• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Grymt snygg. Slog själv till på en sommarbil lagom till hösten och avställning 😀
Schyssta kärror! Slog också till på en kärra nyss:
07F4C75A-206B-4009-8F67-3FCB60DF4792.jpeg

Oj, fel bild, här ska ni se:

1B81994F-F52F-454E-9699-6133A6BDFDEA.jpeg
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Älskar Quickjacken har haft uppe bilen fler gånger på två dagar än jag haft de senaste 4 månaderna …

mellanröret gick emot (klämma som tog i) fram med QJ (jag sätter pallbockar under som extra säkerhet) 20min så var bilen upphissad, fixad och nere på backen igen. Förvarar ramarna under bilen så inget som tar plats heller

944616BB-18C2-4110-AE9D-3E9E9E2DFEEF.jpeg
 

Pictor

Audemars
Oj! Du är i fälgträsket.. raclng startar som bekant med allt från Vinteruppställning, sen trailing, sen att få ett odjur att vakna. Utvärdering av däck o fälg, lär man sig med åren.. mycket kan gå fel trots det. Men jag kalkylerar alltid med halt innan jag jag stänger garagedörren. Dirigent, partitur, lite att hålla reda på när det går undan.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Men är det större än 18”? Det körde dom i slutet av ”eran”(typ ’92) Men visst, lite väl blank kant på fälgarna på bilden:)

Kanske inte. Men såg inte org ut.

Jäkla härlig era det är dock. Jag uppskattade den inte när det begav sig - var väl för ung antar jag - men när man ser racen och körningen nu, magisk racing det producerade - hyffsat med kräm, enkla bilar, lite Aero och inte för kladdiga däck = kul!
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Verkar så otroligt trevligt att fixa lite med sånt där. Längtar tills jag har hus och garage, ska hitta mig en liten rolig bil alternativt mc som man kan fixa med.
Drömmen! Fantastiskt mysigt att ha ett projekt i garaget man kan jobba på efter arbete. Skulle vilja ge nytt liv till typ en enkel 240/740. Typ köpa en lite sliten sådan och fixa till. Tror att jag kan lära mig mycket på det, för att sedan röra sig vidare med mer avancerade bilar.
 

Edin

Panerai
Kört både och vad gäller stålomspunnet och ja, det ger en lite "stummare" känsla när man verkligen står på på bromsen. Framförallt när man kör bara men till vardags tycker jag personligen inte det gör någon skillnad öht. Då menar jag åkta till jobbet, Ica osv..
 

Molgan

Cartier
Vid besiktningen får man nedslag på stålomspunna bromsslangar om teknikern är duktig/påläst, och då undrar ni säket varför?

Jo därför att det inte går att se skicket på slangen, bulor och andra skador döljs av det stålomspunna höljet, rätt logiskt egentligen.
 

Shake&Bake

Omega
2-Faktor
Vid besiktningen får man nedslag på stålomspunna bromsslangar om teknikern är duktig/påläst, och då undrar ni säket varför?

Jo därför att det inte går att se skicket på slangen, bulor och andra skador döljs av det stålomspunna höljet, rätt logiskt egentligen.
Där jag besiktigar bilen hittar dom inte ens varningstriangeln:bag:
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Vid besiktningen får man nedslag på stålomspunna bromsslangar om teknikern är duktig/påläst, och då undrar ni säket varför?

Jo därför att det inte går att se skicket på slangen, bulor och andra skador döljs av det stålomspunna höljet, rätt logiskt egentligen.
Stämmer, men risken att få nerslag på det om man har en entusiastbil som för övrigt är i toppskick måste vara minimal.
Helt ny bil är väl tre år utan besiktning också.
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Nån som kör f31 335i och kan ge lite input, saker att ha koll på vid köp och allmänt om det är värt att byta upp sig från en f30 328i. Främst sugen på motorn.
 
Topp