• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Väldigt trevlig plats detta. Utrustad med det mesta man kan önska sig.
8BCFFBCD-ABFA-4B58-8079-68724E20F587.jpeg
 
@LyxfällanNästa det är jättekul att du älskar dina saabar... har inte jättemycket emot Saab själv.

Men när du går på om hur bra dom är så måste du förstå att för oss andra, som i stor utsträckning föredrar tyska premiumbilar, är det som att du tokhyllar en Toyota Avensis...
Tycker snarare det är lite galet hur provocerad du verkar bli.
Saab och Toyota är en bit ifrån varandra i kvalite och teknik.
Sen skriver du tyska premiumbilar som om det vore något främmande och exklusivt. Har själv haft 3st och familjen har alltid kört tyskt. Men måste inte skriva att jag tycker de är trista när någon postar sin tjänstebil i denna tråd.

Som bonus följer bilder på de jag haft.
70C9FBE9-2BCB-44A9-ABB3-D5AE13A5695A.jpeg
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Tycker snarare det är lite galet hur provocerad du verkar bli.
Saab och Toyota är en bit ifrån varandra i kvalite och teknik.
Sen skriver du tyska premiumbilar som om det vore något främmande och exklusivt. Har själv haft 3st och familjen har alltid kört tyskt. Men måste inte skriva att jag tycker de är trista när någon postar sin tjänstebil i denna tråd.

Som bonus följer bilder på de jag haft.
70C9FBE9-2BCB-44A9-ABB3-D5AE13A5695A.jpeg

Du borde pröva BMW 😀

Saab 900 T16 Aero gillade jag.... men det var i ungdomen. Efter det blev det M3 E30 och sen var man fast.

Jag lovar att inte bli provocerad av att du gillar Saab, det är bara kul, men ha då förståelse för att de flesta älskar inte Saab...
 
Du borde pröva BMW 😀

Saab 900 T16 Aero gillade jag.... men det var i ungdomen. Efter det blev det M3 E30 och sen var man fast.

Jag lovar att inte bli provocerad av att du gillar Saab, det är bara kul, men ha då förståelse för att de flesta älskar inte Saab...
Jag är mer än medveten om att många inte älskar Saab. Överraskande många är direkt otrevliga, behöver inte ens vara del av en konversation. Men det finns också en stor skara som tycker om dem så känner att det är kul att lyfta fram detta fina lilla märke vi en gång hade. 😁

Frågan är då vilken BMW man ska ha? Måste det vara en M-bil för att det ska vara skoj eller kan man komma undan med en 535i? 😉
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Jag är mer än medveten om att många inte älskar Saab. Överraskande många är direkt otrevliga, behöver inte ens vara del av en konversation. Men det finns också en stor skara som tycker om dem så känner att det är kul att lyfta fram detta fina lilla märke vi en gång hade. 😁

Frågan är då vilken BMW man ska ha? Måste det vara en M-bil för att det ska vara skoj eller kan man komma undan med en 535i? 😉

Jag har haft en M535i E28 trimmad med schrick kamaxel till +240hk... roligaste bil jag haft ❤

Edit, kan i övrigt lyfta fram min nuvarande andrabil. E82 125i... Även den optimerad så den andas fritt som en 130... ca 260hk, manuell låda och bakhjulsdrift... en keeper
 
Jag har haft en M535i E28 trimmad med schrick kamaxel till +240hk... roligaste bil jag haft ❤

Edit, kan i övrigt lyfta fram min nuvarande andrabil. E82 125i... Även den optimerad så den andas fritt som en 130... ca 260hk, manuell låda och bakhjulsdrift... en keeper
Som bilentusiast känns det nästan lite skämmigt att erkänna men har aldrig kört någon äldre BMW.
Är inte helt övertygad av mindre bilar, men en polar är milt sagt förtjust i sin 1-serie han med.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
På tal om Svenska, äldre bilar.
Kör en V70 Classic 2.4 utan turbo. Bättre ljud i en "vanlig" bil får man leta efter. Satan vad gött den låter när man kommer upp i 3,5-4k RPM. Som en liten mini V10 - spelar ingen roll att den bara har 170hk när den låter så fint :) Kan också bara vara jag som blir så glad när jag hör ljudet då jag bytt från en 4 cyl diesel BMW....

Har ni några exempel på andra "vanliga" bilar som låter gött?
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Audin dock inte rolig alls att köra - bara fint motorljud. Lite som Volvon alltså. ;)
Jo precis. Menade att de är roliga som i att de har något utöver det man förväntar sig av vanliga bilar, i detta fall ett fint ljud. Många normal-bilar blir ju så tråkiga då de inte har något utöver det vanliga.
Roligare att ha en sådan bil som vardagsbil, något som gör vardagsbilen lite unik. Kan vara ett fint ljud, kan vara en ovanligt potent motor i en annars normal bil, fin interiör, ovanlig väghållning för klassen, osv.

Alla 4 cyl dieselbilar erbjuder ju typ exakt samma sak, med olika nivåer av kvalitet. Visst är det tillförlitliga arbetshästar, men ger inget mer utöver det.
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Audis 5:a och BMW:s 6:a håller jag själv tämligen legendariska:)
När Audi femman med för stor turbo får fritt spelrum så är det många känslor i kroppen. Jag hade en potent s2 förr. Det var något extra, ligger i topp av de bilarna jag kört.
 

RobVintage

Panerai
Jo precis. Menade att de är roliga som i att de har något utöver det man förväntar sig av vanliga bilar, i detta fall ett fint ljud. Många normal-bilar blir ju så tråkiga då de inte har något utöver det vanliga.
Roligare att ha en sådan bil som vardagsbil, något som gör vardagsbilen lite unik. Kan vara ett fint ljud, kan vara en ovanligt potent motor i en annars normal bil, fin interiör, ovanlig väghållning för klassen, osv.

Alla 4 cyl dieselbilar erbjuder ju typ exakt samma sak, med olika nivåer av kvalitet. Visst är det tillförlitliga arbetshästar, men ger inget mer utöver det.
Åker man runt i den där skiten vill man väl knappast att det ska höras😆
 
Topp