• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Varför komer inte gt350 hit? Ford ska ju vara "one brand" numera..

Såhär skrev Ford själva på deras facebooksida;
Det har helt enkelt att göra med att Mustang (fastback och cabriolet, 2,3 L Ecoboost och V8) nu ska börja säljas i Europa för första gången någonsin. Vi har fullt upp med att etablera dessa modeller först. Medan Mustang redan sedan länge är väletablerad i USA, varför GT500 också säljs där.
 
Gt350 är en riktig jävla homerun från Ford.
Dom visar att efter 2013-2014 GT500 så skiter dom i att tävla med GM och Fiat om hästkrafter, utan istället går på att göra en helt brutal bil från bana och väg!
 
Såhär skrev Ford själva på deras facebooksida;
Det har helt enkelt att göra med att Mustang (fastback och cabriolet, 2,3 L Ecoboost och V8) nu ska börja säljas i Europa för första gången någonsin. Vi har fullt upp med att etablera dessa modeller först. Medan Mustang redan sedan länge är väletablerad i USA, varför GT500 också säljs där.
Vilket dravel. Den lär ju sälja sig själv om de sätter priset rätt.

2,3 Ecoboost kan de ju skita i dock. Det är ingen Audi TT.
 
Gamla 6-serien (E63) är sjukt ful dock var M6 sjukt brutal när den kom 2005. Idag känns den aningen förlegad precis som alla andra premium-BMW som är tio år gamla.

c742702092012000056_5.jpg
Hade en gammal klasskamrats vars farsa hade en M6, ljudet från v10 är helt magisk!
 
Såhär skrev Ford själva på deras facebooksida;
Det har helt enkelt att göra med att Mustang (fastback och cabriolet, 2,3 L Ecoboost och V8) nu ska börja säljas i Europa för första gången någonsin. Vi har fullt upp med att etablera dessa modeller först. Medan Mustang redan sedan länge är väletablerad i USA, varför GT500 också säljs där.

Det där känns som ett riktigt idiotiskt beslut. De lär ju tillverka bilen vare sig den säljs i Europa eller ej och att då "inte" sälja den i Europa kommer ju bara skada varumärket om något...
 
Vilket dravel. Den lär ju sälja sig själv om de sätter priset rätt.

2,3 Ecoboost kan de ju skita i dock. Det är ingen Audi TT.
Har inte provkört modellen med ecoboost själv, det är dock många som säger att den är bra med den motorn. Men skall en ha en mustang så måste det vara med v8. Helt fel i tids/- miljömässigt men ändå

Med V8 så är den riktigt nice! Har provkört två gånger! Jag vill gärna prova nya Camaron med. Tror den lär vara riktigt bra
 
Minns en snubbe som bodde i LA och som hade hus i Aspen. Han var tvungen att ha med sig en reservdunk med bensin. Det var helt enkelt för långt mellan bensinstationerna på en sträcka.

Kommer inte ihåg var jag läste det men det var på något svenskt forum vill jag minnas, M5a, i det fallet iof, men han hade ägt bilen i 100 mil och gjort av med typ 450 liter soppa eller nåt liknande! :D

...ljudet är dock fantastiskt. Inget slår V10-sång (kanske någon 180-graders V8 kan vara i närheten, eller en toktrimmad Wankel, eller kaaaaaanske en turbo-matad rally-Audi 5a från 80-talet). Carrera GT mer raka rör är typ knark för öronen.
 
Kommer inte ihåg var jag läste det men det var på något svenskt forum vill jag minnas, M5a, i det fallet iof, men han hade ägt bilen i 100 mil och gjort av med typ 450 liter soppa eller nåt liknande! :D

...ljudet är dock fantastiskt. Inget slår V10-sång (kanske någon 180-graders V8 kan vara i närheten, eller en toktrimmad Wankel, eller kaaaaaanske en turbo-matad rally-Audi 5a från 80-talet). Carrera GT mer raka rör är typ knark för öronen.
Haha fy fan.. :D
 
Det där känns som ett riktigt idiotiskt beslut. De lär ju tillverka bilen vare sig den säljs i Europa eller ej och att då "inte" sälja den i Europa kommer ju bara skada varumärket om något...
Det är dyrt att typa in nya modeller/motorer och beräknas en modell säljas för dåligt så kan det bero på det
 
Kommer inte ihåg var jag läste det men det var på något svenskt forum vill jag minnas, M5a, i det fallet iof, men han hade ägt bilen i 100 mil och gjort av med typ 450 liter soppa eller nåt liknande! :D

...ljudet är dock fantastiskt. Inget slår V10-sång (kanske någon 180-graders V8 kan vara i närheten, eller en toktrimmad Wankel, eller kaaaaaanske en turbo-matad rally-Audi 5a från 80-talet). Carrera GT mer raka rör är typ knark för öronen.

Jag brukade gnälla rätt friskt på Zatzy och Autopower. Jag snittade 2,3 L/milen blandad körning. Tror jag lyckades komma 17 mil på en tank vid ett tillfälle. Trodde helt ärligt att det var fel på min M5. När jag sen bytte till M6 och den uppträdde på samma sätt slutade jag bry mig och njöt istället av allt positivt.
 
Jag är rätt trött på min Lincoln som aldrig fungerar.
Kanske vore en M5 E60 något? V10 ljud är ingenting som flyger högt för mig, men den lär ju skjuta på som fan
 
Kommer inte ihåg var jag läste det men det var på något svenskt forum vill jag minnas, M5a, i det fallet iof, men han hade ägt bilen i 100 mil och gjort av med typ 450 liter soppa eller nåt liknande! :D

...ljudet är dock fantastiskt. Inget slår V10-sång (kanske någon 180-graders V8 kan vara i närheten, eller en toktrimmad Wankel, eller kaaaaaanske en turbo-matad rally-Audi 5a från 80-talet). Carrera GT mer raka rör är typ knark för öronen.
Jo svärfar har en urquattro mint med turbomatad 5a!låter rätt fint de! ;)
 
Säljs den någon annanstans i EU? Den behöver ju inte typas särskilt i Sverige.
Skrevs ovan:
"Såhär skrev Ford själva på deras facebooksida;
Det har helt enkelt att göra med att Mustang (fastback och cabriolet, 2,3 L Ecoboost och V8) nu ska börja säljas i Europa för första gången någonsin. Vi har fullt upp med att etablera dessa modeller först. Medan Mustang redan sedan länge är väletablerad i USA, varför GT500 också säljs där"

Nej dvs
 
Sneglar lite på C63 amg, men sedanen då, hur länge har du ägt din? Årsmodell? Nöjdhetsfaktor? ;)
Jag har haft denna i några månader, det är en 2012:a facelift, med performance paket mao 487hk = bra drag hockeylag! Den är magisk, drar inte så jävla mycket soppa (1,5 blandad) och är grymt välbyggd. Mycket nöjd hittills. Hade en 2009:a sedan (läs icke kombi) innan och denna är verkligen bättre på allt och den drar mindre vilket är sjukt då det är mer effekt i denna, eller så känns det bara så för jag har tillvalet större tank ;) Köp en!
 
Tillbaka
Topp