i :)
 

Johanw

Cartier
Dagens tillputsade förbrukningsrekord på B58:an. Lite låg medelhastighet men låg bakom en skördetröska i 2km på landet innan jag matade motorväg.

BFC27666-6A94-4B30-A7D3-4D5E3C471695.jpeg
 

sevdah

Omega
2-Faktor
Det här blir spännande att sladda till kontoret.
58DACF3B-2058-49B8-A037-FD4F80BE552A.jpeg
Ärlig fråga. Lär man sig leva med den bedrövliga fronten? Har väl ägt 7 BMW totalt tidigare, men BMW har ju blivit katastrof med designen. Kolla nya el suven. Både exteriört interiört är den ett stort misslyckande enligt personlig smak :)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Med risk för att detta kanske är ett dötrist ämne.
Måste säga att jag är imponerad över nya Civic:en. Den gamla såg ju helt enkelt förjävlig ut (egen åsikt så klart). Denna ser bättre ut. Ett steg i rätt riktning. Kanske förlorade lite karaktär men kommer säkerligen tilltala många fler.
Vad tycker ni?
2022-Honda-Civic-Prototype-51.jpg
2022_Honda_Civic_17.jpg
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Ärlig fråga. Lär man sig leva med den bedrövliga fronten? Har väl ägt 7 BMW totalt tidigare, men BMW har ju blivit katastrof med designen. Kolla nya el suven. Både exteriört interiört är den ett stort misslyckande enligt personlig smak :)

Nej, man får parkera tätt intill huset och tänka på hur man går in i den så man slipper se den 😢
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Ärlig fråga. Lär man sig leva med den bedrövliga fronten? Har väl ägt 7 BMW totalt tidigare, men BMW har ju blivit katastrof med designen. Kolla nya el suven. Både exteriört interiört är den ett stort misslyckande enligt personlig smak :)
Funkar bättre i verkligheten med den stora grillen. Ännu bättre i mörk färg, den smälter in bättre då.
tt steg i rätt riktning. Kanske förlorade lite karaktär men kommer säkerligen tilltala många fler.
Vad tycker ni?
Den ser väl helt ok ut absolut. De förra såg ut som rymdskepp vilket rimmade rätt illa med de klena motorer som sitter i nästan alla. Men Honda behöver i min mening få ordning på sina stolar (storlek och justeringsmån) samt ljudisolering för att det ska vara aktuellt.
 

sevdah

Omega
2-Faktor
Funkar bättre i verkligheten med den stora grillen. Ännu bättre i mörk färg, den smälter in bättre då.

Den ser väl helt ok ut absolut. De förra såg ut som rymdskepp vilket rimmade rätt illa med de klena motorer som sitter i nästan alla. Men Honda behöver i min mening få ordning på sina stolar (storlek och justeringsmån) samt ljudisolering för att det ska vara aktuellt.
Haha den måste vara så mörk att den smälter in och inte syns alltså. Säljarna på BMW får bli tydligare med att informera detta. Men helt ärligt, har ni sett nya BMW IX? Vad hände där?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Med risk för att detta kanske är ett dötrist ämne.
Måste säga att jag är imponerad över nya Civic:en. Den gamla såg ju helt enkelt förjävlig ut (egen åsikt så klart). Denna ser bättre ut. Ett steg i rätt riktning. Kanske förlorade lite karaktär men kommer säkerligen tilltala många fler.
Vad tycker ni?
2022-Honda-Civic-Prototype-51.jpg
2022_Honda_Civic_17.jpg
Nej tack. Ser väl ut som en generiskt bil anno 2021 som är så populärt! Skulle lika gärna kunna vara en BMW, Chrysler, Opel, Peugout eller något annat bilmärke som helt har övergett sin identitet!
 

MasterLink

Cartier
2-Faktor
Med risk för att detta kanske är ett dötrist ämne.
Måste säga att jag är imponerad över nya Civic:en. Den gamla såg ju helt enkelt förjävlig ut (egen åsikt så klart). Denna ser bättre ut. Ett steg i rätt riktning. Kanske förlorade lite karaktär men kommer säkerligen tilltala många fler.
Vad tycker ni?
2022-Honda-Civic-Prototype-51.jpg
2022_Honda_Civic_17.jpg

Jag har alltid gillat Honda, kört både Civic och CR-V, och jag tycker att denna ser helt okej ut men som nån skrev så påminner den om mycket annat, tycker att inredningen påminner mycket om nyare Mazda.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Nej tack. Ser väl ut som en generiskt bil anno 2021 som är så populärt! Skulle lika gärna kunna vara en BMW, Chrysler, Opel, Peugout eller något annat bilmärke som helt har övergett sin identitet!
Ja den ser ju generisk ut. Men för mig som fullkomligt hatade den förra känns denna mer tilltalande för mig än den förra.
 
Topp