Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det är sånt som gör en galen samt det som gör att man orkar hålla påSånt där kan man slita sig gråhårig på.
Bra kämpat verkligen!
Förra vintern höll jag på med något överjävligt som jag inte fattade alls. Tog bort rattstången som var kollapserande och när jag skulle montera tillbaka den var den för kort hela tiden trots att jag drog ut den till max.
Visade sig att den skulle dras ut mer än max i normalt läge, enkelt att förstå det…
Farsan har haft ett par 730dAudi A3 1.6 tfsi
Audi A4 allroad
Audi A6 allroad
Audi Q7
Golf GTI clubsport
Bmw 730d (vad hände här?)
Audi Q8
Audi A6 55 Tfsie
Porsche 930 turbo
Bra byte. Den gamla ser ut som något man satte i en Toyota Celica på 90-talet.Tröttnade på den gamla som varken passade in i bilen eller hade modern teknik.
Bra byte. Den gamla ser ut som något man satte i en Toyota Celica på 90-talet.
Kul med listor.
En gång i tiden tyckte jag det var roligt att sänka standardbilar, montera 19" fälgar, polera lacken och hålla grejerna rent och snyggt (numera hinner man knappt tvätta bilen)
En del bilar köpte jag för att sälja vidare. Nedan är nog de flesta, minnet sviker lite
Bra bilar:
MB w124 200 -91
MB w124 230 -89 (superfin)
MB w124 250D -93b (hade gått runt 73 000 mil)
MB w123 240D -83
MB w124 220 -94 (superfin)
MB w123 220D -77 (orörd 23 000 milare. Hade varit värd närmare 100 000 kr idag)
MB w115 220D -75 (Kanonfin. Fick klistermärksmedalj på besiktningen)
MB w212 200 bluetec -16 (nuvarande)
Övrigt:
Skoda Octavia 1,6 -99
Volvo 940 LTT -96
Peugeot 307 2,0 HDI -04
Toyota Corolla GTI -89
Volvo 740 -85
BMW 318 Touring -96 (Snygg som f-n sänkt i backen och med 19", superputs på den)
Skoda Fabia -06
VW Passat 1,9 tdi -99
Saab 9-5 Aero -00
Volvo V70 TDI -98
Subaru Legacy -99
Volvo V70 D5 AWD -04 (Gått 57 000 mil)
Subaru Legacy R -06
Volvo v70 2,4D -08
Edit: haft en Cheva Transport också. Märklig bil. Dålig automatlåda. Köpte för 5 och sålde för 14 (som ett objekt) - bra festpengar
Sugen på en sådan till min Tbird också.Dagens uppgradering i Porschen, ny stereo!
Tröttnade på den gamla som varken passade in i bilen eller hade modern teknik.
Fick bli en Blaupunkt Bremen, passar perfekt i äldre bilar och har Bluetooth, USB och allt annat man behöver!
![]()
![]()
![]()
Sugen på en sådan till min Tbird också.
Bra pris på dom. Men har inte ens en motor i bilen så stereon ligger rätt långt ned på listan.
Edit: felcitering förstör och jag är inte alls vän med min iPhone. Skiter i det
Sportar snart en krämig bankrånarbil nr 1, hehe
Köpte du den med lite "styling" som kom ut precis?Har alltid velat ha en Volvo V70 R.
Köpte igår en V70 R från 1997 med många mil. Bilen kräver en del arbete men går att återställa.
Aldrig ägt ett projekt så...
![]()
///E
Gissningsvis ett mkt bättre köp
Alla jag kommer på för närvarande och i hyfsad kronologisk ordning. En hel del rätt trista fordon men en del kul har ändå passerat under åren. Flera av bilderna har googlats fram då jag inte har tillgång till alla egna i digital bildform. 240Z och Shamal samt några till visar de egna bilarna.
VW 1303s -73, turkos med vita lister och fälgar. Kallades fikusfolkan i folkmunMin första bil
![]()
BMW 318 -77, förgasarvarianten, på tok för klen och ljusgrön vilket jag inte tål
BMW 323i -80, äntligen rak 6:a, min första. Hennarot. Tyvärr 4-växlad och utan sportpaket
BMW 323i -82, Brasilbraun. En fulländad E21, 5-växlad och med hela sportpaketet samt servo
![]()
Volvo PV544 -65, utan servo. Typ benvit och inte en bil jag borde ägt då. En traktor.
![]()
VW Polo -83, vit och ful
VW Jetta -82, vit och ännu fulare
Saab 99 EMS -76, silver, en speciell bil när den var ny (pre- 99 Turbo), och fortfarande ball när jag hade en
![]()
BMW 323iM -86, Zinnoberrot, troligtvis eftermonterat fullt M-paket. Här började man sno fälgar av mig och göra inbrott för stereon flera gånger, stals och slaktades totalt
BMW 325iM -88, Delfingrau, fabriksbeställd med M technik II paket och skinn. Stals = slutade köpa BMW.
![]()
Alfa Romeo GTJ 2000 -75, Prugna -> Lemans-blå, lät byta motor från original 1600 till 2000, lackade om den två gånger, andra gången byte av färg, även inuti öppningar såklart. Nu i Norge.
![]()
BMW 735i -87, Diamantschwartz, ett återfall till BMW men inte särskilt långvarigt. Ville ha 5-cylindrig Audi Quattro.
![]()
Audi S2 Coupé -91, svart, trevande kände jag mig för i Audi S-land med gamla motorn och 5-växlad låda. Var lite smårisig denna.
Audi S2 Coupé -94, Byzanz lila/blå, en helt optimal S2 Coupé med ABY-motorn, 6 växlade lådan och rubbet i utrustning inkl fabriksmonterad RS2-inredning. En helt fantastisk bil efter lite MTM-mys i motorn
![]()
Mitsubishi Colt GTI -92, ljusgul, ettrig rapp sak men fullkomligt bisarrt rostbenägen i bakskärmarna. Jag vårdar trots allt mina bilar ömt men det hjälpte föga i det fallet.
Jeep Cherokee Chief -83, ägd av min far i 10 år, använd av mig i 3 av dem. En riktigt sen svensksåld Chief med de mer normalstora ytterbackspeglarna som bara fanns i slutet. Ursprungligen vinröd och vit men lackades om till Audi Smaragdgrün med svart tak. Blev svinsnygg
![]()
Datsun 240Z -73, knallgul, nu i Norge och troligtvis blå metallic
![]()
Audi S6 Plus Avant -97, Nogaroblau, den bästa S6a jag ägt, Audi GmbH-byggd specialmodell (Audis RS-avdelning) och eftersom den var manuell. Nu i Norge
![]()
Audi S8 -00, grå, maffig bil men den var inte riktigt vad vi behövde som nybliven barnfamilj. Såldes för skicket var för fint
![]()
Mazda Xedos 9 -96, vinröd, en udda fågel i lågmilat och nästan ännu finare skick än S8an valdes som ersättare, men den var i alla fall billig, åtminstone i inköp. Kändes som det inte gjorde lika mycket om små leriga barnstövlar slet på den inredningen. Blev dock lite väl liten med barnvagnen i skuffen. Rymdes liksom inget mer. Såldes för kombin nedan.
Audi S6 Avant -01, silver, som sagt, behovet av kombiutrymme blev för stort. Även mitt eget behov av mer är 300 hästar. Tyvärr automat då manuella av den generationen var svåra att finna. Automaten renoverades tack vare den då månadsgamla tjänsten Blocketförsäkring eftersom den slirade när man gav fullgas i motlut på backväxelnNär skadan anmäldes var de helt okunniga på If:s kundtjänst om vad som faktiskt gällde för Blocketförsäkringen men det slutade väl, 1000 kr i självrisk för ett jobb som kostade 45
Mitsubishi Grandis -06, att bruksa S6 med V8 blev lite för dyrt för familjen så det blev en trist japanare i dess ställe. Vår första 7-sitsiga.
Maserati Shamal -94 ett tillfälle för bra att avstå öppnade sig och jag högg som en kobra. Finns fortfarande kvar tio år senare. I och med den här bilen kan våra praktiska familjebilar främst få vara just praktiska. Nöjeskörningen och sinnesfriden som bilnörd får jag på detta sätt.
![]()
Mitsubishi Outlander -13, PHEVen hade inte kommit ut än men jag slog till på en diesel. Ångrade mig rätt snabbt då bilen är så smäckig och billig i sitt utförande
![]()
Kia Picanto Sport! -08, andrabil som gör jobbet fortfarande efter 7 år. Inte orkat byta.
Ford S-Max -11, det fina med andra generationens S-Max är bredden i baksätet med en separat fullsize fåtölj även på mittplatsen.
Ford S-Max -18, saknade 4 WD och behövde ändå en nyare så en fabriksny ersatte den förra. Baksätet fortfarande lika bra men ytterligare förbättrad ljudkomfort tillkom på generation 3
![]()
DS 7 Crossback E-Tense -22, DS är ju grejen i mitt vintageträsk så då kör man ju lämpligen en bil med samma namn
![]()
Och visst är det väl 3 litersmotor i den där = lätt att uppdatera till 30i?Köptips:
Jag har en likadan.
Sista roliga BMWn utan turbo.
3l men annat insug tror jag. Det finns kit att köpa men det är inte bara att ändra mjukvaran.Och visst är det väl 3 litersmotor i den där = lätt att uppdatera till 30i?