• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Och visst är det väl 3 litersmotor i den där = lätt att uppdatera till 30i?

3l men annat insug tror jag. Det finns kit att köpa men det är inte bara att ändra mjukvaran.

Exakt samma motor som i 130i så när som på marginellt mindre spridare.
Jag har optimerat min till ca 260 hk.

Det där man kan läsa på nätet om att det är annat insug gäller 125i som såldes i USA (största marknaden för 1-serien coupe) som hade en annan motor, N51. De europeiska 125orna har samma N52 motor som 130i.
 
Exakt samma motor som i 130i så när som på marginellt mindre spridare.
Jag har optimerat min till ca 260 hk.

Det där man kan läsa på nätet om att det är annat insug gäller 125i som såldes i USA (största marknaden för 1-serien coupe) som hade en annan motor, N51. De europeiska 125orna har samma N52 motor som 130i.
Jag har "rätt" på men på fel motor ;) . Det var n53 som har samma slagvolym x25 och x30 men annat insug. Har haft en två sådana det var väl därför det låg kvar i huvudet kanske.
 
Har själv en 325 N53. Man kan som sagt byta till 330 insuget som har variabla spjäll och mjukvara vilket ger 272 från Moselmann i vart fall. Trevlig motor men inte den billigaste att ha rullandes OM man åker på spridarbyte och en högtrycks bränslepump som äter upp sig själv om man har otur. Tur nog var detta fixat till sista versionen precis innan jag köpte min så klarat mig hittills.
 
Nöjd med DS7? Har beställt en och har en Outlander PHEV idag som jag inte gillar. Har större förhoppningar på DS7.

Faktum är att jag också går i väntans tider och har beställt min DS. Men den ser bra ut enligt mig och känns dessutom ombonad och trevlig i materialvalen. Ganska premium, och som natt och dag mot en Outlander menar jag. Ska förhoppningsvis bli en trevlig bekantskap som går att stå ut med.

FE55B4F1-4101-4079-B23F-45DC4CA71BEC.jpeg
458BCA23-6718-4BF5-B53A-DDE3275DCAC0.jpeg
270F2B1A-EE0E-4577-9DE5-CD6D6E074B82.jpeg
710E058E-6301-468B-A774-4F17036ABC77.jpeg
 
Senast ändrad:
Faktum är att jag också går i väntans tider och har beställt min DS. Men den ser bra ut enligt mig och känns dessutom ombonad och trevlig i materialvalen. Ganska premium, och som natt och dag mot en Outlander menar jag. Ska förhoppningsvis bli en trevlig bekantskap som går att stå ut med.

FE55B4F1-4101-4079-B23F-45DC4CA71BEC.jpeg
458BCA23-6718-4BF5-B53A-DDE3275DCAC0.jpeg
270F2B1A-EE0E-4577-9DE5-CD6D6E074B82.jpeg
710E058E-6301-468B-A774-4F17036ABC77.jpeg
Jag bara älskar hur Peugeot (alltså hur snygg är inte nya 508?) och DS nu verkar gå tillbaka till tider när fransmännen gör spännande och nyskapande bilar. Dessutom är de ju tämligen bra nu också till skillnad från 70 och 80-talet :sorry:

(Citroen har dock valt ett språk som för mig utesluter dem totalt, bilarna ser ut som gummistövlar)

Hade samma spis i min E92, sjukt trevlig motor.
Intressant hur man kan uppfatta en motor så olika. Har som sagt haft två st, en automat 325iT -08 och en manuell 325iMT -08 och tyckte motorn var svimfärdigt trött under 4000rpm. Man var verkligen tvungen att köra motorn vid rödlinjen för att få fart på den. Kändes ansträngande i längden. Men visst, den sjöng fint då 😁

Ful var den dock inte, nån slags Bavaria-edition nånting med Individual fälgarna. Köpte shadowline bakljus själv och monterade, i övrigt kom den så.
1644499907793.png


Den manuella var lite mer standard. Syns inte på bild men varenda panel var omlackad och i visst ljus så bilen ut som en discokula med olika nyanser. Såldes fort.
1644499990863.png
 
Jag bara älskar hur Peugeot (alltså hur snygg är inte nya 508?) och DS nu verkar gå tillbaka till tider när fransmännen gör spännande och nyskapande bilar. Dessutom är de ju tämligen bra nu också till skillnad från 70 och 80-talet :sorry:

(Citroen har dock valt ett språk som för mig utesluter dem totalt, bilarna ser ut som gummistövlar)


Intressant hur man kan uppfatta en motor så olika. Har som sagt haft två st, en automat 325iT -08 och en manuell 325iMT -08 och tyckte motorn var svimfärdigt trött under 4000rpm. Man var verkligen tvungen att köra motorn vid rödlinjen för att få fart på den. Kändes ansträngande i längden. Men visst, den sjöng fint då 😁

Ful var den dock inte, nån slags Bavaria-edition nånting med Individual fälgarna. Köpte shadowline bakljus själv och monterade, i övrigt kom den så.
1644499907793.png


Den manuella var lite mer standard. Syns inte på bild men varenda panel var omlackad och i visst ljus så bilen ut som en discokula med olika nyanser. Såldes fort.
1644499990863.png

Först, E9X har 2,5 liters N52. medans 125 E82 har 3 liters N52... så inte helt lika där.

Sen är det långt ifrån alla som vet att senare versioner av E9X fick N53... dom tänker bara 325 E9X.

Jag har själv haft en E91 325i -06 manuell. Jag tyckte mtorn var perfekt för en familjebil, stark och trygg... men ingen raket.
Kan dock vara så att man vill ha mer fart om man inte hade en 130iM samtidigt som jag hade.

130in är bland det bästa jag kört... upplevdes som bättre acc än min 135 E88 och minst lika bra som min kompis 1M E82 och 140i F20.
 
Jag bara älskar hur Peugeot (alltså hur snygg är inte nya 508?) och DS nu verkar gå tillbaka till tider när fransmännen gör spännande och nyskapande bilar. Dessutom är de ju tämligen bra nu också till skillnad från 70 och 80-talet :sorry:

(Citroen har dock valt ett språk som för mig utesluter dem totalt, bilarna ser ut som gummistövlar)


Intressant hur man kan uppfatta en motor så olika. Har som sagt haft två st, en automat 325iT -08 och en manuell 325iMT -08 och tyckte motorn var svimfärdigt trött under 4000rpm. Man var verkligen tvungen att köra motorn vid rödlinjen för att få fart på den. Kändes ansträngande i längden. Men visst, den sjöng fint då 😁

Ful var den dock inte, nån slags Bavaria-edition nånting med Individual fälgarna. Köpte shadowline bakljus själv och monterade, i övrigt kom den så.
1644499907793.png


Den manuella var lite mer standard. Syns inte på bild men varenda panel var omlackad och i visst ljus så bilen ut som en discokula med olika nyanser. Såldes fort.
1644499990863.png
Absolut, inte den rappaste motorn och 218 kusar är inte skrämmande mycket. Tyckte dock det va en härlig karaktär med fint vrid över registret och helt okej sång. Möjligt att jag glorifierar den något med, man blir svag för en 3 liters sugsexa när man bara har haft halvtråkiga 2 liters fyror i övrigt. :angel: Gjorde sig oavsett bra i en E92 med fullt M från -08. Saknar den kärran var dag. 🥲
CFA23509-A6B0-41DF-9800-255753B946FC.jpeg

F3A1DF10-29DE-43DC-A085-6EFC1AB2F7E2.jpeg
24D7A223-7847-46BB-8F78-E203A37F8227.jpeg
 
Absolut, inte den rappaste motorn och 218 kusar är inte skrämmande mycket. Tyckte dock det va en härlig karaktär med fint vrid över registret och helt okej sång. Möjligt att jag glorifierar den något med, man blir svag för en 3 liters sugsexa när man bara har haft halvtråkiga 2 liters fyror i övrigt. :angel: Gjorde sig oavsett bra i en E92 med fullt M från -08. Saknar den kärran var dag. 🥲
CFA23509-A6B0-41DF-9800-255753B946FC.jpeg

F3A1DF10-29DE-43DC-A085-6EFC1AB2F7E2.jpeg
24D7A223-7847-46BB-8F78-E203A37F8227.jpeg

Jag har N20 (2 liter, 4 cyl.) med 184 hk idag i min X1 och den ersatte väl i mångt och mycket gamla N52/n53 2,5L sexan...

N20 gör sitt jobb bra, men den är ju tråkigare än N52 på alla sätt och viss, inte är den snålare heller.
 
Faktum är att jag också går i väntans tider och har beställt min DS. Men den ser bra ut enligt mig och känns dessutom ombonad och trevlig i materialvalen. Ganska premium, och som natt och dag mot en Outlander menar jag. Ska förhoppningsvis bli en trevlig bekantskap som går att stå ut med.

FE55B4F1-4101-4079-B23F-45DC4CA71BEC.jpeg
458BCA23-6718-4BF5-B53A-DDE3275DCAC0.jpeg
270F2B1A-EE0E-4577-9DE5-CD6D6E074B82.jpeg
710E058E-6301-468B-A774-4F17036ABC77.jpeg

Ah spännande, hoppas våran kommer i maj. Har bara provkört lite snabbt och den kändes helt ok. Framförallt är jag nöjd om jag blir av med cvt växellådan (check), samt allt plingade i tid och otid (hann inte testa fullt ut).
 
Jag har N20 (2 liter, 4 cyl.) med 184 hk idag i min X1 och den ersatte väl i mångt och mycket gamla N52/n53 2,5L sexan...

N20 gör sitt jobb bra, men den är ju tråkigare än N52 på alla sätt och viss, inte är den snålare heller.
Hade en lånebil med N20 en gång (320i), åkte själv 320d F31 vid tillfället. Får faktiskt säga att jag blev positivt överraskad och den är ju helt klart trevligare än dieselfyran iaf.
 
Hade en lånebil med N20 en gång (320i), åkte själv 320d F31 vid tillfället. Får faktiskt säga att jag blev positivt överraskad och den är ju helt klart trevligare än dieselfyran iaf.

Ja oja... för att vara en vanlig 4 cyl turbo likt alla bilmärken har nu mer så är den bra 👍

BMWs 4 cyl diesel må vara bra jämfört med andras, men jag har aldrig och kommer aldrig köpa en diesel...
Diesel är fruktansvärt, förstör all körglädje till 110 %
 
Vi pratade ju lite om lyftar tidigare i tråden så tänkte bara tipsa att Verktygsboden kör kampanj 9995kr på sin kopia av Quickjack 2500kg. Det är nånstans 30-40% billigare än motsvarande Quickjack: https://verktygsboden.se/garage-ver...er/saxlyftar/portabel-saxlyft-2500-kg-2-kolli
Jag har dock haft en och lämnat tillbaka den för att den var något för kort för bilar med lyftpunkterna långt isär (plus att min läckte olja). Funkade bra för 3-serie, funkade dåligt för gammal V70 pga lyftpunkterna på "fel" ställen.
 
Ja oja... för att vara en vanlig 4 cyl turbo likt alla bilmärken har nu mer så är den bra 👍

BMWs 4 cyl diesel må vara bra jämfört med andras, men jag har aldrig och kommer aldrig köpa en diesel...
Diesel är fruktansvärt, förstör all körglädje till 110 %
Är helt enig! Universitetsstudier kombinerat med att jag kör 2,5-3k mil/år gjorde att jag konverterade till att köra diesel… Körglädjen minskade drastiskt med F31 320d och F20 118d. Gav tillslut upp helt och nu är körglädjen non existing:
100468FB-B5A2-4800-A9E7-5FEC2027E626.jpeg
 
  • Like
Reactions: PJZ
jo självklart blir även diesel bättre med sex cylindrar... men jämför man med BMWs bensinsexor så är det ju inte samma sak riktigt.
En högvarvig rak bensinsexa är det optimala :)

Som nämndes ovan, bland det skojigaste från München. Avusblau, M3 blomkålsfälgar och HR chassi gör den säkert inte sämre. Hög vill ha faktor ;-)
 
Här om veckan åkte den in för årlig service samt montering av nytt avgassystem, enl Porsche är Dansk att rekommendera då det ej förvränger tonerna alltför mycket samt är välbyggda och ger ett bra flöde.

Då kunskaperna/tiden för att skruva avgassystem nästan är obefintliga blev det till att outsourca hela projektet. Nu sitter man här och väntar tålmodigt på både bilen och första banträffarna😁
6C7EE5E7-4691-4D4F-B446-CD92026FEDC7.jpeg

I vanlig ordning behövdes det bytas en del oljerör packningar och annat skoj man inte märker men såklart underlättar det långsiktiga ägandet.🤷‍♂️

B51FA764-84CC-48A5-BD12-2ED91BB527C3.jpeg


Snart är det vår!

Genom åren har det hunnits med en del bilar. Efter jag skrivit ihop listan inser jag att den bör läsas nerifrån

Nuvarande,

2021 XC90 T8 -22 (efter att ha testat precis alla premiumsuvar landade vi här😊)
2021 911 carrera -84 (kärlek vid första ögonkastet, sq7 fick gå och jag insåg återigen att växla mellan 2 bilar passar mig bäst. Kunde inte varit lyckligare)

Historieböckerna,
2021 SQ7 -18 (Corona tog ej död på företaget)
2020 Touareg -18 (330e sedan var ej så praktiskt över vintern så åkte dubbelt ett tag)
2020 330e -20 (försökte vara ekonomiskt vettig, kändes fett bra när covid slog till och man inte hade en aning om hur företagen skulle klara sig. bilen var grym och den slog föregående BMW och fick stanna 16 mån)
2019 Cayenne Diesel -18 (alla som har/haft småbarn vet hur jävla mycket plats en barnvagn med tillbehör tar)
2019 Macan -20 (Teslans kvalitetskänsla… så jävla usel. Bra drivlina/bil men så tråkig så man dör lite varje dag, motsatsen stavas Porsche)
2018 Model S 85D -16 (var ju tvungen att testa)
2018 A4 Avant 2.0 tfsi -16 (👨‍👩‍👧)
2017 120d x-drive -16 (nog den vettigaste bilen jag haft, var riktigt nöjd och hade denna i typ 14 månader😁
2016 Grand Cherokee -14 (vinter igen)
2016 Nissan gt-r -14 (otrolig bil, föregående ägare hade satt på ett avgassystem i titan som lät satan samt mappat och moddat den till 650hk. Kul tyckte jag mindre kul tyckte alla som bodde på kommendörsgatan våren -16😂
2016 Mini Cooper Gp -14 (ren impuls, skulle ha på bana. Han dock tröttna innan den någonsin fick chansen där)
2015 A6 Avant 3.0 tid -12 (hade återigen tröttnat på att tanka varannan dag)
2015 C63 AMG kombi -09 (ett försök till kombination bus/bruksbil)
2014, Range Rover sport -10 (det skulle bilas genom Europa hela sommaren och med tanke på att den tilltänkta sommarbilen visade sig vara skrot blev det till att lösa snabbt, valet föll på nästan 3 ton lyx. Kan var bästa sommaren någonsin😎)
2014, Audi s5 -09 (tafatt försök till att ersätta den nu sålda 911.an, som lök på laxen visade sig bilen vara krockskadad och fick i princip skänka bort den. Otroligt kostsam lärdom)
2013, Jeep Wrangler -08 (behövde en vinterbil till 911)
2013,996 Turbo -04 (sommaren kom och jag hade tröttnat på att tanka varje dag)
2013, C63 coupe -12 (våren kom och även lite oväntade pengar, som 24 åring var det inte supersvårt att lösa det problemet)
2012/2013, Touareg -10 (kommer ni ihåg vintern 12? 335.an kom inte ur parkeringen varannan dag så det blev till att lösa panikartat)
2012, 335i dkg -09 (vilken bil! Hämtade i Karlstad och skrattade hela vägen hem:)
2011, A3 2.0tdi -09 (Clion var just en clio…)
2010, Renault Clio -10 (tröttnade på Volvon som aldrig fungerade så blev en ny bil, min första:)
2009, S40 2.0 -98
2007, 340dl -80isch? (Tog över farmors, hade handikapptillstånd. Stor plus för en gymnasiestuderande i Stockholms innerstad.)


/Svanis

Letade igenom telefonen och hittade några minnen👌

68DECA2D-D4E5-4904-95A1-845EE510D09F.jpeg


1C08D986-D562-4609-A8A7-28E57D8F47CE.jpeg


880359D5-DD78-46A9-86A7-119FBE0C8A37.jpeg



BA69DA5D-8593-413E-AD46-A88E12C2257A.jpeg


C1CCF39B-482A-4B17-8EDD-39957DA5CAEA.jpeg


864ECD32-D306-4016-9183-A8861DF15447.jpeg

992C5753-0E7B-4A3E-800B-3FA7BEBC5824.jpeg

B8EC6A71-D72A-4F18-9F37-2FF1A2F36038.jpeg

F9B8F0EF-D4A6-4848-807F-160E02AC5400.jpeg

9991C797-9E86-4264-8F76-1A124368F271.jpeg

7E27B0F5-35F6-4316-B774-AE0931AB943A.jpeg

703DE602-CD5D-4CEC-BC47-61D91BC48F8D.jpeg
Kul.

Hur står sig xc90 mot q7 om man bortser från motor osv.
Audin bör vara en del tystare o bättre utrymmen?
 
Kul.

Hur står sig xc90 mot q7 om man bortser från motor osv.
Audin bör vara en del tystare o bättre utrymmen?
Båda bilarna är grymma! Volvon håller ngt högre kvalitet, betydligt tystare lugnare/lyxigare, jämför dock t8 mot sq7. Hade jag haft deras 60 e-tron kanske jag hade haft en annan syn. q7 är definitivt lite större och har mer bagage samt rymd i baksätet. Drivlinan i sq7 är otrolig, riktigt kul att köra. Volvon är stark och gör jobbet men inte kul på något vis, kombinationen av el förbränningsmotor där ena driver bak och andra framaxeln istället för en konventionell fyrhjulsdrivt är direkt farlig om man inte ställer in bilen att hålla konstant awd. I hybridläget har den på tok för hög tolerans för hjulspinn bak plus att den begränsar kraft och är sen på att koppla på förbränningsmotorn.

Kortfattat vill du åka lugnt och lyxigt kan jag varmt rekommendera Volvon (t8 - att köra på el med luftfjädring och isolerglas är en stark bidragande faktor). För mig som kör 90% i stan under 30 km/h och resterande mil till och från landet 10 mil enkel väg är valet enkelt.

Q7 är inte på något vis dålig på ovanstående så har du mer känslor för Audin blir du garanterat nöjd där också.

Bör också tilläggas att Volvon jag har är från 2022 och är absolut den sista i sin generation, audin var en -17 och i princip den första från sin. Är övertygad om att en tidig xc90 t8 har en hel del barnsjukdomar och problem jag nu slipper.
 
Båda bilarna är grymma! Volvon håller ngt högre kvalitet, betydligt tystare lugnare/lyxigare, jämför dock t8 mot sq7. Hade jag haft deras 60 e-tron kanske jag hade haft en annan syn. q7 är definitivt lite större och har mer bagage samt rymd i baksätet. Drivlinan i sq7 är otrolig, riktigt kul att köra. Volvon är stark och gör jobbet men inte kul på något vis, kombinationen av el förbränningsmotor där ena driver bak och andra framaxeln istället för en konventionell fyrhjulsdrivt är direkt farlig om man inte ställer in bilen att hålla konstant awd. I hybridläget har den på tok för hög tolerans för hjulspinn bak plus att den begränsar kraft och är sen på att koppla på förbränningsmotorn.

Kortfattat vill du åka lugnt och lyxigt kan jag varmt rekommendera Volvon (t8 - att köra på el med luftfjädring och isolerglas är en stark bidragande faktor). För mig som kör 90% i stan under 30 km/h och resterande mil till och från landet 10 mil enkel väg är valet enkelt.

Q7 är inte på något vis dålig på ovanstående så har du mer känslor för Audin blir du garanterat nöjd där också.

Bör också tilläggas att Volvon jag har är från 2022 och är absolut den sista i sin generation, audin var en -17 och i princip den första från sin. Är övertygad om att en tidig xc90 t8 har en hel del barnsjukdomar och problem jag nu slipper.
Jag hade en xc90 precis när dom kom (dock en d5), då hade dom som du skriver en hel del barnsjukdommar. På min så slutade panoramataket fungera 2ggr, datorn till mediaskärmen slutade funka 3ggr. Jag fick byta låskistorna i bakdörrarna för att dom frös sönder på vintern 2 ggr. När bakluckan sen började rosta efter 1år så ledsnade jag och handlaren köpte tillbaka bilen. Men förutom dom problem (som samtliga åtgärdades på garantin ska tilläggas) så var jag otroligt nöjd. Kollade på en q7 3.0 tdi som alternativ innan jag köpte volvon och kommer ihåg att jag tyckte den var otroligt bra i drivlinan och jag gillade även infotainment systemet. Men komforten och b&w gjorde att det blev en volvo. Jag har även haft en RR Sport (L494) och x6 (F16) och tycker att volvon står sig riktigt bra även mot dom.
 
Båda bilarna är grymma! Volvon håller ngt högre kvalitet, betydligt tystare lugnare/lyxigare, jämför dock t8 mot sq7. Hade jag haft deras 60 e-tron kanske jag hade haft en annan syn. q7 är definitivt lite större och har mer bagage samt rymd i baksätet. Drivlinan i sq7 är otrolig, riktigt kul att köra. Volvon är stark och gör jobbet men inte kul på något vis, kombinationen av el förbränningsmotor där ena driver bak och andra framaxeln istället för en konventionell fyrhjulsdrivt är direkt farlig om man inte ställer in bilen att hålla konstant awd. I hybridläget har den på tok för hög tolerans för hjulspinn bak plus att den begränsar kraft och är sen på att koppla på förbränningsmotorn.

Kortfattat vill du åka lugnt och lyxigt kan jag varmt rekommendera Volvon (t8 - att köra på el med luftfjädring och isolerglas är en stark bidragande faktor). För mig som kör 90% i stan under 30 km/h och resterande mil till och från landet 10 mil enkel väg är valet enkelt.

Q7 är inte på något vis dålig på ovanstående så har du mer känslor för Audin blir du garanterat nöjd där också.

Bör också tilläggas att Volvon jag har är från 2022 och är absolut den sista i sin generation, audin var en -17 och i princip den första från sin. Är övertygad om att en tidig xc90 t8 har en hel del barnsjukdomar och problem jag nu slipper.
Tack för infon, kör ju en GLE hybrid idag som jag är nöjd med, men funderar ibland på lite mer utrymme.
Där är nog Q7 det enda steget om man vill fortsätta vara i samma segment, om man inte kör X7, GLS typ, är främst bagage, då jag har stor hund som tar upp hela.
Skulle vara skönt att ha mer plats där, får kika på amerikanska varianter.... :):)

Har också akustikpaket o min GLE är väldigt tyst osv, lite rädd för volvo igen, då jag hade så stora vibrationsproblem med min V90 CC att den fick gå tillbaka, samt att den bullrade.
 
Faktum är att jag också går i väntans tider och har beställt min DS. Men den ser bra ut enligt mig och känns dessutom ombonad och trevlig i materialvalen. Ganska premium, och som natt och dag mot en Outlander menar jag. Ska förhoppningsvis bli en trevlig bekantskap som går att stå ut med.

FE55B4F1-4101-4079-B23F-45DC4CA71BEC.jpeg
458BCA23-6718-4BF5-B53A-DDE3275DCAC0.jpeg
270F2B1A-EE0E-4577-9DE5-CD6D6E074B82.jpeg
710E058E-6301-468B-A774-4F17036ABC77.jpeg
Ser förvånandsvärt exklusiv ut.
imponerande från fransmännen.

Tycker materialval gör så mycket på en inredning.

Fräna bakljus med!
 
Senast ändrad:
Tack för infon, kör ju en GLE hybrid idag som jag är nöjd med, men funderar ibland på lite mer utrymme.
Där är nog Q7 det enda steget om man vill fortsätta vara i samma segment, om man inte kör X7, GLS typ, är främst bagage, då jag har stor hund som tar upp hela.
Skulle vara skönt att ha mer plats där, får kika på amerikanska varianter.... :):)

Har också akustikpaket o min GLE är väldigt tyst osv, lite rädd för volvo igen, då jag hade så stora vibrationsproblem med min V90 CC att den fick gå tillbaka, samt att den bullrade.
Gle är kanon! Ja då är ju q7 eller gls/x7 bra val, blir större än xc90
Min erfarenhet av andra Volvos är ngt helt annat. Kört v90 och xc60 och skiljer sig mycket från xc90. I så fall förstår jag förstår jag din skepticism😊
 
Tillbaka
Topp