• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

image.jpeg
 
Jag har haft denna i några månader, det är en 2012:a facelift, med performance paket mao 487hk = bra drag hockeylag! Den är magisk, drar inte så jävla mycket soppa (1,5 blandad) och är grymt välbyggd. Mycket nöjd hittills. Hade en 2009:a sedan (läs icke kombi) innan och denna är verkligen bättre på allt och den drar mindre vilket är sjukt då det är mer effekt i denna, eller så känns det bara så för jag har tillvalet större tank ;) Köp en!
Synd bara att alla senare C63 till salu i Sverige är kombis. Drömmen är en 507hk sedan.
 
Sätt ungarna bak. Det mår både du (störs mindre) och barnen (sitter säkrare) bättre av.

Han är för liten för att sitta själv bak om jag är ensam i bilen. Är tanten med är det inga problem vilket hon oftast är men om jag ska åka själv blir det segt. Lite korkat att man enbart kan ha Mercedes egna barnstolar som alla är vända framåt.
 
Han är för liten för att sitta själv bak om jag är ensam i bilen. Är tanten med är det inga problem vilket hon oftast är men om jag ska åka själv blir det segt. Lite korkat att man enbart kan ha Mercedes egna barnstolar som alla är vända framåt.
Mina barn har suttit själva i baksätet från dag 1. Du ska inte pilla på dem under färd ändå. Det är betydligt värre för barnen att du krockar än att de skriker lite för att de tappat nappen ;)
Tro mig, de vänjer sig FORT. Efter några dagar går det hur bra som helst.
 
Mina barn har suttit själva i baksätet från dag 1. Du ska inte pilla på dem under färd ändå. Det är betydligt värre för barnen att du krockar än att de skriker lite för att de tappat nappen ;)
Tro mig, de vänjer sig FORT. Efter några dagar går det hur bra som helst.

Jag har hört andra säga samma sak som dig och alla kan ju inte ha fel. Mercedes here I come! :D
 
Jag har hört andra säga samma sak som dig och alla kan ju inte ha fel. Mercedes here I come! :D

Helrätt att placera barnen bak!
Bästa polaren blev farsa för en månad sedan ganska precis och jag vet inte hur det kom sig att jag var med och kolade barnstolar men så vart det. Som gudfar la jag då in mitt veto om att unden SKA sitta bak (helst i mitten) oavsett dom är ensamma eller ej. Så blev det då jag själv sett hur det kan gå med oaktsamma föräldrar med ungar fram...

Blir det C63 nu och inte GTR? :)

OT men måste ändå fråga då det tidigare avhandlades M5/M6 vilket du hade ägt. Var det möjligen du som hade en av de två med lite "annorlunda" BMW märken?
 
Helrätt att placera barnen bak!
Bästa polaren blev farsa för en månad sedan ganska precis och jag vet inte hur det kom sig att jag var med och kolade barnstolar men så vart det. Som gudfar la jag då in mitt veto om att unden SKA sitta bak (helst i mitten) oavsett dom är ensamma eller ej. Så blev det då jag själv sett hur det kan gå med oaktsamma föräldrar med ungar fram...

Blir det C63 nu och inte GTR? :)

OT men måste ändå fråga då det tidigare avhandlades M5/M6 vilket du hade ägt. Var det möjligen du som hade en av de två med lite "annorlunda" BMW märken?

GT-R:en är såld. Har varit rejält sugen på M4 ett tag men jag tror jag står över. Är mer inne på Merca för stunden då jag tycker att designen är helrätt. Egentligen är det C63 jag vill ha men då det blivit en del mil i jobbet och inte speciellt många privat så känns det tyvärr som fel bil att köpa. Milen som avverkas är verkligen inga roliga mil utan mest dyra mil så att säga. Jag tycker även att det kan missuppfattas om man kör en för dyr bil i arbetet vilket sänder ut fel signaler tyvärr. En annan sak är att jag lagt ner en del pengar på bilar under alla år och just nu tycker jag det är helt underbart att ha en normal bil utan S/M/AMG på bagageluckan med de besparingar som följer.

Angående M5 med annorlunda märke så visst var det jag :D
 
GT-R:en är såld. Har varit rejält sugen på M4 ett tag men jag tror jag står över. Är mer inne på Merca för stunden då jag tycker att designen är helrätt. Egentligen är det C63 jag vill ha men då det blivit en del mil i jobbet och inte speciellt många privat så känns det tyvärr som fel bil att köpa. Milen som avverkas är verkligen inga roliga mil utan mest dyra mil så att säga. Jag tycker även att det kan missuppfattas om man kör en för dyr bil i arbetet vilket sänder ut fel signaler tyvärr. En annan sak är att jag lagt ner en del pengar på bilar under alla år och just nu tycker jag det är helt underbart att ha en normal bil utan S/M/AMG på bagageluckan med de besparingar som följer.

Angående M5 med annorlunda märke så visst var det jag :D

Har du slängt ut homer med familj? :D
 
Mina barn har suttit själva i baksätet från dag 1. Du ska inte pilla på dem under färd ändå. Det är betydligt värre för barnen att du krockar än att de skriker lite för att de tappat nappen ;)
Tro mig, de vänjer sig FORT. Efter några dagar går det hur bra som helst.
Helt OT men det där är lättare sagt än gjort, visst säkrare bak men har men som jag (vi) en liten som gallskriker tills hon svimmar om hon är ensam bak så är det inte säkrare det kan jag lova, har testat att köra 4h men gallskrikande bebis bak och det gör jag inte om. Bara för att ett barn snabbt vänjer sig betyder inte det att alla gör det. Men som sagt en passus i diskussionen.
 
Helt OT men det där är lättare sagt än gjort, visst säkrare bak men har men som jag (vi) en liten som gallskriker tills hon svimmar om hon är ensam bak så är det inte säkrare det kan jag lova, har testat att köra 4h men gallskrikande bebis bak och det gör jag inte om. Bara för att ett barn snabbt vänjer sig betyder inte det att alla gör det. Men som sagt en passus i diskussionen.

Som tur är för min del kommer jag aldrig köra några längre sträckor ensam med grabben så det skulle kunna fungera. Din resa låter inte speciellt kul.
 
Som tur är för min del kommer jag aldrig köra några längre sträckor ensam med grabben så det skulle kunna fungera. Din resa låter inte speciellt kul.
Det undviker vi också att göra, vi kan inte köra längre även om vi är två då hon hatar att åka bil och bara gråter/skriker. Nä det var ingen höjdare...lillan var så genomsvett så barnstolen var sjöblöt till slut. Bil åker vi bara på precis rätt tid och så sällan som bara möjligt.
 
Mycket trevlig bil, Porschen, min Cayman S åker till Porsche Center Syd nu idag. Dom köper in den rakt av. Men, den där bilen, visst är det en 2008? Den har inte 2009ans front?

Min nya bil blev en ny Scirocco R. Otroligt vad dom har rabatterat den, gick inte att motstå. Hade tänkt köpa en 1-3 år gammal men det fanns ingen som motsvarade mina krav och då har jag ändå kollat någon månad nu!

Scirocco.jpg


Grymt nöjd hittills, förutom att jag lite svårt att vänja mig med turbolaggen. 280 hk iaf!
Hur kan man byta cayman s mot en VW scirocco? Ljusår från varandra!
 
Hur kan man byta cayman s mot en VW scirocco? Ljusår från varandra!

Finns massor med bra förklaringar, men ingen av dom roliga!

1. För tight ekonomi för en fyrsitsig och en tvåsitsig bil.
2. Stört omöjligt att få en andra garageplats under vårt hus.
3. Vi behöver plats för min sambos barn ibland, vi har hyrt bil då och då men det är oerhört besvärligt. Så, det skulle alltså bli en familjebil.

Vi tittade på Golf, en Mazda 3, Toyota Auris. Tråkiga, tråkiga och tråkiga. Fastnade för en A-klass, men då ville jag ha en med uppdaterad kaross, stor motor och AMG-styling. Boom, då kostar den 450 000 kr. För dyrt. Kollade Scirocco. Hmm. Med rabatten som VW gav så var det ju nästan gratis om man jämför.

Jag är ändå nöjd. Blev ju:

1. En ny bil.
2. En familjebil.
3. En rätt snabb bil (0-100 på 5,5 s och 280 hk).
4. En relativt snygg bil (enligt mig).

Men visst, jag har redan kollat på en Boxster S som sommarbil. Men INTE i år. USA en månad och lätt renovering av lägenheten går före tyvärr.

Men jag förstår frågeställningen! :D



Niclas L
 
Finns massor med bra förklaringar, men ingen av dom roliga!

1. För tight ekonomi för en fyrsitsig och en tvåsitsig bil.
2. Stört omöjligt att få en andra garageplats under vårt hus.
3. Vi behöver plats för min sambos barn ibland, vi har hyrt bil då och då men det är oerhört besvärligt. Så, det skulle alltså bli en familjebil.

Vi tittade på Golf, en Mazda 3, Toyota Auris. Tråkiga, tråkiga och tråkiga. Fastnade för en A-klass, men då ville jag ha en med uppdaterad kaross, stor motor och AMG-styling. Boom, då kostar den 450 000 kr. För dyrt. Kollade Scirocco. Hmm. Med rabatten som VW gav så var det ju nästan gratis om man jämför.

Jag är ändå nöjd. Blev ju:

1. En ny bil.
2. En familjebil.
3. En rätt snabb bil (0-100 på 5,5 s och 280 hk).
4. En relativt snygg bil (enligt mig).

Men visst, jag har redan kollat på en Boxster S som sommarbil. Men INTE i år. USA en månad och lätt renovering av lägenheten går före tyvärr.

Men jag förstår frågeställningen! :D



Niclas L

Med givna omständigheter tycker jag att du har gjort helt rätt val, Sirocco R är en väldigt prisvärd bil sett till körglädjen (plus att du får in kidsen också) ;)
 
Köp ingen ML iaf.
Farsan hade sin på stora service vad det nu innebär egentligen... samt byte av bromsbelägg o ett par parkeringssensorer och fixade något elfel.


Vad kostade det då? Jo 37 000....

Hedin tycker det är rimligt. Vart fan är märkesverkstäderna påväg? Meckar dom med guldverktyg.

Edit. Bilen är ca 3 år gammal
 
Det undviker vi också att göra, vi kan inte köra längre även om vi är två då hon hatar att åka bil och bara gråter/skriker. Nä det var ingen höjdare...lillan var så genomsvett så barnstolen var sjöblöt till slut. Bil åker vi bara på precis rätt tid och så sällan som bara möjligt.


Såhär gör jag iaf för att kringgå detta problem. Hon får köra själv helt enkelt! :-D
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    89.1 KB · Visningar: 104
Köp ingen ML iaf.
Farsan hade sin på stora service vad det nu innebär egentligen... samt byte av bromsbelägg o ett par parkeringssensorer och fixade något elfel.


Vad kostade det då? Jo 37 000....

Hedin tycker det är rimligt. Vart fan är märkesverkstäderna påväg? Meckar dom med guldverktyg.

Edit. Bilen är ca 3 år gammal
När jag serva min alfa så ville de ha 9k, gick därifrån och gjorde för 3500, inte märkesverkstad men samma program som pluggas in! Garanti har gått ut iaf!
 
Köp ingen ML iaf.
Farsan hade sin på stora service vad det nu innebär egentligen... samt byte av bromsbelägg o ett par parkeringssensorer och fixade något elfel.


Vad kostade det då? Jo 37 000....

Hedin tycker det är rimligt. Vart fan är märkesverkstäderna påväg? Meckar dom med guldverktyg.

Edit. Bilen är ca 3 år gammal

Jag undrade precis vad Hedin tjänar pengar på efter jag fått 20 % rabatt på en ny bil.
 
Tillbaka
Topp