LyxfällanNästa
Basic
Väldigt trevlig plats detta. Utrustad med det mesta man kan önska sig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Väldigt trevlig plats detta. Utrustad med det mesta man kan önska sig.
![]()
Inte lätt för de som är födda 2010 och framåt att ha koll på allt så låter din kommentar passera.Känner igen märket på ratten...
Har Saab byggt bilar också en gång i tiden?
Syns ju iofs på bilden att det var ett tag sen...
Inte lätt för de som är födda 2010 och framåt att ha koll på allt så låter din kommentar passera.
Från barnrumpa till döhalva ett fort.Ser din kommentar som en komplimang då jag är 43 år... och låter den passera
Snygg mobilhållare förresten, är det där du laddar din Mobira Cityman![]()
Gamla bilder...Visa ert ansikte
Min gamla F31 ser arg ut
![]()
Min nuvarande G31 som försöker se arg ut men lyckas inte
![]()
Tycker snarare det är lite galet hur provocerad du verkar bli.@LyxfällanNästa det är jättekul att du älskar dina saabar... har inte jättemycket emot Saab själv.
Men när du går på om hur bra dom är så måste du förstå att för oss andra, som i stor utsträckning föredrar tyska premiumbilar, är det som att du tokhyllar en Toyota Avensis...
Tycker snarare det är lite galet hur provocerad du verkar bli.
Saab och Toyota är en bit ifrån varandra i kvalite och teknik.
Sen skriver du tyska premiumbilar som om det vore något främmande och exklusivt. Har själv haft 3st och familjen har alltid kört tyskt. Men måste inte skriva att jag tycker de är trista när någon postar sin tjänstebil i denna tråd.
Som bonus följer bilder på de jag haft.
![]()
Jag är mer än medveten om att många inte älskar Saab. Överraskande många är direkt otrevliga, behöver inte ens vara del av en konversation. Men det finns också en stor skara som tycker om dem så känner att det är kul att lyfta fram detta fina lilla märke vi en gång hade.Du borde pröva BMW
Saab 900 T16 Aero gillade jag.... men det var i ungdomen. Efter det blev det M3 E30 och sen var man fast.
Jag lovar att inte bli provocerad av att du gillar Saab, det är bara kul, men ha då förståelse för att de flesta älskar inte Saab...
Tvek, Volvo har ju alltid vart ett populärare märke & de är ju mindre än Tesla…Hade inte Saab blivit så misshandlat som bolag hade de varit större än Tesla. Dagens sanning.
Tüska premiumbilar? Bemwä, schärna fram? Ådi?@LyxfällanNästa det är jättekul att du älskar dina saabar... har inte jättemycket emot Saab själv.
Men när du går på om hur bra dom är så måste du förstå att för oss andra, som i stor utsträckning föredrar tyska premiumbilar, är det som att du tokhyllar en Toyota Avensis...
Jag är mer än medveten om att många inte älskar Saab. Överraskande många är direkt otrevliga, behöver inte ens vara del av en konversation. Men det finns också en stor skara som tycker om dem så känner att det är kul att lyfta fram detta fina lilla märke vi en gång hade.
Frågan är då vilken BMW man ska ha? Måste det vara en M-bil för att det ska vara skoj eller kan man komma undan med en 535i?![]()
Jag föredrar italienska premiumbilar… som Fiat@LyxfällanNästa det är jättekul att du älskar dina saabar... har inte jättemycket emot Saab själv.
Som bilentusiast känns det nästan lite skämmigt att erkänna men har aldrig kört någon äldre BMW.Jag har haft en M535i E28 trimmad med schrick kamaxel till +240hk... roligaste bil jag haft ❤
Edit, kan i övrigt lyfta fram min nuvarande andrabil. E82 125i... Även den optimerad så den andas fritt som en 130... ca 260hk, manuell låda och bakhjulsdrift... en keeper
Med respekt för allas olika åsikter så är kanske inte den mannen någon jag helst har som ansiktet utåt för Saab.
Om man verkligen vill och tar i från tårna så kan man säkert få en Fiat att kännas premium.Jag föredrar italienska premiumbilar… som Fiat![]()
Sist jag besiktade min italienska (inte fiat dock) så skojade min besiktningskvinna med mig.Jag föredrar italienska premiumbilar… som Fiat![]()
Med respekt för allas olika åsikter så är kanske inte den mannen någon jag helst har som ansiktet utåt för Saab.
Tänk mer Wallenberg och Palme.
Exempel på riktigt billiga bilar som låter braHar ni några exempel på andra "vanliga" bilar som låter gött?
Roliga bilar!Exempel på riktigt billiga bilar som låter bra
Audi 100 2,3
![]()
![]()
![]()
Audin dock inte rolig alls att köra - bara fint motorljud. Lite som Volvon alltså.Roliga bilar!![]()
Jo precis. Menade att de är roliga som i att de har något utöver det man förväntar sig av vanliga bilar, i detta fall ett fint ljud. Många normal-bilar blir ju så tråkiga då de inte har något utöver det vanliga.Audin dock inte rolig alls att köra - bara fint motorljud. Lite som Volvon alltså.![]()
Audis 5:a och BMW:s 6:a håller jag själv tämligen legendariskaExempel på riktigt billiga bilar som låter bra
Audi 100 2,3
![]()
![]()
![]()
Tyska premiumbilar?@LyxfällanNästa det är jättekul att du älskar dina saabar... har inte jättemycket emot Saab själv.
Åker man runt i den där skiten vill man väl knappast att det ska hörasJo precis. Menade att de är roliga som i att de har något utöver det man förväntar sig av vanliga bilar, i detta fall ett fint ljud. Många normal-bilar blir ju så tråkiga då de inte har något utöver det vanliga.
Roligare att ha en sådan bil som vardagsbil, något som gör vardagsbilen lite unik. Kan vara ett fint ljud, kan vara en ovanligt potent motor i en annars normal bil, fin interiör, ovanlig väghållning för klassen, osv.
Alla 4 cyl dieselbilar erbjuder ju typ exakt samma sak, med olika nivåer av kvalitet. Visst är det tillförlitliga arbetshästar, men ger inget mer utöver det.