• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ser förvånandsvärt exklusiv ut.
imponerande från fransmännen.

Tycker materialval gör så mycket på en inredning.

Fräna bakljus med!

Har lite samma känsla faktiskt

Materialvalen är viktiga för trivselfaktorn.

Och bakljusen är riktigt läckra. Men även strålkastarna är fräcka när de roterar runt. Hoppas de har god funktion också så ansträngningarna inte bara räckte till form 😉
Ska bli trevligt att bekanta sig med den när den dyker upp.



41D5042A-4AD3-4682-8163-4C8948CB7965.jpeg
 
Faktum är att jag också går i väntans tider och har beställt min DS. Men den ser bra ut enligt mig och känns dessutom ombonad och trevlig i materialvalen. Ganska premium, och som natt och dag mot en Outlander menar jag. Ska förhoppningsvis bli en trevlig bekantskap som går att stå ut med.

FE55B4F1-4101-4079-B23F-45DC4CA71BEC.jpeg
458BCA23-6718-4BF5-B53A-DDE3275DCAC0.jpeg
270F2B1A-EE0E-4577-9DE5-CD6D6E074B82.jpeg
710E058E-6301-468B-A774-4F17036ABC77.jpeg
Privatleasar ni era DS7? Såg att man kan få en hybrid för 5900:- med vettig utrustning. Känns ok, ngn med input på om det finns förhandlingsutrymme på månadskostnaden?
 
Vad sager panelen. Bu eller Ba?

Nu kommer kineserna med Xpeng. Avtal skrivet med Bilia. Dessutom oppnades det ett showroom i MoS idag


Verkar ha valdigt overkomliga priser i Kina jmfrt med tex Tesla.
Oerhört skeptisk.
Kinaskit är det folk säger men det är inte hela sanningen.
Kineser kan när som vill.
Frågan är hur mycket de försökt och ansträngt sig med dessa bilar.
Jag försvarar ofta kina när det kommer till kvalitet för jag vet att dom kan om dom vill. Men samtidigt att plöja ned en halv miljon i något som kan vara ett lotteri på kvalitet känns ju sådär alltså.
 
Oerhört skeptisk.
Kinaskit är det folk säger men det är inte hela sanningen.
Kineser kan när som vill.
Frågan är hur mycket de försökt och ansträngt sig med dessa bilar.
Jag försvarar ofta kina när det kommer till kvalitet för jag vet att dom kan om dom vill. Men samtidigt att plöja ned en halv miljon i något som kan vara ett lotteri på kvalitet känns ju sådär alltså.
Kommer de kosta sa mycket tror du?
P7 kostar fran 229900CNY vilket blir ca 340000sek,men har ingen aning om vilka subventioner som ingar i kinesiska priset,eller vilka skatter.
 
8 år gammal bil är väl inte konstigt skit händer? Min förra Volvo var det nivåregleringen som strulade när jag fick det larmet.
Misstänker att det kan va något liknande här med, båda lyktorna lyser iaf.🤔 Är tämligen kass på el och belysning men då kanske det kan röra sig om någon nivågivare eller liknande.🤷‍♂️
 
Misstänker att det kan va något liknande här med, båda lyktorna lyser iaf.🤔 Är tämligen kass på el och belysning men då kanske det kan röra sig om någon nivågivare eller liknande.🤷‍♂️
Nja, symbolen tyder på att det är ljusets rörelse i sidled som är problemet snarare än ljusets justering i höjdled. Du har väl Xenon med det där som Volvo kallar Active Bending Lights (ABL), ljuset följer rattens rörelser? Med helljus på märker du ju om det slutat fungera. Förutsätter att du har funtionen aktiverad i menyerna.

Lite sökning på texten ger ofta bra tips och jagrullar.se ger ofta bra svar
 
Nja, symbolen tyder på att det är ljusets rörelse i sidled som är problemet snarare än ljusets justering i höjdled. Du har väl Xenon med det där som Volvo kallar Active Bending Lights (ABL), ljuset följer rattens rörelser? Med helljus på märker du ju om det slutat fungera. Förutsätter att du har funtionen aktiverad i menyerna.

Lite sökning på texten ger ofta bra tips och jagrullar.se ger ofta bra svar
Korrekt, Xenon med ABL. Får ge mig ut när det börjar mörkna och testa. 👍 Tack för länkarna, verkar ju finnas ett par olika orsaker.
 
Korrekt, Xenon med ABL. Får ge mig ut när det börjar mörkna och testa. 👍 Tack för länkarna, verkar ju finnas ett par olika orsaker.
Finns det inte en liten halogenlampa som tänds också när man vrider? Kolla den i så fall. Jag har haft en annan bil som varnade för fel på kurvljus när det bara var så att den extralampan var trasig. Kostade 80kr.
 
Backkameran på tjejens pappas S80 från typ 2015 har slutat fungera. Hittar inget i menyerna eller manualen. Någon som har en aning om det går att styra den på något sätt?
 
Får haka på med en fullständig lista över tidigare innehav (och nuvarande):

Saab 900i 2.0L 118hk manuell 1988
Saab 9000 2.3T 270hk manuell 1998
Audi A4 2.0 TDI 143hk manuell 2008
Audi A5 1.8T 177hk manuell 2016
Saab NG9-5 2.0 TiD 180hk automat 2011
Saab NG9-3 2.0t BioPower 210hk manuell 2010
Audi A5 45TFSI Quattro 250hk automat 2019
Saab NG9-5 Hirsch Turbo4 260hk manuell 2011 (i min ägo)
Saab OG9-5 Aero 250hk automat 2003
Saab NG9-5 2.0 TiD 200hk manuell 2010
Saab 9-3X 2.0t BioPower 230hk automat 2010 (i min ägo)

C89F83A7-B418-492C-847B-3DEF25F9302A.jpeg

F8B046C2-85FC-4B12-A785-82909B47F86F.jpeg

EE8C95F7-8FD2-4A4B-85A2-B429EEC44E26.jpeg
 
Nu har den äntligen kommit till handlaren, bara 6 mån försenad. Väntar till mars att hämta ut den….ska bli kul. Vår extrabil, så den kommer säkert inte rulla så mkt…..ser mest fram emot trådlös carplay….hoppas bara det inte laggar satan….
1645386971371.jpeg

grattis! Trådlös carplay känns som ett stort steg för funktionen. Har sett att man kan eftermontera det om man har trådad carplay för 1500kr. Känns billigt om det funkar bra.


någon som testat?
 
Nu har den äntligen kommit till handlaren, bara 6 mån försenad. Väntar till mars att hämta ut den….ska bli kul. Vår extrabil, så den kommer säkert inte rulla så mkt…..ser mest fram emot trådlös carplay….hoppas bara det inte laggar satan….
1645386971371.jpeg
Trådlös carplay är grymt. Har det i min Mini från 2018. Inget lagg och allt funkar toppen. Så det ska nog flyta på bra i din nya kärra med :)
 
Trådlös carplay är grymt. Har det i min Mini från 2018. Inget lagg och allt funkar toppen. Så det ska nog flyta på bra i din nya kärra med :)
Samma här. BMW 2018. Trodde det var standard i nyare bilare :rolleyes: hur ska annars logiken med trådlös laddare funka? Nu dessutom med Magsafe laddare som bara magnetiskt klickar fast, laddar & sen trådlöst till Carplay.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp