Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen aning vad min drar. Jag tankar ett par gånger per år på sin höjd. Eftersom det är en cab så körs den relativt lugnt ändå, det är inget kul över 100 km/h ändå. Åker alltid taklöst.Samma här, 135i N55/dkg. Förbrukningen är väl enda minus snittar 1,6 liter milen men den bruksas inte och körs således ’entusiastiskt’
Visste det redan, dock skönt att få det bekräftat av folk som faktiskt äger en !Jag har en 335 med N55 motorn (dock en e93) och jag har bara goda saker att säga om motorn. Men jag misstänkte att du egentligen visste det redan
Vilken härlig kombination av motor och låda. Ecopro läget är i mint kondition då !Samma här, 135i N55/dkg. Förbrukningen är väl enda minus snittar 1,6 liter milen men den bruksas inte och körs således ’entusiastiskt’
Samma här, cab sällan snabbt men en massa okynnesaccelerationer - den är ganska kvickIngen aning vad min drar. Jag tankar ett par gånger per år på sin höjd. Eftersom det är en cab så körs den relativt lugnt ändå, det är inget kul över 100 km/h ändå. Åker alltid taklöst.
Verkar så otroligt trevligt att fixa lite med sånt där. Längtar tills jag har hus och garage, ska hitta mig en liten rolig bil alternativt mc som man kan fixa med.
Nån som kör f31 335i och kan ge lite input, saker att ha koll på vid köp och allmänt om det är värt att byta upp sig från en f30 328i. Främst sugen på motorn.
…. Det vet väl alla?Jag har en 335 med N55 motorn (dock en e93) och jag har bara goda saker att säga om motorn. Men jag misstänkte att du egentligen visste det redan
Kör! Var i en någorlunda liknande sits, men jag gick från en E90 330i till en E92 335i. Som natt och dag, enkla 120-130 hästar att hämta om du vill det också, aningen dyrare på N55 bara eftersom du inte kan köra catless downpipes men ändå gå igenom besiktningen.
380-390 hk är lätt att plocka ur en N55
380-90 hk är relativt enkelt att plocka ur en N55 (ic + dp samt mjukvara) men sedan flödar inte turbon mer. 17-1800€ hos https://www.theturboengineers.com/ löser det problemet
Nej ger inte mer, N54 är en bättre plattform att trimma. B58 likaså, ger +400hk med bara mjukvara.
Tänkte i första hand få tummen ur och slå till ett köp. Trimma hade jag inte tänkt till en första början då jag känner mig lite feg, aldrig gjort det på en bil. Men vad jag kunde läsa mig till så verkar det inga alls problem all mjölka ur fler hästar ur motorn utan att förlora driftsäkerheten.Borde ge lite mer än så va? N54 med catless dp’s, ic, tryckrör och MHD steg 2+ 98 oktan ger 420-440.
Älskar det förhållandet mellan hus/garage!125kvm hus och 106kvm garage
Jävla herrgårdspatron…..det var roligare när du var en arg och stressad hemmasnickrare……..Det är sällan hela gänget är ute ur garaget, men idag behövde jag höststäda, så en lite samlingsbild blir lämpligt.
Ingen radhustrippel, snarare white trash-trippel.
K1500, XC90, e-tron 55.
Det ena behöver inte utesluta det andra, ju.Jävla herrgårdspatron…..det var roligare när du var en arg och stressad hemmasnickrare……..
Saknar min mycketJaja..jag far val ocksa lagga upp nagot kul...
Harlig farg!Saknar min mycket
Har mailat om Mach 1 med säljare förra veckan. Var nära att beställa samma tid förra året