Förmodligen tillräckligt samt inkammande av servicekostnader med åren.Jag undrade precis vad Hedin tjänar pengar på efter jag fått 20 % rabatt på en ny bil.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förmodligen tillräckligt samt inkammande av servicekostnader med åren.Jag undrade precis vad Hedin tjänar pengar på efter jag fått 20 % rabatt på en ny bil.
@Norrlänningen
Otroligt, berätta mer om bilen!!
Låter som en besvikelse då.Inte så mycket att tillägga.
Det är en Golf. Sjukt ful och intetsägande med riktigt spännande teknik! Går lätt 15-17 mil sommartid på en laddning. Vintertid kanske 10 som sämst och 12-13 vanligtvis.
Kör Dynaudio i den och den är sjukt tyst inuti.
Så fort det är möjligt så bokar jag RN Tesla model 3. Spm bruksare kommer jag ALDRIG att gå till en bensin/diesel igen. Elbilen erbjuder mig exakt det jag är ute efter i en brukis.
Den drar ca 1,2kw/h - mil sommartid och mitt elpris ligger på ca 55 öre inkl allt, så den kostar typ 75 öre per mil att köra i bränslekostnad.
Går ungefär som tjejens gamla Golf 4m 140hk tdi prestandamässigt.
Min gamla M3 E46, kanske än utav Sveriges finaste... ångrar så in i bomben att jag sålde den. Idag åker jag Renault Clio RS Trophy, kanske inte lika brutal men nästan lika roligt. Förvånadsvärt hur fort man kan åka i en Renault.Har tyvärr inga bra bilder på Clion men bjuder på bilder på M3an.
![]()
![]()
Det är inte säkert att de tjänar några enorma summor, den stora vinsten ligger i finansiering/eftermarknad/serviceavtal etc. Jag vet flera handlare som har sålt bilar med en förtjänst på 1%.Jag undrade precis vad Hedin tjänar pengar på efter jag fått 20 % rabatt på en ny bil.
Tesla 3 är verkligen intressant, håller de bara priset som indikerats är jag rädd att den kommer förändra hela marknaden. Det ska bli intressant och se om något märke tar upp kampen med Telsa, och i så fall hur.Inte så mycket att tillägga.
Det är en Golf. Sjukt ful och intetsägande med riktigt spännande teknik! Går lätt 15-17 mil sommartid på en laddning. Vintertid kanske 10 som sämst och 12-13 vanligtvis.
Kör Dynaudio i den och den är sjukt tyst inuti.
Så fort det är möjligt så bokar jag RN Tesla model 3. Spm bruksare kommer jag ALDRIG att gå till en bensin/diesel igen. Elbilen erbjuder mig exakt det jag är ute efter i en brukis.
Den drar ca 1,2kw/h - mil sommartid och mitt elpris ligger på ca 55 öre inkl allt, så den kostar typ 75 öre per mil att köra i bränslekostnad.
Går ungefär som tjejens gamla Golf 4m 140hk tdi prestandamässigt.
Ja vad vill du veta, vet allt om denKörde min 3300 mil, underbar bil! Toppade 317,7 km/h på GPS, ska "bara" göra 314 km/h
![]()
![]()
![]()
Vilken drömbil, minns hur man drömde om den modellen som liten. Bakgrundsbild på datorn hade man, compaq presario med Windows 95Min gamla M3 E46, kanske än utav Sveriges finaste... ångrar så in i bomben att jag sålde den. Idag åker jag Renault Clio RS Trophy, kanske inte lika brutal men nästan lika roligt. Förvånadsvärt hur fort man kan åka i en Renault.Har tyvärr inga bra bilder på Clion men bjuder på bilder på M3an.
![]()
![]()
Nej de är det inte. Men under dom två åren jag ägde den så bytte jag inpincip allt
NiceNej de är det inte. Men under dom två åren jag ägde den så bytte jag inpincip allt
Fjädring, bussningar, stag mm. La ner både min stjäl och min plånbok i den bilen![]()
Jag är redan såld och vet det jag vill veta, tyvärr så har jag inte råd.
Det var någon annan här som var intresserad.
Vad kör du nu då? 3300 mil är bra jobbat![]()
Haha ja priserna på Porsche är galna numer.Störigt att jag sålde den, gått upp i pris sen dess och börsen nerMen 6000 mil på Turbon kaanske var bra att sälja.
En A8L 6,0 W12 som vinterbil men jobabr på en 997 Turbo S. Man ville alltid ha en Turbo S när man hade Turbo![]()
Ville ha en Maserati Quattroporte, Porsche 911 eller en M3 e92 så jag sålde M3an för att ha råd men en ny bil men då jag tyckte M3an var för dyr att underhålla så va de inget alls mot tex en 911 så gjorde bort mig lite gran. Sen var jag så trött på alla dyra utgifter också.. Vist kan man serva bilen på Mekonomen och sen köpa reservdelar på biltema men jag ville alltid ha det bästa så dyrt vart de alltid. Beställde en Renault Clio RS i Mars och fick den i början utav december. Inte samma premium som BMW självklart men lika rolig (220hk i en Clio)Och då är bilen spritt ny och har allt man önskar och behöver för ett pris under 260000:-
![]()
E46 är tveklöst den snyggaste BMW:nMin gamla M3 E46, kanske än utav Sveriges finaste... ångrar så in i bomben att jag sålde den. Idag åker jag Renault Clio RS Trophy, kanske inte lika brutal men nästan lika roligt. Förvånadsvärt hur fort man kan åka i en Renault.Har tyvärr inga bra bilder på Clion men bjuder på bilder på M3an.
![]()
![]()
Låter som en besvikelse då.
Ser fram mot den första el/stadsmoppen till rimligt pris.
När en elmoppe kostar 100-150k då kan det på allvar bli en bra grej. Hittills är egolfen o teslan medflera inte seriösa utmanare prismässigt.
i3? Nu snackar vi bara en mamma kan älska ful!Lol, nej E-Golfen är jättebra och mina förväntningar har verkligen uppfyllts. Jag hatar Golf och VAG av hela mitt hjärta, men BMW har inget bra alternativ ännu, så tills dess så får man dras med fula små skitbilar från B-tillverkare som VW.
i3? Nu snackar vi bara en mamma kan älska ful!
Då var det dags för ny tjänstebil om en-två månader. Kör idag V60 D4 AWD med "vinterpaket", driver support, nav etc. Är väldigt nöjd men känner att lite extra utrymme är inte fel, även få ner ljudnivån i kupén hade varit fint. Kör ca 6-7000 mil om året så komfort känner jag är viktigt. Väldigt ofta det blir 50 mil i sträck utan paus.
Blivit väldigt sugen på antingen XC70 eller Passat allroad. XC70in känns prisvärd nu när den blivit Classic edition detta året. Någon som äger någon utav bilarna och har lite för och nackdelar? Eller kanske någon utrustning man bara inte får missa.
Har ca 340-360kkr att röra mig för och ingen miljö policy eller likande. Dock får jag endast välja bil från Audi, VW, Skoda eller Volvo.
Inte sett faktiskt. Missade att lägga in det får inte välja A6 när det gäller Audi... Väldigt skumma regler dem har. Hade innan att jag endast fick välja Volvo V60,V70 och Audi A4.
Har beställt en nästan fullutrustad Passat Alltrack GTS efter lite velande. Finns ju med 190 hk också och går nog att hålla ner till din budget om du väljer smart. I mitt tycke roligare än XC70 men smaken är ju som... Plats finns det mer av och komforten är fin. Provkör vetja.Då var det dags för ny tjänstebil om en-två månader. Kör idag V60 D4 AWD med "vinterpaket", driver support, nav etc. Är väldigt nöjd men känner att lite extra utrymme är inte fel, även få ner ljudnivån i kupén hade varit fint. Kör ca 6-7000 mil om året så komfort känner jag är viktigt. Väldigt ofta det blir 50 mil i sträck utan paus.
Blivit väldigt sugen på antingen XC70 eller Passat allroad. XC70in känns prisvärd nu när den blivit Classic edition detta året. Någon som äger någon utav bilarna och har lite för och nackdelar? Eller kanske någon utrustning man bara inte får missa.
Har ca 340-360kkr att röra mig för och ingen miljö policy eller likande. Dock får jag endast välja bil från Audi, VW, Skoda eller Volvo.
Har provkört 190hk modellen. Dock endast ca 20 minuter. Slogs utav ljudnivån i kupén att den är så tyst och rymligheten. Vet inte hur den är i långturer som 80-90% utav min körning är. Därför tar jag gärna lite input från någon som har enHar beställt en nästan fullutrustad Passat Alltrack GTS efter lite velande. Finns ju med 190 hk också och går nog att hålla ner till din budget om du väljer smart. I mitt tycke roligare än XC70 men smaken är ju som... Plats finns det mer av och komforten är fin. Provkör vetja.
i3? Nu snackar vi bara en mamma kan älska ful!
Så ful att jag inte kallar det för en BMW. Det är mer en ploj-bil.
I8 har lite pondus, men vad som hände med i3 kan man bara spekulera i.
Helt klart. Även X1an är ju byggd på fel plattform med fwd och tvärställd motor så även om den ser ut som en bmw så finns det inte mycket själ kvarGäller ju 2-serien Activ- och Grand- tourer med. Där sålde Bmw själen och åt upp allt vad heder hette. Allt för att komma åt alla dom som vill ha en "praktisk" bil för barnvagnar, bilbarnstolar och mindre fotbols/hockeylag..
Dock måste jag säga att jag gillar I3 som koncept och dess teknik men designen lämnar ju en del (massor) att önska..